Beginner in het heli vliegen (Trex 450)

Beste heli liefhebbers.

Eerst en vooral hoort een Trex 450 hier thuis of moet dat bij micro heli's?
Als het fout gepost staat mijn excuses hiervoor.

Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten? Wat instellingen betreft?
Laat het ons zo stellen op de sim kan ik al een aardig stukje gecontroleerd 3D vliegen. Maar in het echt heb ik nog nooit heli gevlogen. Dus ik zou graag beginnen met wat hoveren en rondvliegen.

Hartelijk dank voor de info.

En als laatst een sfeerbeeldje van mijn klein beest.

dsc08444pm3.jpg

Laat de Heli effe invliegen en afstellen door een Helipiloot.

Anders
gr5.gif

De Sim is heel wat anders als in de realiteit.

Mvg Johan

Ps maak de foto ook effe wat kleiner

De instellingen zijn zeker erg belangrijk, bij een heli in nog veel grotere mate dan bij een vliegtuig. Zoek de filmpjes van "Finless Bob" eens op, daar leer je al heel veel van. Bij voorkeur inderdaad alles na laten kijken en in laten vliegen door een ervaren persoon, dit kan veel teleurstelling voorkomen.

ik heb de filmpjes net gevonden. dus straks eens bekijken.
in het boekje staan die basis instellingen. is had gedacht om hem in te stellen zoals daar staat voor normale vlucht. is dat aan te raden?

hoe maak in de foto kleiner?

Ik zou de gyro onder de staartboom plaatsen, scheelt al gauw 100 euro in een crash ;-) Tenzij je spindle breekt, dan maakt het niet uit.

als je alle filmpjes van BOB kijkt, snapt en goed toepast is het goed zelf te doen, verstandiger is om ff wat hulp te zoeken voor ie t eerst de lucht in gaat,...

waar zit de ontvanger eigelijk?

De sim is een prima training voor je oriëntatie, echter de ene sim is de andere niet.
Maar je zal merken dat de wind en het zicht op je heli in het echt, toch wel wat anders is..
Verder zorgen dat je mechanische afstelling 100% is zoals anderen al gezegd hebben.
En verdiep jezelf in de instellingen van je zender, speedcontroller etc.
Ik had al aardig wat RC vlieg ervaring, dus met de handleiding en de filmpjes op Helifreak.com werd het redelijk duidelijk hoe een heli werkt.

Ik vlieg in mijn Sim diverse 3D figuren probleemloos, echter is dat op zich niet zo'n kunst.
Ik vind het belangrijker om mooi en vloeiend van de ene manoeuvre naar de andere te gaan en er een mooie "dans" van te maken.
De vloeiende overgangen en evt. noodingrepen als het fout gaat zijn het belangrijkst om te leren, daar houd je je spullen mee heel...
In het echt houd ik het nog even bij circuitjes, achtjes, stall turns puur om ritme en vertrouwen te krijgen.
De rest komt vanzelf, hoop ik.... :)

Succes!!

Eric

Laatst bewerkt:
Eerst en vooral hoort een Trex 450 hier thuis of moet dat bij micro heli's?
Als het fout gepost staat mijn excuses hiervoor.

Je hebt al heel wat goede adviezen gekregen/gelezen, de simpelste wil ik ff beantwoorden :-D :-D
Yep de Trex 450 hoort hier thuis ;)

Back