"_Alu Tamiya F350 High Lift_"__Update:_20-05-2010:__Project Finished!____(weggebracht naar nieuwe ei

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Sommigen kennen me nog wel van mijn Enigma buggy verbouw topic...
Ik heb er veel plezier aan beleefd, echter het was nu niet echt een nuttige bijdrage, de boel werd te zwaar, en de krachtige motor trok alles stuk... Tijd voor een andere buggy die wel kon wat ik wou.....

Helaas viel er aan de Xray weinig te verbouwen, en dat mistte ik toch nog wel.
Bij het zien van de nieuwe tamiya 3 speed, moest het er natuurlijk van komen, deze bood nog veel meer uitdagingen dan mijn enigma buggy! De mogelijkheden lijken bij deze f350 eindeloos....

In dit topic wil ik gaan kijken of ik gelijk ga krijgen, en tot hoever ik deze wagen kan uitbouwen, dan wel verfraaien met nuttige, en totaal nuttelose veranderingen, en modificaties.

Mij doel is er om een volwaardig model te maken, welke ook daadwerkelijk gebruikt gaat worden waarvoor hij bedoelt is, Wel zullen we ondegronden niet gaan zien welke serieuse krassen op het alu,en kap kunnen maken.
Dus geen rots crawling, voor deze meneer!, maar zand, bager, houten balken, etc, lijkt me lekker.

De basis componenten:
Zonder de f350 bouwdoos , geen project...
f350%20001.jpg


Meteen goed van start gaan , en deze jongen ook maar gekocht:
f350%20002.jpg


Toch wel een minpunt, glijlagers in zo'n duur model :(, enfin, niet iets wat niet op te lossen is:
f350%20003.jpg


Computer zender om het geheel aan de gang te krijgen..
f350%20004.jpg


Op de mfu-02 unit heb je de mogelijkheid wat leuks aan te sluiten,een klien mp3 spelertje:
f350%20005.jpg


Op een realistisch model, kan natuurlijk geen plastic antenne rietje uitsteken!
f350%20006.jpg




Dit model , wordt met veel alu gebouwd,er staat nog al het een en ander in bestelling.
Deze onderdelen zijn al binnen gekomen:

De 5 delige alu chassis braces welke de plastic varianten gaan vervangen:
f350%20007.jpg


Alu servo houders:
f350%20008.jpg


Setje alu bumpers, voor en achter:
f350%20012.jpg






De daadwerkelijke bouw vorderingen:

De 3 versnellingsbak zit in elkaar:
f350%20013.jpg


Mooi setje bumpers, daar niet van,maar DIT kan toch niet???
f350%20009.jpg


Nee, dit is beter:
f350%20010.jpg


Ja veel beter:
f350%20011.jpg



De rest van de updates staan nu vanwege de grote aantallen foto's en de daarbij behorende laadtijden, weer gewoon tussen de normale posts.. Dus nu niet denken dat er geen updates meer komen.. Kijk gewoon bij de laatste berichten aan het eind van dit topic!
 
Laatst bewerkt:
Netjes

de mijne leeft nog als stock 350 (al weer bijna een jaar) maar die zal binnenkort ook eens wat veranderingen ondergaan....

dat alu ziet er toppie uit
 
mooi hoor , dat alu
Ik ben bezig de body te spuiten in de kleuren zoals op de doos.
1 spuitbusje Tamiya TS51 is net niet genoeg. dus een busje bijbesteld en wat schuurpapier 1000 en 1200 om het sinaasappel-effect eraf te krijgen. Dan weer nieuwe laag blauw erover, en later blanke Tamiya -lak.

succes , en ga zo door met die mooie foto's :wink:
 
Eindelijk is ie binnen Emil! ;)
Ben benieuwd wat je ervan maakt! :)
 
Mooi, dat je een auto hebt gevonden waarmee je alles kan verbouwen! Succes ermee!
Die lagers had je er toch bijbesteld? Aangezien er in de hele kit 1 lager zit :|
 
Update 13-10-2007
Vanmorgen de bel, zou het , zou het ????
"Helaas" was het niet wat ik verwachtte, maar was het een ander setje...
De alu servo saver in HD, de kleur staat me nog niet zo aan, maar dat zien we later wel.
servosaver.jpg


Bodymounts rear:
bodymountrear.jpg


Ach kijk dan, een mooi stuk groot glimmend alu, de gearbox cover!
gearboxcover.jpg
 
Laatst bewerkt:
Probleem is dat ik wacht op mijn lading rvs boutjes en moertjes. Tot die tijd kan ik gewoon niets :( .....

Ook hier heb ik weer gekozen voor kruiskopjes, en voor alles wat je aan het chassis ziet, komen cylinderkop inbussen. Kan ook best zijn dat ik alles in inbus cylinderkop doe, maar zoals het nu lijkt, nu dus enkel op de chasis balken, omdat de cylinderkop bouten behoorlijk offscale zijn, op het chassis is dit ook wel het geval, maar valt dit minder op, en staat het behoorlijk beter zelfs dan kruiskopjes (persoonlijke mening)

Ik ga niet alles bouwen en later weer vervangen ;)
Tevens verwacht ik nog het een en ander aan asbehuizingen :), en realistic 2.2 beadlock wheels met proline moabs...
 
Update 23-10-2007
Tnt post was er weer vroeg bij op mijn vrije dag....
Een dooosje chinesche loempia's, met als inhoud wat kranten, en in 2x servetjes gewikkeld, het volgende:
shiftgates.jpg



Tevens bericht van rc4wd (alu asbehuizingen + rvs assen) dat de boel opnieuw opgestuurd word, dus dat scheelt weer....

De rvs boutjes en moertjes zijn nu daadwerkelijk besteld,ook hier ging het een en ander behoorlijk mis.

Tevens verwacht ik nog een liftkit set van junfac, welke voor 10mm verhoging zorgt. Helaas nu nog niet het complete conversie chassis, omdat dit met de mfu unit niet goed komt.
Dus deze lift kit is voor het originele chassis. Eventueel later neem ik mischien de gok nog wel, en bestel ik het gehele conversie chassis welke ik aan ga passen voor de mfu unit. Waarom?, omdat er geruchten zijn, dat junfac, een update/nieuw model uitbrengt om de mfu WEL te monteren. Tegen die tijd dat het zo is, verkoop ik gewoon mijn liftset..

Ook komen er nog leuke alu 2.2inch beadlocks aan, met een breedte van 41mm (bl22Red van rc4wd). De worden voorzien van proline 2.2 moabs...




Bouw-vorderingen:
De shiftgates gemonteerd op de zender, let op het detail, ze zijn eronder gemonteerd, en niet zoals normaal er bovenop met dubbelzijdig tape. Je hebt nu geen vervelende ontsierende randen of kruipnaden.
De gates zijn van geborsteld rvs, en laser gesneden, en lekker dik uitgevoerd.
zender+shiftgates.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er is een ding zeker, jou f350 high-lift word de mooiste in nederland!
Echt top om te zien hoe jij alles, in een keer goed doet.

Succes ermee!
 
schitterend !

Ik heb ook wat alu besteld van hot-racing , en wacht daar nu op. :wink:

Mag ik vragen waar je die mooie alu shiftgates hebt besteld? (Ik heb wel een Acoms 4ch stickzender)

En wat ga je doen met de motor en accu's ? standaard erin of wat anders?

succes verder
 
Ze zijn van geborsteld rvs, geen alu :lol:
Deze heb ik laten snijden, besteld via dr2.cnl.

Ik heb nog wel 2 carbon shiftgates, deze pasten niet op de mijne, omdat ik veel bredere ringen heb, intresse, even een pb...

De motor blijft stock, omdat de mfu-unit een regelaar heeft ingebouwd, mischien een superstock motor, als het al past, en kan......

Omdat er nu grotere wielen in komen zit ik te denken aan een motor die iets minder toeren maakt,en wat krachtiger is, om de grote wielen te compenseren... Maar dat is even uitzoeken welke dat zijn, en welke de mfu unit zonder problemen pakt.
 
Zeer mooi, die shiftgates :) dat maakt het heel 'echt'.

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Heb je er al een beveiligde vitrine voor gebouwd? ;)
 
Nee dat nog niet, maar heb al wel in de gaten dat dit het duurste project ooit gaat worden voor mij....

Het hoeft ook niet in een paar maand "af" te zijn, ik hoop echt dat ik hier een hele poos zoet mee zal zijn,en blijven.

Ik verheug me op de tijd dat er minieme veranderingen komen, die waarschijnlijk veel tijd kosten, en dat is ook de bedoeling, tijdens de winter, en liefst ver daarbuiten nog, bezig zijn, met het perfectioneren van het model.

De factor tijd is me goed gezind, want het spul is gewoon erg duur, en bijna alles moet uit amerika komen.... Dus daar wordt het ook al niet goekoper op :(
 
Gelukkig is de dollarkoers je ook prima gezind, als je het wilt doen moet je het nu doen.

MBT de motor, kijk eens naar de Integy 35 turns motor, niet noemenswaardig langzamer maar wel een stuk meer torque, de PussyWagan doet het er ook prima op nu er 2.2 wielen onder zitten (icm MFU)
 
Enig idee wat de max aantal turns is wat de mfu zonder problemen aankan ???

Update 25-10-2007
Ach een vreemde bubbel-enveloppe, vies bruin gekleurd met wat grote airmail stickers :D
Zoals verwacht de 10mm lift kit, bestaande uit:
Suspension mounts:
liftkit1.jpg

Adjustable schokmount:
liftkit2.jpg

Shackel kit:
liftkit3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Meer turns dan de ge-adviseerde stockmotor (27T) is electronisch gezien geen probleem. Minder turns (dus een snellere motor) vindt de MFU niet zo leuk en om daar nu op de gok wat pittigers aan te hangen is ook al weer zo iets links.

De F350 (en zeker met al die extra onderdelen die jij er aan schroeft) is echt geen wagen om flink hard mee te scheuren, bij hoge snelheden gaat ie gauw aan de rol en dat wil je niet. Zeker met 2.2 wielen en gelift chassis gaat het (nu reeds hoge)zwaartepunt nog meer omhoog en dat combineert niet met hoge snelheid. Aangezien je wielen straks 15% groter worden is de 35T van integy een prima keus om het allemaal een beetje in balans te houden, maar ik zou voorlopig eerst gewoon met de stockcan tuffen, die valt echt niet tegen.
 
Het verschil qua snelheid op de stock met 1.9 banden, of de integy 35turns met 2.2 banden, is dat een groot verschil ???

En hoe hard gaat hij stock eingelijk ???
Update 30-10-2007
Tring!, de bel, hollend als een klein kind erop af, een mooie doos,en de mededeling dat er €44,45 betaald dient te worden..
Hmm beetje jammer, maar goed vrolijk geld gehaald uit de pot, en betaalt. Er vanuitgaande dat dit wel de asbehuizingen en assen zouden zijn, maak ik het pakketje open, helaas waren het "maar" de alu 2.2 beadlock wheels en 2 setjes moabs! Das lekker, mooie dikke strop, qua invoer! :(
Nou ja goed, je kan niet alles mee hebben.... Zeker toen ik erachter kwam dit dit de bl22N was en niet zoals besteld de 22R
Nameten met de schuifmaat leverde op dat ze toch nog 39,89 mm zijn ipv de beloofde 41mm, Dus het zijn iig niet de bl22n zoals op het stikertje stond :) maar goed, daar kan ik mee leven!

De alu beadlock wheels van rc4wd.:
bl22n.jpg


2 sets Proline MOABS met foam inserts waren dus ook inbegrepen:
moabs22.jpg


Later die middag gefrommel, aan de brievenbus... gevolgd door de bel.. Ach een pakketje wat net niet erdoor pastte.
Een vreemde zak, welke geen reclame betrof,of wat dan ook, het goede nieuws,geen invoer rechten!
Kijk dat is leuk, de lang verwachte set met assen en asbehuizingen. Hier had ik toch wel 80 euro invoer voor gerekend, valt alles achteraf weer heel mooi mee. De helft om exact te zijn :)

Man wat mooi, dikke klomp alu, de front axle housing.
axlehousefront.jpg


En net zo mooi, de straight axle housing rear:
axlehouserear.jpg


Zoals besteld, eveneens de RVS set assen, voor in de nieuw asbehuizingen, ook van rc4wd.
De straight achteras:
axlerear.jpg


De vooras, met aanpassingen voor meer stuuruitslag:
axlefront.jpg


Uiteraard kan bij dit geweld en stevige set fussses niet ontbreken, 2 delig, en erg dik:
2pratfusee.jpg



Bouw-vorderingen:

Ik ben begonen met de montage van de moabs op de beadlock velgen. Eerst de banden goed glad gemaakt en alle giet en spuitrandjes zorgvuldig weg geveild. De beadlocks (waar de band invalt)even ingesmeerd met wat siliconene olie, en de band ook even ingesmeerd welke in de alu uitsparing gaan vallen.
Het idee is dat de boel dan glijd, en er zo lekker soepel in zal glijden tijdens het gelijkmatig aandraaien van de 15 schroefjes per kant.
De gemonteerde band op de velg, en ter vergelijk een origiele band en velg.
wheelcomplete+orign.jpg
 
Laatst bewerkt:
Back
Top