FG Iemand bekend hiermee?

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door richard jolink, 9 feb 2008.

  1. Ik wil graag beginnen met modelbouw en dan direct bigscale.

    Nou zag ik op marktplaats deze auto staan.

    Mijn vraag: weet iemand precies wat voor type dit is en wat zoiets zou moeten kosten? TEvens zou ik graag willen weten wat echte aandachtspunten die ik zou moeten bekijken bij de aanschaf

    Hopend dat jullie mij kunnen/willen helpen

    mvgr richard

    Dit is de link met de advertentie waar het om gaat:

    Marktplaats.nl > te koop FG auto 1:5 opel calibra met megane kap extra wielen - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw
     
  2. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    Lijkt een erg oude FG onroad, denk een wat getunede Ecoline.
    De motor die erop zit is ook al behoorlijk oud.

    Zender is een XS-6, Synthesizer dus en die schijnen nogal eens proberen te geven met bigscales...

    Ik zou verder zoeken naar iets anders dus.

    Kris
     
  3. En als ik deze wagen kan kopen voor €350, zou dat teveel zijnvoor een beginnersauto?

    groeten rich
     
  4. sanmax

    sanmax

    Lid geworden:
    31 mrt 2007
    Berichten:
    419
    Locatie:
    hoogkarspel
    ik heb hem bekeken en 350 euro is niet teveel maar het is wel een
    51 cm auto.
     
  5. sorry, voor mijn gebrek aan kennis over dit type auto. 51cm?

    Hoe groot zijn normaal de modellen van FG dan?

    En wat zouden eventueel punten zijn om op te letten tijdens de koop?

    groeten rich
     
  6. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    De on-road bigscales zijn schaal 1:5... de off-roads zijn schaal 1:6... dat zijn dus behoorlijk grote auto's en je hebt behoorlijk wat plek nodig wil je daar lekker mee kunnen rijden... De genoemde 51cm komt niet eens in de buurt, mijn 1:6 meet 70cm (lengte).

    Alvorens je aan deze hobby begint moet je je misschien afvragen of je on-road danwel off-road wil gaan rijden... wellicht dat die keus beinvloed wordt door lokaties bij je in de buurt waar je zou kunnen rijden...
     
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    De genoemde 51cm slaat op de wielbasis, gemeten tussen de as aan de voorzijde naar de as aan de achterzijde, deze maat wielbasis wordt weinig of niet meer gebruikt, de onderdelen op het chassis zijn gewoon verkrijgbaar alleen de kappen een flink stuk minder.

    Kappen met wielbasis 535mm zijn de meest gebuikte en zijn er ook in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar, je kan natuurlijk altijd een keer een 535mm bodemplaat kopen en alles overzetten zodat je wel gangbare kappen kan gebruiken.

    De uitvoering zoals getoond is een ecoline chassis(instap model) met hier en daar wat aluminium onderdelen , die worden niet meer gemaakt.De gebruikte onderdelen zijn van FG en zijn gewoon nog ruim verkrijgbaar.De motor is ook van het oudere type(GD ) en daar zijn haast geen onderdelen meer van verkrijgbaar.

    hoe er wel rekening mee dat een bigscale iets anders rijdt dan een 1:10 of 1:8 nitro, zeker mbt de draaicirkel en het remmend vermogen, de bigscale 's zijn een stuk zwaardere dan de kleinere broertjes.Daar in tegen kan je op een volle tank mengsmering zeker 30-40min rijden .

    succes met de beslissing :)
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2008
  8. Allereerst allen bedankt voor uw reacties!! Dat waardeer ik zeer.

    Als ik op jullie berichten afga, lijkt het mij verstandiger om eerst wat verder te kijken wat er nog meer te koop is allemaal.


    Mocht iemand nog iets weten, ik hou me aanbevolen

    goeten rich
     
  9. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    nog even een tippie, als je er geen of nauwelijks kijk op hebt , vraag dan een mede forum lid die bij in de buurt woont of ie een keer mee gaat voor de evt. koop.

    igg suc 6 met de zoektocht

    en vragen mag altijd, en bestaan geen domme vragen , ..... wel antwoorden :)
     
  10. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
  11. sanmax

    sanmax

    Lid geworden:
    31 mrt 2007
    Berichten:
    419
    Locatie:
    hoogkarspel
    je heb je antwoorden Richard,doe daar je voordeelmee.je zou hem kunnen
    kopen maar dan alleen voor de onderdelen.Succes met je zoektoct....
     
  12. mgr

    mgr

    Lid geworden:
    26 jan 2005
    Berichten:
    192
    Locatie:
    rotterdam
    hoi richard het mooie weer komt er weer aan dus ook de mensen met een onroadbigscale
    komen weer naar buiten gereden ik weet niet waar je woont maar ga eens kijken bij een rijplek die bekent is hier op het forum beter nog als er ergens in de buurt een circuit ligt waar bigscale gereden word ga daar eens kijken een zondag niet weggegooid en neem in je op wat er allemaal nodig is om een dagje te rijden
    parkeerplaats en circuit zijn wel twee verschillende werelden maar je krijgt een goede indruk hoe het in zn werk gaat
    er is veel te doen in de 1/5 wereld en ook de verschillende autos op het net die je aangeboden worden veel autos zijn gewoon op en zijn vaak de 350 eu niet waard solos en gdsen zijn goede motoren maar wederom mits onderhouden ,beter zijn de rc1 en 4 en ook nieuwer

    kom eens kijken op een trackday en kijk en geniet van onze hobby
     
  13. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
  14. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    kheb hier nog een marder staan evt....
     
  15. Allereerst wederom allen bedankt voor uw reacties!

    Offroad lijkt mij ook idd wel gaaf!

    Wat moet die van jou kosten en waar woon je?

    groeten
     
  16. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht

    je kan bij je Avater(plaatje bij je forumnaam) ook je woonplaats invullen , dus de Marder aanbieder woont in Almelo :)
     

Deel Deze Pagina