Zenoah G260RC1

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door rickfg, 2 sep 2007.

  1. rickfg

    rickfg Guest

    Voor het fabriceren van een uitlaat voor mijn Standaard Zenoah G260RC1 heb ik de in- en uitlaattiming nodig.
    Ook de ontstekingstiming is welkom.
    Wie kan mij vertellen wat de waardes zijn?

    Alvast bedankt.

    Groet, Rick
     
  2. T.h.o.m.a.s.

    T.h.o.m.a.s.

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    679
  3. aktas

    aktas

    Lid geworden:
    26 apr 2015
    Berichten:
    3
    jongens ik heb een vraagje ik heb een zenoah G 260 rc1 motorblok.
    Ik heb alles veranderd kwa krukas en lagers en cilinder en zuiger en veer.Maar als ik gas geef neemt de motor niet volledig gas en stikt en valt ie uit als ik gas geef
    dan gaat ie geen centimeter vooruit want koppeling en kopplingsklok.
     
  4. aktas

    aktas

    Lid geworden:
    26 apr 2015
    Berichten:
    3
    heb ik ook nieuw veranderd
    zouden jullie kunnen weten wat t oorzaak is dat ie geen gas voluit neemt.
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik neem aan dat als je alles veranderd, dat je weet waar je mee bezig bent. En als je niet precies aangeeft wat jij hebt veranderd in die motor kan niemand weten wat er nu mis is.
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Klinkt alsof hij verkeerd is afgesteld?
     
  7. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    Je hebt dus een revisie gedaan aan het blokje? Althans dat denk ik. Zie alleen in je lijstje geen Cilinder staan...

    Maar zoals hiervoor ook al gezegd, misschien de afstelling. Heb de de caberateur al eens terug gedraaid naar fabrieksinstellingen? Fabrieksinstellingen zijn: de H schroef 1½ slag en de L schroef 1¼ slag uitdraaien. Maar goed neem aan dat als je je blokje netjes gereviseerd hebt dat je dit dan toch wel hebt gedaan, toch? Hoe heb je alles ander fatsoenlijk laten inlopen...

    Maar wat bedoel je met de motor "stikt". Begint de motor te stotteren en flink te roken? Dan zou die onderin te rijk staan, dan moet je de L-naald krapper zetten. Houdt die nou juist in zonder dat deze stottert of sputtert dan moet je de L-naald iets rijker zetten.

    Let wel stellen van de naalden doe je met KLEINE stapjes! Nooit meer als een kwart slag per naald.

    Misschien ook wel handig om te vermelden wat je woonplaats is, misschien is er wel iemand die je zo een keer wil helpen.
     
  8. aktas

    aktas

    Lid geworden:
    26 apr 2015
    Berichten:
    3
    Goedendag mensen mijn zenoah 260 gaat nu veel sneller dan de ouwe staat de carburateur was naar de klote dus heb ik een nieuwe vervangd van uit de winkel.
    vanaf volgend week Woensdag gaat het met de weer ook toppie dus dat wordt lekker gassen heren.Ik dank iedereen voor al jullie tips en ik wens t beste met het racen.
     

Deel Deze Pagina