Vliegen in oostenrijk.... Mag dat?

Hallo, een klein vraagje, volgend jaar ga ik naar oostenrijk op vakantie en wil mijn zwever meenemen. Is iemand bekend met de regelgeving in oostenrijk mbt rc vliegen. Waar wel/niet toegestaan... gewichtsbeperkingen.... enz enz.
Misschien weet iemand waar ik dit kan navragen. Alvast bedankt.

Jeroen

En hier meld ik mij dan :lol:

Maar ik kan je helaas niet helpen, dwz nu niet. Modelvliegen staat nog steeds op een heeeeeel laag pitje bij mij en ga er volgend jaar weer "invliegen".

Wat ik ervan weet:

In de winter zijn er veel beperkingen om te vliegen, ik denk dat dit ligt ivm de winterslaap van dieren. Ik heb hier hele grote zwevers gezien , dus ik denk dat gewicht niet echt een probleem is. Bij 1 van de clubs die ik ken moet je"daggeld" (15 euro) betalen om te mogen vliegen.
Verder weet ik nog niet helemaal hoe het er hier aan toe gaat.

Hier een link met adressen en websites van clubs , bij een aantal clubs staat de regelgeving erbij.
http://www.aeroclub.at/mod_verein.php

Ik weet niet wanneer je op vakantie ga, maar stuur me volgend jaar ff een pb'tje dan zal ik inmiddels wel weten wat mag en niet mag.

groeten,
cor

Jeroen, waar precies ga je op vakantie? Sommige hotels zijn gespecializeert in hellingvliegvakanties en bieden dit dan ook aan. Daarnaast is de reeds geposte link ook een heel goede optie.

Als ik weer die kant op kan gaan dan ga ik weer terug naar hotel Schneekönig op de Falkertalm. Je neemt de achterdeur van het hotel, wandelt een stukje de berg op en vliegen maar. Voor vrijwel elke windrichting wel een helling in de buurt.

Ik ben afgelopen zomer voor de eerste keer naar Oostenrijk op vakantie geweest; aan de Ossiachersee.
Na aankomst heb ik bij de receptie informatie ingewonnen. Door hun werd ik de berg 'opgestuurd' met de informatie: Meldt u bij de berghut bovenop de berg, daar hebben ze een frequentiebord, u betaald 5 euro borg en vliegen maar.
Zo gezegd, zo gedaan en ik moet zeggen het was een geweldige ervaring. Allereerst om een zwever zo snel te zien stijgen, het 'onder je door vliegen' en de kick van het landen. Het vliegtuig met stijgwind en thermiek naar beneden krijgen was een hele klus maar op de vraag of er iemand was die je me daarbij kon assisteren kreeg ik snel hullp van een Duitser. In één woord SUPER! :D

Dus mijn advies is: neem je spullen mee, informeer en grijp je kans.

Alvast bedankt voor de reakties,
Nooit wildvliegen? betekend dat dat het wettelijk verboden is in oostenrijk? Ik ga volgend jaar richting imst, iemand al daar geweest? Club in de buurt? Ik zoek nog effe verder. gr jeroen

Jeroen, er zijn zoveel plekken waar daar officieel gevlogen wordt dat als jij ergens zomaar gaat wildvliegen dat je ervoor zou kunnen zorgen dat anderen last hebben van jou en kunnen crashen als gevolg van storing veroorzaakt door jou en natuurlijk andersom. Vraag bij je hotel of camping na of bij de plaatselijke VVV of de Oosenrijkse aeroclub.

NEOREJ zei:
Alvast bedankt voor de reakties,
Nooit wildvliegen? betekend dat dat het wettelijk verboden is in oostenrijk? Ik ga volgend jaar richting imst, iemand al daar geweest? Club in de buurt? Ik zoek nog effe verder. gr jeroen

Nee , nooit wildvliegen.

Je zal maar een storen.
Kan het een dure vakantie worden.

flugtag0155sp5.jpg

flugtag0154ck6.jpg

Dit was ook zoiets , een 3,6m piper en een 3m dubbeldekker.
De veroorzaker heeft het moeten betalen.

Mvg Johan

Geen vrolijke vakantie-kiekjes.....
als er inderdaad zoveel plekken zijn waar gevlogen word, dan is wild vliegen geen optie. ik zal eens informeren. bedankt....
jeroen

Back