450 Clone

  • Topicstarter Topicstarter jurgenb1
  • Startdatum Startdatum
J

jurgenb1

Guest
Hallo

Ik weet het je denkt waarschijnlijk,.. mm.. weer een 450 verslag, en ja dat klopt. Het is dus ook niet verplicht om hem te lezen.:D Maar aangezien dat ik bezig ben met het bouwen van een 450 clone, met onderdelen van hk. Kon ik het niet laten er toch nog even een paar fotootjes van te maken. Ook omdat het de eerste heli is die ik zelf bouw, vind ik het toch leuk om er een verslagje van te maken.

De onderdelen heb ik trouwens van mn neef overgenomen, dus sommige dingen zaten al in elkaar.

Elektronica
Brushless 450 Motor
30Ampere Turnigy plush regelaar
Telebee Heading Hold Gyro
4 X HXT-900 servo,s (ik heb ook nog een MKS Digitale servo, maar die is voor later)
2 X 2200mAh 3S LiPo Accu´s


Het frame met de sevo's, en ook al met een tyrip de draden vast gemaakt.
imgp1504.jpg


Hier nog een keertje, op de voorkant zit een soort van klittenband maar het is sterker, een soort klik klittenband.
imgp1509v.jpg


Hier zit de motor er al in, ik wil de regelaar voor dus ik dacht dat dit wel handig was..
imgp1517k.jpg


Vervolg komt nog, ik moet nu weg ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En een vervolg..

hier zit de anti-rotation bracket en het hoofdtandwiel er ook in.
imgp1518.jpg


Nog even wat beter in beeld.
imgp152333.jpg

Main gear..................................................Anti-rotation bracket

Main shaft en de kop er in.
imgp1547.jpg



De staart half in elkaar.
staart.jpg


Staart verder in elkaar.
imgp1562.jpg


En hier nu ook de landing gear er op gedaan.. en gelijk even spieken hoe het er uit zien met kapje.
imgp1566y.jpg


More coming up soon
 
Ik had nog even een vraag voor dat we verder met het verslag gaan. Hoe kun je het beste de bedrading van de gyro weg werken/borgen of hoe dat ook heet?

En we gaan weer verder, zie hier onder het vevolg.

Helaas ben ik er achter gekomen dat de motor toch beter anders kon zitten… dus dat dan maar even veranderd.
dsc01302u.jpg


Om voldoende ruimte te hebben tussen de main gear en de motor, heb ik eer papiertje tussen gedaan.
imgp1537f.jpg


En de staart er op.
dsc01301w.jpg


De staart servo gemonteerd.
dsc01351k.jpg

dsc0135rt.jpg


De belt zo goed als gespannen, wat een geklooi zeg.:sleepy:
dsc01305.jpg


Ik heb een tyrip er tussen geschoven om ze strakker te laten zitten, ik moet ze nog wel afsnijden.
dsc01354i.jpg


Nu even een totaal plaatje van hoe ver ik nu ben.
dsc01348d.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er goed uit ga hem mischien ook kopen maar is dit de V2 of niet maar hoezo zet je er een aglain tailboom op?
 
Ik vraag me af of die 30A regelaar genoeg zal zijn. Het zal er om spannen. Ik had ook een 30A regelaar i.c.m. de Turnigy 200W motor maar na enkele minuten vliegen schoot de regelaar in de beveiliging aangezien hij te warm werd. Vervolgens heb ik er een 60A op gezet (tikke overdreven) en daarna ging het goed.
 
Reacties

ziet er goed uit ga hem mischien ook kopen maar is dit de V2 of niet maar hoezo zet je er een aglain tailboom op?

Ja dit is de V2, en de rede dat er een aglain tailboom op zit is simpel, mn neef had ze nog en ik vond dat er wel leuk uit zien.

is dat de HK allu kop en tail blade holder of die van een aglain ofzo

ja de kop van hk, geloof ik:p. Maar van de tail weet ik niet.

ik vind van de kop trouwens dat er wel wat speling tussen zit, maar misschien moet er nog iets aangedraaid worden.

Kop: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9790&Product_Name=HK-450_Main_rotor_head_assemply_upgrade._(4MM_FS)


Ik vraag me af of die 30A regelaar genoeg zal zijn. Het zal er om spannen. Ik had ook een 30A regelaar i.c.m. de Turnigy 200W motor maar na enkele minuten vliegen schoot de regelaar in de beveiliging aangezien hij te warm werd. Vervolgens heb ik er een 60A op gezet (tikke overdreven) en daarna ging het goed.

Hij zou het moeten doen, hij is al een keer gebruikt en dat werkte!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even een paar toevoegingen op het verslag.

Ik wil voordat ik verder ga eerst een zender kopen, de DX6i. Dat hoop ik volgende week te kunnen doen.

Ik herhaal ook nog even een keer mijn vraag:
"Hoe kun je het beste de bedrading van de gyro weg werken/borgen of hoe dat ook heet?"
 
De main gear is stadaard wel wit, de vinnen ook. Het is maar welke je kiest.
 
ik heb de gyro achterop staan. Veel gebruikt plekje. De ontvanger in het frame, achteronder. De ESC voorop, net als de accu.
De kabels van de gyro laat ik eerst een flinke lengte los hangen. Rond een dunnen schrevendraaier als een spiraal opgedraaid.
Dit om te voorkomen dat via de kabel trillingen van het frame naar de gyro worden overgebracht.
Best belangrijk om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Doe je de kabel vrij kort, strak met een tighribje vast, dan kun je op extra trillingen wachten.
 
ik heb de gyro achterop staan. Veel gebruikt plekje. De ontvanger in het frame, achteronder. De ESC voorop, net als de accu.
De kabels van de gyro laat ik eerst een flinke lengte los hangen. Rond een dunnen schrevendraaier als een spiraal opgedraaid.
Dit om te voorkomen dat via de kabel trillingen van het frame naar de gyro worden overgebracht.
Best belangrijk om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Doe je de kabel vrij kort, strak met een tighribje vast, dan kun je op extra trillingen wachten.

Oke, bedankt hier kan ik denk ik wel wat mee.
Waar ik de gyro wilde wist ik wel, en dat is inderdaad achter.
 
Ik vraag me af of die 30A regelaar genoeg zal zijn. Het zal er om spannen. Ik had ook een 30A regelaar i.c.m. de Turnigy 200W motor maar na enkele minuten vliegen schoot de regelaar in de beveiliging aangezien hij te warm werd.
Wat gebeurd er eigenlijk als de esc in de beveiliging gaat?
 
Ik heb gister eindelijk even de DX6I mer een AR-6200 gehaald!
Nu alles nog even goed inbouwen en hij vliegt!!
spm6600-gal3.jpg
 
Back
Top