Tja jongens ik kon het weer niet laten.
Om het mezelf als eerste het een beetje goed te praten gaat waarschijnlijk wel de Stinson Reliant eruit omdat ik de motor daarvan ga gebruiken voor deze kist (althans dat zeg ik nu wie weet hou ik de Stinson er wel bij :lol: ).
Affijn, eigenlijk is het de schuld van Fonziedbear, die zocht een turbine kist en wilde de Skymaster eventueel wel inruilen.
Ik reageerde met dat het een mooie kist is en zonde om weg te doen en zo is het balletje gaan rollen en mag ik morgen de Cessna Skymaster bij hem op gaan halen
Het gaat dus om deze kist voor de onwetenden:
De kist heeft 2 vluchten gemaakt maar was te "flauwtjes" en hier of daar is dat natuurlijk wel zo het is en blijft een semi-schaal kist.
Qua bouwen blijft er voor mij dus weinig over, motoren inbouwen zal het meeste werk zijn.
De Skymaster is van de firma Eurolight heeft een spanwijdte van 2300mm een romplengte van 1670mm en werd aangedreven met 2x een 15cc 4-takt.
Eurolight zegt dat het een 337 is maar eigenlijk is het een Skymaster 336.
De 337 is namenlijk de versie met een intrekbaar landingsgestel en de 336 de allereerste versie had een vast gear.
Dus hier of daar klopt het niet helemaal, tenzij we er retracts in gaan zetten :roll: (mhh, nog even niet).
Wat de nieuwe motorisering gaat worden weet ik nog niet helemaal.
Zit zelf sterk te denk aan voorop een OS FS91 (15cc) en achterop een Saito 65 (10,6cc) of dit het echt gaat worden weet ik nog niet maar de kans is zeer groot van wel.
Zal morgenavond of zondag wat meer foto`s maken van de kist in huidige staat en kijken wat ik eventueel wil veranderen cq. aanpassen.
Is ook wel een leuk model om wat meer schaal aan te kleden maar of dat ooit gaat gebeuren
Om het mezelf als eerste het een beetje goed te praten gaat waarschijnlijk wel de Stinson Reliant eruit omdat ik de motor daarvan ga gebruiken voor deze kist (althans dat zeg ik nu wie weet hou ik de Stinson er wel bij :lol: ).
Affijn, eigenlijk is het de schuld van Fonziedbear, die zocht een turbine kist en wilde de Skymaster eventueel wel inruilen.
Ik reageerde met dat het een mooie kist is en zonde om weg te doen en zo is het balletje gaan rollen en mag ik morgen de Cessna Skymaster bij hem op gaan halen

Het gaat dus om deze kist voor de onwetenden:

De kist heeft 2 vluchten gemaakt maar was te "flauwtjes" en hier of daar is dat natuurlijk wel zo het is en blijft een semi-schaal kist.
Qua bouwen blijft er voor mij dus weinig over, motoren inbouwen zal het meeste werk zijn.
De Skymaster is van de firma Eurolight heeft een spanwijdte van 2300mm een romplengte van 1670mm en werd aangedreven met 2x een 15cc 4-takt.
Eurolight zegt dat het een 337 is maar eigenlijk is het een Skymaster 336.
De 337 is namenlijk de versie met een intrekbaar landingsgestel en de 336 de allereerste versie had een vast gear.
Dus hier of daar klopt het niet helemaal, tenzij we er retracts in gaan zetten :roll: (mhh, nog even niet).
Wat de nieuwe motorisering gaat worden weet ik nog niet helemaal.
Zit zelf sterk te denk aan voorop een OS FS91 (15cc) en achterop een Saito 65 (10,6cc) of dit het echt gaat worden weet ik nog niet maar de kans is zeer groot van wel.
Zal morgenavond of zondag wat meer foto`s maken van de kist in huidige staat en kijken wat ik eventueel wil veranderen cq. aanpassen.
Is ook wel een leuk model om wat meer schaal aan te kleden maar of dat ooit gaat gebeuren

Laatst bewerkt: