45° gearbox voor verhoogde heckrotor

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Nevermore, 4 mei 2017.

  1. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Ik wil me een 600-size EC145 aanschaffen zoals je ze bv bij Scaleflying vindt.
    Volgens mij zijn dit Roban modellen.

    Enige twijfel heb ik wel bij de 45° gearbox. Je leest er de wildste verhalen over. Gestripte umbrella gears, falende heckrotors bij de 10de vlucht. Enz.
    Blijkt nu wel dat dit vroeger kunststof/nylon tandwielen waren en deze nu verkocht worden met metalen. Die dan volgens sommige ook weer van bedenkelijke kwaliteit zijn.

    Iemand die ervaring heeft hiermee?
    Ik vind de EC145 erg mooi maar het geheel is te duur om maar een paar tientallen vluchten mee te gaan en dan te crashen omwille van de raised tail mechaniek.
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.963
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dan hang je er toch een Vario 45 graden boxje in? Die van mij houd het zelfs in de Cobra al héél lang uit....
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Sorry dat me dit even van het hart moet , maar dan liever een goede gearbox dan de flexdrives waar ze nu mee bezig zijn . Ik heb daar een heel slechte ervaring mee gehad en nooit meer .
     
  4. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Bedankt voor de reacties! Die flexdrives vertrouw ik ook niet. Al heeft het blijkbaar vooral te maken met de laskwaliteit.

    Een gearbox van Vario is zeker een optie. Moet ik effe meten of die in een 609-size EC145 past.

    Maar moest er iemand ervaring hebben met de standaard Roban / Scaleflying gearbox, dat zou wel handig zijn.

    Toch maar es naar die Vario kijken...
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.963
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Durf niet met zekerheid te zeggen dat het past, maar het lijkt me van wel: .60 klasse heli's zijn maar nét een haartje groter dan 600 klasse....
     

Deel Deze Pagina