Psygho (Emil)
Forum veteraan
Het moest er maar eens van komen.. Mijn driftwagen.
Gezien dit een voor "erbij" word,heb ik besloten om de TT01D te kopen.
Financieel heel erg aantrekkelijk, en veel (alu) hopups, ook niet onbelangrijk
.
Ondanks dat het een aantrekkelijk geprijsd model is, heb ik hem toch gehaald vanuit het buitenland. Hierdoor heb ik toch aardig wat bespaard, en dit heb ik maar meteen omgezet in option parts.:zon:
De bel:
Een mooi pakket, handtekening gezet, en het was gedaan..
Geen invoer kosten,had het al gehoopt, want ik had al wat "ervaring" met mijn
Highlift spul kopen
De doos, en inhoud:
Optionparts!
Alu motormount:
Alu proppellor shaft:
Carbon topdeck:
Alu steerlinkage, met kogellagers:
Alu racing-steerset,wederom met kogellager.
Alu rear gearbox stiffner:
Alu battery posts:
Alu battery strap, met koelfunctie:
Alu bumperplate:
Alu stuur servo mounts:
Alu front fusees:
Setje stevige Steel universal shafts:
Alu stable wheel hex:
En als laatste, Alu 5 spoke rims!
Dit was het voor deze keer, waarschijnlijk begin ik na het weekend met de bouw, en de kans is aanwezig dat er tzt toch nog wat alu spul bij gaat komen....
Ook deze wagen wordt hopenlijk behoorlijk aangepast, en uitgewerkt, en ik hoop stiekem wel op een project, naast de Highlift
Update: 24-03-2008:
Wat nieuwe optionparts zijn gearriveerd:
Alu rear fusees:
Stalen Cupjoints:
Alu shaft plus cupjoints in alu:
Alu upper arm holders:
Velgjes:
DE daadwerkelijke bouw van de auto:
Proppelor shaft met cupjoints en spurgear gemonteerd:
Detail van het geheel:
Motor gemonteerd op de metalen motormount. Let op de rvs inbusen!
Motor en motormount en spurgearcover gemonteerd:
De achter draagarmen gemonteerd:
De diff gedeelten, net voor de eindmontage:
Het diff gemonteerd:
Alu gearbox stiffner, en alu upperarm gemonteerd:
Draagarmen, demperbrug,met aangehecht diffhuis:
Onderkant (ben de naam kwijt) voor onder het diffhuis, en ingelijmde ijzeren plaatjes:
Het geheel gemonteerd, staat toch wel mooi,rvs inbus
:
Lager in de alu rear fusee:
Nu met universele kruislinkse joints:
Prachtige stalen joints...
Helaas passen daar de joints niet in, dus weer de grote originelen gemonteerd:
Spul gemonteerd:
De draagarmen aan de voorkant:
Diff aan de voorkant:
Alu armholder aan de voorkant:
Draagarmen, en het 2e gedeelte van de diffbehuizing gemonteerd:
Voorfusee, met universal joint:
Detail van het geheel:
Bij de inveer test, was het geheel te lang,e n kwam er spanning op, waardoor het geheel niet verder in kon veren....
Aanpassen dus!
Cupjoint uitgehold, en dieper gemaakt:
Universal joint afgevlakt:
Alu stuur set,met kogellagers gemonteerd:
Stuur balljoints gemaakt:
Het geheel gemonteerd:
Zuigerstangen gemaakt:
Stap 2 van de zuigers:
Vullen met olie:
De complete dempers:
De dempers aan de achterkant gemonteerd:
De dempers aan de voorkant gemonteerd:
Stuur servo plus alu ballbearing stuurlinks:
Het geheel gemonteerd, echter door de alu servo steun, kom ik iets te kort, opgelost, met een alu busje:
Stuur gedeelte, met alu battery post:
Detail battery post:
Carbon stiffner, en alu battery strap:
2 ringetjes,maar waarvoor ???
Aangepast bakje,en met deze ringetjes, zit het zoals het moet.....
Waarom?, ik hou er niet van dat de regelaar koud op de bodem zit, met al dat straatvuil, en de rest....
Alu bumperplate:
Beetje wazig overzichts foto:
Neon bescherm geval voor de aan/uit schakelaar:
Update 29-03-2008
De draden bende,en suffe stekkers, van de motor en de regelaar, zinde me totaal niet.
KNIP, soldeer , en problem solved!
Pe afgedraaid, en voorzien van een mooi afgerond randje. Veel werk, maar de combi frees, en dreml, en wat schuurpapier uit de losse hand , werpt vruchten af:
Regelaar servo en ontvanger problemen:
De originel regelaart heeft GEEN bec unit,geen probleem voor mijn hrs ontvanger, echter heeft deze ook geen bec, dus wel schadelijk voor mijn ds1015 servo!!
Oke, de teu-302BK regelaar, met 1amp bec op 6 volt, das prima.
Spul even aangesloten voor de test, wat bleek, de 1015 pakte zoveel stroom bij snel heen en weer sturen, dat de boel instortte qua spanning, daar gaat de nut van een snelle servo.
Best jammer, een servo en regelaar die per stuk zowat duurder zijn dan de heel kit!
Gelukkig kon ik mijn servo ruilen tegen een ds0606,(bedankt Rienk -Jan!) nog een stuk sneller,maar trok vermoedelijk ook veel minder stroom...
Al met al, weer prima opgelost!
Het inbouwen van de regelaar, dit keer met gebruik van de alu servo steuntjes, en dat bakje aangepast, waar origineel de regelaar en ontvanger in 1 op hoort te zitten.
Ontvanger gemonteerd, en voorzien van een mijn gekregen reciever protector. (bedankt r-s racer ! ):
Accustekker loopt overal vrij van, en kan niet bewegen:
Overzichtje:
Met kap:
Totaal aanzicht vanaf de bank:
To be continued!
Gezien dit een voor "erbij" word,heb ik besloten om de TT01D te kopen.
Financieel heel erg aantrekkelijk, en veel (alu) hopups, ook niet onbelangrijk

Ondanks dat het een aantrekkelijk geprijsd model is, heb ik hem toch gehaald vanuit het buitenland. Hierdoor heb ik toch aardig wat bespaard, en dit heb ik maar meteen omgezet in option parts.:zon:
De bel:
Een mooi pakket, handtekening gezet, en het was gedaan..
Geen invoer kosten,had het al gehoopt, want ik had al wat "ervaring" met mijn
Highlift spul kopen


De doos, en inhoud:

Optionparts!
Alu motormount:

Alu proppellor shaft:

Carbon topdeck:

Alu steerlinkage, met kogellagers:

Alu racing-steerset,wederom met kogellager.

Alu rear gearbox stiffner:

Alu battery posts:

Alu battery strap, met koelfunctie:

Alu bumperplate:

Alu stuur servo mounts:

Alu front fusees:

Setje stevige Steel universal shafts:

Alu stable wheel hex:

En als laatste, Alu 5 spoke rims!

Dit was het voor deze keer, waarschijnlijk begin ik na het weekend met de bouw, en de kans is aanwezig dat er tzt toch nog wat alu spul bij gaat komen....
Ook deze wagen wordt hopenlijk behoorlijk aangepast, en uitgewerkt, en ik hoop stiekem wel op een project, naast de Highlift

Update: 24-03-2008:
Wat nieuwe optionparts zijn gearriveerd:
Alu rear fusees:
Stalen Cupjoints:
Alu shaft plus cupjoints in alu:
Alu upper arm holders:
Velgjes:
DE daadwerkelijke bouw van de auto:
Proppelor shaft met cupjoints en spurgear gemonteerd:
Detail van het geheel:
Motor gemonteerd op de metalen motormount. Let op de rvs inbusen!
Motor en motormount en spurgearcover gemonteerd:
De achter draagarmen gemonteerd:
De diff gedeelten, net voor de eindmontage:
Het diff gemonteerd:
Alu gearbox stiffner, en alu upperarm gemonteerd:

Draagarmen, demperbrug,met aangehecht diffhuis:

Onderkant (ben de naam kwijt) voor onder het diffhuis, en ingelijmde ijzeren plaatjes:

Het geheel gemonteerd, staat toch wel mooi,rvs inbus


Lager in de alu rear fusee:

Nu met universele kruislinkse joints:

Prachtige stalen joints...

Helaas passen daar de joints niet in, dus weer de grote originelen gemonteerd:

Spul gemonteerd:

De draagarmen aan de voorkant:

Diff aan de voorkant:

Alu armholder aan de voorkant:

Draagarmen, en het 2e gedeelte van de diffbehuizing gemonteerd:

Voorfusee, met universal joint:

Detail van het geheel:

Bij de inveer test, was het geheel te lang,e n kwam er spanning op, waardoor het geheel niet verder in kon veren....
Aanpassen dus!
Cupjoint uitgehold, en dieper gemaakt:

Universal joint afgevlakt:

Alu stuur set,met kogellagers gemonteerd:

Stuur balljoints gemaakt:

Het geheel gemonteerd:

Zuigerstangen gemaakt:

Stap 2 van de zuigers:

Vullen met olie:

De complete dempers:

De dempers aan de achterkant gemonteerd:

De dempers aan de voorkant gemonteerd:

Stuur servo plus alu ballbearing stuurlinks:

Het geheel gemonteerd, echter door de alu servo steun, kom ik iets te kort, opgelost, met een alu busje:

Stuur gedeelte, met alu battery post:

Detail battery post:

Carbon stiffner, en alu battery strap:

2 ringetjes,maar waarvoor ???

Aangepast bakje,en met deze ringetjes, zit het zoals het moet.....
Waarom?, ik hou er niet van dat de regelaar koud op de bodem zit, met al dat straatvuil, en de rest....

Alu bumperplate:

Beetje wazig overzichts foto:

Neon bescherm geval voor de aan/uit schakelaar:

Update 29-03-2008
De draden bende,en suffe stekkers, van de motor en de regelaar, zinde me totaal niet.
KNIP, soldeer , en problem solved!

Pe afgedraaid, en voorzien van een mooi afgerond randje. Veel werk, maar de combi frees, en dreml, en wat schuurpapier uit de losse hand , werpt vruchten af:


Regelaar servo en ontvanger problemen:
De originel regelaart heeft GEEN bec unit,geen probleem voor mijn hrs ontvanger, echter heeft deze ook geen bec, dus wel schadelijk voor mijn ds1015 servo!!
Oke, de teu-302BK regelaar, met 1amp bec op 6 volt, das prima.
Spul even aangesloten voor de test, wat bleek, de 1015 pakte zoveel stroom bij snel heen en weer sturen, dat de boel instortte qua spanning, daar gaat de nut van een snelle servo.
Best jammer, een servo en regelaar die per stuk zowat duurder zijn dan de heel kit!
Gelukkig kon ik mijn servo ruilen tegen een ds0606,(bedankt Rienk -Jan!) nog een stuk sneller,maar trok vermoedelijk ook veel minder stroom...
Al met al, weer prima opgelost!
Het inbouwen van de regelaar, dit keer met gebruik van de alu servo steuntjes, en dat bakje aangepast, waar origineel de regelaar en ontvanger in 1 op hoort te zitten.

Ontvanger gemonteerd, en voorzien van een mijn gekregen reciever protector. (bedankt r-s racer ! ):

Accustekker loopt overal vrij van, en kan niet bewegen:

Overzichtje:


Met kap:


Totaal aanzicht vanaf de bank:

To be continued!
Laatst bewerkt: