Richard Branderhorst
PH-SAM
Heren.
In toenemende mate, al dan niet onder druk van een ARBO regeling moeten modellen gekeurd worden voordat ze bij de lokale club mogen vliegen. Op zich niks mis mee, met name voor de beginners een goede steun en voor de sloddervossen onder ons een stok achter de deur.
Maar als je, net zoals ik, op meer plaatsen in den lande vliegt, dan zou het tzt kunnen zijn dat je bij alle clubs éérst je model moet laten keuren. Dit is toch wel een erg draconische manier van werken lijkt me, of zien jullie dat anders?
Het zou beter zijn als clubs elkaars keuringen accepteren, onder bepaalde voorwaarden zoals een KNVvL aangesloten club en een goed keuringsbewijs/certificaat kunnen overleggen.
Dat er ontegenzeggelijk verschil in keurmethodes per klub zullen zijn, zal iets zijn wat op de koop toegenomen moet worden. Er is bvb ook een behoorlijk verschil in APK en TÜV keuringen en toch hoef je bij de Duitse grens niet eerst je auto te laten keuren.
In toenemende mate, al dan niet onder druk van een ARBO regeling moeten modellen gekeurd worden voordat ze bij de lokale club mogen vliegen. Op zich niks mis mee, met name voor de beginners een goede steun en voor de sloddervossen onder ons een stok achter de deur.
Maar als je, net zoals ik, op meer plaatsen in den lande vliegt, dan zou het tzt kunnen zijn dat je bij alle clubs éérst je model moet laten keuren. Dit is toch wel een erg draconische manier van werken lijkt me, of zien jullie dat anders?
Het zou beter zijn als clubs elkaars keuringen accepteren, onder bepaalde voorwaarden zoals een KNVvL aangesloten club en een goed keuringsbewijs/certificaat kunnen overleggen.
Dat er ontegenzeggelijk verschil in keurmethodes per klub zullen zijn, zal iets zijn wat op de koop toegenomen moet worden. Er is bvb ook een behoorlijk verschil in APK en TÜV keuringen en toch hoef je bij de Duitse grens niet eerst je auto te laten keuren.