Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gerard_nl zei:meer info op de site van hobbyin ( www.hobbyin.nl )
meest gebruikt en in mijn opinie ook de fijnste folie is oracover.
Fotor zei:Ik heb een tijdje terug voor een prikkie een rol bespanfolie van Graupner op de kop kunnen tikken. Ook ik ga komende winter voor het eerst een kist zelf bespannen.
In wat voor opzicht zijn andere folies (zoals die ik heb) inferieur aan Oracover?
ariekraakjr zei:Ik gebruik een oude (kleding)strijkbout.
Dit bevalt mij prima...wel even met een restje oracover kijken bij welke stand het plakt en bij welke stand het krimpt.
Vooral niet te heet zetten....anders brand je door de folie.
Zo'n kleine bout is ook handig, eens gebruikt bij een vriend, maar ik heb gewoon het geld er niet voor over...mijn oude strijkbout werkt prima.
Deze zijn trouwens bij de kringloop voor een prikkie te koop.
Dat heeft een clublid voor me gedaan, ik wilde het kunstje eerst een keer afkijken bij iemand.allrounder_w.l.c. zei:Wie heeft jou bonsai dan bespannen Fotor?
hezik zei:Dat zal ook van de foliebout en het reisstrijkijzer afhangen, gok ik.
In principe moet het geen drol uitmaken, beide zijn gewoon verwarmde platen metaal..
Voor mij geen folie meer, ik poets me ongans en die troep komt er altijd na verloop van tijd af.
Ok, eerlijk is eerlijk, de stripings etc komen eraf.. de onderste folie blijft wel goed. Maar ja, om nou een heel toestel in maar 1 kleur te foliien..
Fotor zei:Ik heb nog steeds de vraag uitstaan waarom oracover beter is dan andere folies. Zou mijn Graupner folie niet goed bruikbaar zijn (is voor een zwever met beplankte vleugels)?