Folie, hoe doe je dat??

hallo,

sorry als hie al een topic over bestaad, maar ik heb hem niet kunnen vinden.

ik heb bij conrad folie besteld voor een DLG vleugeltje
(oralight rood transperant :P )
maar nou weet ik niet hoe ik dat moet doen :? .

gewoon op de vleugel leggen en dan er over heen strijken of aleen de randjes strijken ?

er zitten ook gaten in de vleugel, mag je daar overheen?

ik hoop dat iemand mij kan helpen :wink:

groeten philip

Hopenlijk kun je Duits lezen .... dan staat hier de officiële handleiding van Oracover zelf ..... en snap je Engels beter klik dan hier voor de Engelse versie .....

bedankt allemaal voor de snelle reacties nog!! :D :D

enuu... ik heb geen fliebout.
kan ik het strijkijzer van me moeder gebruiken??

pip zei:
bedankt allemaal voor de snelle reacties nog!! :D :D

enuu... ik heb geen fliebout.
kan ik het strijkijzer van me moeder gebruiken??

Een gewone strijkbout is te gebruik .... maar ze zijn wel groot en log, dus niet echt handig bij moeilijke hoekjes .... en verder kunnen er lijm en folie resten op de bout vast gaan/blijven zitten, wat zeker niet ten goede komt in de verstanshouding met moeders.

Het beste koop je zelf een (goedkoop) eenvoudig strijkijzer (€ 10,-- tot € 15,--) of beter een reis-stijkijzer (€ 15,-- tot € 25,--) of nog beter een folie-boutjes (een goede koop je voor € 40,-- , maar ze zijn er voor minder)

op de site van oracover kan ik niks vinden over oralight, maar wel weer over Orastick, Oratrim en Oraline :? :?

maar ik neem aan dat als oralight aleen wat dunner en lighter is dat je het gewoon op de zelfde manier moet plakken. toch?

ruben m zei:
ja PIP. Je hebt gelijk.

En nu aan het werk ipv achter jouw pc !

de naam in PHILIP!!! :D

en aan het werk kan ik pas als ik een foliebout heb en me bestelling van conrad binnen is :wink:

Nog een Oracover vraagje... want ik zal over een tijdje mijn Yoda (nu nog voornamelijk een bos ribben en carbon staven) moeten bespannen. Ik weet nog niet of ik daar een speciale folie-bout voor zal kopen... maar ik ben geloof ik ook wel eens ergens tegengekomen dat het met een föhn verwerkt werd. Ik neem aan dat je dan in eerste instantie toch met een bout werkt (het plakken zeg maar) en dan het krimpen met de föhn.
Is dat aan te raden, die föhn, of beter niet?
(Als het me wordt afgeraden dan is dat een extra overweging om maar zo'n speciale bout te kopen...)

Bart

Een reisstrijkijzer is ook uitstekend bruikbaar, voor een föhn moet je een speciale hebben ivm. de temperatuur. Een gewone haarföhn is niet heet genoeg en de verfafbrander is erg heftig :?

ik gebruik een normale strijkbout en voor moeilijke hoekjes e.d. een aardappelschilmesje.
Is zeer snel op temperatuur als je 'm tegen de bout houdt en door de buigzaamheid erg handig in gebruik.

Bart,
Aangezien ik niet denk dat dit je laatste folieklusje gaat worden kan ik je echt een folieboutje aanraden. Die van BMI (oa bij Hangar te koop) kost 25 euro en daar heb je jaren plezier van. Grootste voordeel is de hanteerbaarheid en nauwkeurige temperatuurregeling. Verder werkt het door de vorm beter dan een strijkboutje (dat immers niet ontwikkeld is om in kleine hoekjes te komen). Een apparaatje dat zijn geld echt waard is.

Back