Psygho (Emil)
Forum veteraan
Sommigen kennen me nog wel van mijn Enigma buggy verbouw topic...
Ik heb er veel plezier aan beleefd, echter het was nu niet echt een nuttige bijdrage, de boel werd te zwaar, en de krachtige motor trok alles stuk... Tijd voor een andere buggy die wel kon wat ik wou.....
Helaas viel er aan de Xray weinig te verbouwen, en dat mistte ik toch nog wel.
Bij het zien van de nieuwe tamiya 3 speed, moest het er natuurlijk van komen, deze bood nog veel meer uitdagingen dan mijn enigma buggy! De mogelijkheden lijken bij deze f350 eindeloos....
In dit topic wil ik gaan kijken of ik gelijk ga krijgen, en tot hoever ik deze wagen kan uitbouwen, dan wel verfraaien met nuttige, en totaal nuttelose veranderingen, en modificaties.
Mij doel is er om een volwaardig model te maken, welke ook daadwerkelijk gebruikt gaat worden waarvoor hij bedoelt is, Wel zullen we ondegronden niet gaan zien welke serieuse krassen op het alu,en kap kunnen maken.
Dus geen rots crawling, voor deze meneer!, maar zand, bager, houten balken, etc, lijkt me lekker.
De basis componenten:
Zonder de f350 bouwdoos , geen project...
Meteen goed van start gaan , en deze jongen ook maar gekocht:
Toch wel een minpunt, glijlagers in zo'n duur model
, enfin, niet iets wat niet op te lossen is:
Computer zender om het geheel aan de gang te krijgen..
Op de mfu-02 unit heb je de mogelijkheid wat leuks aan te sluiten,een klien mp3 spelertje:
Op een realistisch model, kan natuurlijk geen plastic antenne rietje uitsteken!
Dit model , wordt met veel alu gebouwd,er staat nog al het een en ander in bestelling.
Deze onderdelen zijn al binnen gekomen:
De 5 delige alu chassis braces welke de plastic varianten gaan vervangen:
Alu servo houders:
Setje alu bumpers, voor en achter:
De daadwerkelijke bouw vorderingen:
De 3 versnellingsbak zit in elkaar:
Mooi setje bumpers, daar niet van,maar DIT kan toch niet???
Nee, dit is beter:
Ja veel beter:
De rest van de updates staan nu vanwege de grote aantallen foto's en de daarbij behorende laadtijden, weer gewoon tussen de normale posts.. Dus nu niet denken dat er geen updates meer komen.. Kijk gewoon bij de laatste berichten aan het eind van dit topic!
Ik heb er veel plezier aan beleefd, echter het was nu niet echt een nuttige bijdrage, de boel werd te zwaar, en de krachtige motor trok alles stuk... Tijd voor een andere buggy die wel kon wat ik wou.....
Helaas viel er aan de Xray weinig te verbouwen, en dat mistte ik toch nog wel.
Bij het zien van de nieuwe tamiya 3 speed, moest het er natuurlijk van komen, deze bood nog veel meer uitdagingen dan mijn enigma buggy! De mogelijkheden lijken bij deze f350 eindeloos....
In dit topic wil ik gaan kijken of ik gelijk ga krijgen, en tot hoever ik deze wagen kan uitbouwen, dan wel verfraaien met nuttige, en totaal nuttelose veranderingen, en modificaties.
Mij doel is er om een volwaardig model te maken, welke ook daadwerkelijk gebruikt gaat worden waarvoor hij bedoelt is, Wel zullen we ondegronden niet gaan zien welke serieuse krassen op het alu,en kap kunnen maken.
Dus geen rots crawling, voor deze meneer!, maar zand, bager, houten balken, etc, lijkt me lekker.
De basis componenten:
Zonder de f350 bouwdoos , geen project...

Meteen goed van start gaan , en deze jongen ook maar gekocht:

Toch wel een minpunt, glijlagers in zo'n duur model

Computer zender om het geheel aan de gang te krijgen..

Op de mfu-02 unit heb je de mogelijkheid wat leuks aan te sluiten,een klien mp3 spelertje:

Op een realistisch model, kan natuurlijk geen plastic antenne rietje uitsteken!

Dit model , wordt met veel alu gebouwd,er staat nog al het een en ander in bestelling.
Deze onderdelen zijn al binnen gekomen:
De 5 delige alu chassis braces welke de plastic varianten gaan vervangen:

Alu servo houders:

Setje alu bumpers, voor en achter:

De daadwerkelijke bouw vorderingen:
De 3 versnellingsbak zit in elkaar:

Mooi setje bumpers, daar niet van,maar DIT kan toch niet???

Nee, dit is beter:

Ja veel beter:

De rest van de updates staan nu vanwege de grote aantallen foto's en de daarbij behorende laadtijden, weer gewoon tussen de normale posts.. Dus nu niet denken dat er geen updates meer komen.. Kijk gewoon bij de laatste berichten aan het eind van dit topic!
Laatst bewerkt: