Opnieuw afstellen, marder rookt als een gek.

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door harry1981, 18 nov 2007.

  1. harry1981

    harry1981 Guest

    Hoi

    Ik wil mijn marder opnieuw afstellen, maar kan niet zien wat ik nu voor blok erop heb zitten, het is een 26cc zenoah maar welk type precies. Hij rookt aanzienlijk en slurpt aardig benzine, lijkt mij dat ie te rijk staat afgesteld. Maar omdat ik niet precies weet welk type blok kan ik m ook niet afstellen op een bepaald type, iemand enig idee of is er een afstelling die voor elk type gewoon kan.

    alvast bedankt
     
  2. harry1981

    harry1981 Guest

    Ik heb dus een CY blok, maar vind hier niet de goeie afstelling van op internet, allemaal andere benamingen.

    wie kan mij hier bij helpen.
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tja je doet het ook op het gehoor, en op het gezicht he? (rook / prestaties)
     
  4. Henry

    Henry

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Emmen
    Hoeveel slagen staat alles open ?

    Draai alles maar 1,5 slag open , dan heb je al ongeveer de goede aftselling.
    Daarna ga je langzaam alles verder alles afstellen met 1/8 slag.
    Dan werkt het zoals Emil ook heeft aangegeven.

    Voor meer info kijk even hiero :
    www.rcbigscaleforum.nl
    En met name hier :
    http://www.rcbigscaleforum.nl/viewforum.php?f=31
     
  5. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    ander vraagje, gebruikt u nieuwe benzine, of benzine dat al een poosje "in de schuur" staat?
    daardoor kan het ook komen dat die rookt. had ik ook, na twee keer heen en weer te hebben gereden, stond het veldje blauw vd rook.

    mare, als het aan de afstelling ligt, wij kunnen niet zomaar zeggen wat de beste afstelling is. daar moet je eigelijk zelf achterkomen dmv proberen. ieder blok is anders, je kan dus wel van de std. instellingen verder gaan afstellen. beginafstelling is bij zenoah iig 1,5 slag open wat henry zei, bij CY weet ik dat niet.

    Groeten,

    Ruben
     
  6. harry1981

    harry1981 Guest

    Hoi

    Ja benzine staat al een tijdje idd, en bij Cy is het beide schroefen 1,25 slag open. Maar bij 1,5 loopt die mooier. als het rook verder geen kwaad kan dan probeer ik even nieuwe benzine.Maar lijkt me niet dat het verder slecht is voor het blok ofzo
     
  7. moet je maar langs komen
     
  8. harry1981

    harry1981 Guest

    zal eens een liter nieuwe benzine mengen, even 40ml castrol TTS erbij doen.

    kijken of die dan nog zo rookt!!!

    Hoi gerard ook hier

    mocht die dan nog zo roken dan zie je me wel verschijnen( whaha )
     
  9. harry1981

    harry1981 Guest

    mag slotje op
     
  10. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Hoezo, Is ie in rookopgegaan.?:rolling:

    Benzine die langer staat vervliegt , olie niet.

    Het aandeel aan olie word dus meer en daar gaat een motor van roken.

    Ik vlieg de Zenoah´s met 1:50 en daar rookt niks.

    Mvg Johan
     
  11. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    idd , altijd voordat je benzine in je tank doet even de jerrycan goed schudden, en welke mengverhouding gebruik je ? te veel olie kan ook te veel rook opleveren, ook bij de juiste afstelling

    en er staat bij FG op de site de globale afstelling ,begin altijd op de H en L naald 1,5 slag uit te draaien en ga dan bij een warme motor afstellen, belangrijk is om even te kijken of je bij een laag toerental of op de top moet afstellen , ga niet tegelijkertijd aan allebei draaien .
    Suc6
     
  12. harry1981

    harry1981 Guest

    200ml olie op 5 liter benzine, dat is mijn mengverhouding. Maar dat was met Q8 olie en wil nu dus Castrol TTS gaan proberen.
     
  13. harry1981

    harry1981 Guest

    mengverhouding lijkt mij geen probleem, krikke adviseerde om 150 tot 175 ml te doen op 5 liter benzine. Maar hou het wel bij 200ml
     
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    hou er rekening mee dat de auto bij een koude motor meer rookt , als ie op temperatuur is zal er minder rook ontwikkeling zijn, kijk ook eens ff naar je bougie wat voor kleur die is, zwart is je mengsel te rijk/vet , de juiste kleur zal koffiebruin moeten zijn.
    suc 6
     
  15. eve

    eve Guest

    Ik ben ook bezig met die Zenoah motoren en kom er niet helemaal uit. De Marder slaat heel af en toe even aan om vervolgens weer snel af te slaan. De bougie ziet er wel wat zwart uit, maar wat kan ik nu het beste bekijken? Ik heb de instellingen op 1.5/1.25 gezet. Mengverhouding 1 ltr: 40 ml, Euro 98:Castrol TTS.

    Ik had een 23 cc gekocht als vervanging, maar dat past dus toch niet. Ben daarom maar aan het proberen de oude 26 cc weer aan de gang te krijgen. Als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag.
     
  16. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Begin eens met een nieuwe bougie erin te zetten, ze hebben namelijk niet het eeuwige leven...

    Hoezo past de 23cc niet?... Is qua afmetingen en bevestiging identiek aan de 26cc , enige verschil is het aantal cc...
     
  17. Jeff20

    Jeff20 Guest

    ff vraagje

    hallo ik heb sinds eers gister een fg marder. hij reed prima niks meej aan de hand. gister heb ik hem helemaal schoon gemaakt en heb ik alles weer in elkaar gezet. alleen nu wou ik vandaag ermeej rijden.. en doet hij moeilijk starten. maar als die start rijd ie ook heel moeilijk weg. maar komt hij op het punt dan gaat ie als een speer.. hoe kan ik dit probleem oplossen. heb hem helemaal naar gekeke en alles zit goed en is goed..
    en de aftselling is 1.5 slag H en L dit heeft hij echt niet gedaan eerst

    wie kan er mij meej helpen??

    mvg jeffrey
     

Deel Deze Pagina