spektrum-verbod?

regelmatige modelbouwforum-bezoekers zullen wel weten dat er een polemiek bestaat omtrent een mogelijk verbod van de spektrum-zenders omwile van de niet-legaal zijnde gebruikte fequentie-techniek o.i.d.

Voor zover ik weet was er echter nog geen beslissing gevallen daaromtrent. Toch zag ik gisteren in de Antwerpse modelbouwwinkel Baillien op de Spektrum-zenders een bordje hangen "verboden te gebruiken in België".

Hoe zit dat nu voor Belgisch gebruik? Heeft daar iemand zekerheid over?

Het BIPT wil het niet. Zoek even op dit forum naar BIPT en je vind er genoeg info over.

Reden: 2,4Ghz zou voor RLAN toepassingen zijn en een 2.4Ghz besturing is volgens hun geen RLAN.

In NL is het nog gewoon toegestaan, maar ook dat zou kunnen veranderen.

Ik had al eens even zitten zoeken naar alles wat te maken had met "spektrum" maar niet de juiste antwoorden gevonden.

Thx voor de tip ivm BIPT.
Got all the info I need :)

hezik zei:
Reden: 2,4Ghz zou voor RLAN toepassingen zijn en een 2.4Ghz besturing is volgens hun geen RLAN.

Maar dan zouden de 2.4GHz videozenders, afstandbedieningen voor deurvergrendeling, verlichting etc. en vele andere 2.4GHz toepassingen ook in België verboden moeten zijn.

Roelof zei:
... Maar dan zouden de 2.4GHz videozenders, afstandbedieningen voor deurvergrendeling, verlichting etc. en vele andere 2.4GHz toepassingen ook in België verboden moeten zijn.
Lager vermogen? Of bredere gebruikersbasis?

Back