beginnen aan bigscale?

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door RagDMezzegis, 4 apr 2008.

  1. RagDMezzegis

    RagDMezzegis Guest

    na een topic gelezen te hebben(wat is beter aan bigscale dan nitro??)
    en vooral de stukken over het afstellen.. zit zelfs ik te denken om bigscale te gaan.

    ik word nie goed van dat afstellen van nitro motortjes en IDD ik word af en toe gek van de nitrolucht..
    even snel een half uurtje crossen voor de deur zit er nooit in, want je moet steeds maar weer afstellen.. en tijdens t rijden zelf slaat de nitro(bij mij dan ) wel eens af, net op n 100meter van je af.. en kan je da pokkeding weer op gaan halen.


    dat 1x afstellen, 1x starten en dan 30 min rijden staat me wel aan.
    maar dan wil ik wel meteen een goede kopen.

    via internet heb ik in engeland een winkel gevonden die n hummer
    verkoopt. voor zo n 450€ wat zou bij deze auto nog vervangen moeten worden om zo min mogelijk slijtage te hebben?
    ik ben iemand die alleen een beetje over t gras/asfalt rijd en zo af en toe door wat zand/grindpaden..
    onroad vind ik niet echt mooi(en die heb ik liever electro)

    echter heb ik maar zo n 350-500€ om te beginnen.. en dan hooguit 100€p maand voor onderhoud//benzine.
    red ik t hiermee?

    ook ben ik niet zo een auto technisch wonder.. dus upgraden en reparaties verrichten doe ik niet zo 1-2-3.. maar het lijkt me echt een hele coole hobby..

    als iemand goeie tips heeft voor een goeie bigscale auto, met relatief weinig onderhoud(dus geen expert model ofzo )

    extreem rijden doe ik zoizo niet. af en toe een uurtje in het weekend en dan nog meestal hier in de straat/speeltuintje.
    Ik ben helemaal gek van Groete wielen ( dus onroad valt voor mij 100% af ).
    Ik neem aan dat je met een offroad ook gewoon op asfalt kan rijden.

    hier is de link naar de winkel met de hummer trouwens...
    Nitro radio controlled car, petrol remote control cars. Radio controlled helicopter

    dus als mensen mij zouden willen helpen..graag.. ik zit echt al 3 weken ebay, en dit soort winkels af te struinen..
    k had eerst besloten om electro te doen, omdat dit weinig onderhoud vergt(vergeleke met nitro)
    maar volges mij is t gewoon waanzinnig cool om met n 1:6 offroad bakbeest te rijden..

    hopelijk kunnen jullie me helpen een goede keuze te maken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2008
  2. mgr

    mgr

    Lid geworden:
    26 jan 2005
    Berichten:
    192
    Locatie:
    rotterdam
    hoi
    100 eu is natuurlijk maar net wat jezelf aan schade rijdt maar ff in de straat staat garant voor veel schade deze autos hebben eenmaal de ruimte nodig
    de prijs voor de auto kan ik kort over zijn de stuurservo is maar 15 kilo dus te licht en zal het niet lang volhouden over de achterremservo word al niet gsproken
    ik vindt dat het kopen bij dit soort zaken vragen om ellende probeer er eens heen te bellen met een vraag
    aan de andere kant de prijs is voor instappers leuk en je zal hem hier nergens goedkoper vinden
    maar het is zonde als de auto straks in de hoek staat niets te doen
    reken dus er op dat er een filter setje gekocht moet worden en met de tijd andere electronica accus en laders zijn van het super goedkope type zonder afslag enz
    tandwielen zijn het kunstof type en bij enige mishandeling kaput
    kan wel even doorgaan bigscale kost geld maar als je het eenmaal doorhebt steeds minder
    gebruik goede olie om te smeren houd de motor langer samen met een goed luchtfilter
    heel goede kwaliteit accu met een goede lader zorgt voor minder storing

    mvg marcel
     
  3. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    bigscale is gewoon uber, nadat je hiermee hebt gereden vraag je je af waarom je nu past beseft waarom dit veel vetter is als electro ( had ik tenminste)
     
  4. Bombero

    Bombero

    Lid geworden:
    20 okt 2006
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Sittard
    Bigscale

    Als je echt iets te weten wilt komen over bigscales surf dan eens naar www.rcbigscaleforum.nl.
    Daar kun je alles vinden over deze mooie hobby. Soms zijn er ook auto's te koop en dan weet je zeker dat je geen rommel koopt van deze forumleden.
    Wil je nog meer info stuur dan even een pm dan help ik je wel.

    Veel succes

    Bombero
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2008
  5. Frankyman

    Frankyman

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Laren
    En in engeland een hummer voor 450:O is dat dan een FG of is dat china power??
    Als ik jou was, zou ik hier in nederland kijken voor een mooi 2e handsje als je niet zo veel wil uitgeven, als deze goed zijn onderhouden, zitten meestal de benodigde alu parts er ook al op.

    Edit: ik zie het al, het is een imitatie hummer, die heeft hier ook wel eens op marktplaats gestaan, volgens mij had een hoogtij rijder die, en hield hij het niet lang vol.....
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2008
  6. RagDMezzegis

    RagDMezzegis Guest

    ik heb geen idee wat een goeie 2e hands is.. daarom durf ik niet echt een 2e hands te kopen hiermee..


    en is die nitrotech hummer echt waardeloos?
     
  7. Jazzy

    Jazzy

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    308
    Locatie:
    Putten
    Die op die webshop kun je wel vergeten, dat is een chines kloon. Zoals je inmiddels weet moet je bij een FG/Carson een paar onderdelen vervangen zodat je lang plezier hebt van je auto. De voordeligste manier om dit te doen is er eentje aanschaffen bij Hobbythek in Krefeld (D). Daar verkopen ze deze modellen als HT Edition en toch ben je niet echt duur uit daar. Zie hier: Monster models - Hobbythek RC-Car-Online

    Verder sluit ik me bij Bombero aan, ga maar eens kijken op www.RCBigscaleforum.nl.

    Waar woon je eigenlijk?
     
  8. RagDMezzegis

    RagDMezzegis Guest

    ik woon in lelystad

    hoezo?
    en holy F..ck die dingen kosten duur zeg...op die site..

    zoveel geld heb ik nou ook weer niet :-(
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2008
  9. wimke1971

    wimke1971

    Lid geworden:
    22 feb 2005
    Berichten:
    410
    Locatie:
    België
    Nieuw mag je all-in rekenen op zeker 1000 euro (auto, zender, noodzakelijke opties, benzine, andere filter, hoesje, enz incl)...

    Tweedehands kan je iets deftigs kopen voor zo'n 600 euro denk ik, liefst een auto die nog niet teveel heeft afgezien.

    De meeste kopen hem, rijden er een tiental keer mee, en verkopen hem dan weer (zoals ik ooit ook gedaan heb)... (nog niet zoveel zelfs).

    In je straat rijden wordt afgeraden (geluidsoverlast, draaicirkel, gevaar voor auto's, enz).

    Dus je moet al een grote parking of piste hebben in de buurt en veel vrije tijd (moet ook gekuist worden natuurlijk, na elke rit liefst).

    En last but not least, SAMEN met iemand rijden, anders is de fun er snel af.

    Ga voor een monstertruck, op kapaza (belgië) of marktplaats vind je er hopen!!!

    greetz
     
  10. RagDMezzegis

    RagDMezzegis Guest

    geluidsoverlast?
    ik heb hele makkelijke buren. k heb ook n 1:5 nitro en als i kdie voluit in de straat scheur komen menigen ff naar buiten om te kijken :)
    Zo ook met de helikopters die ik heb...

    magoed.. ik zie dat helaas ( voorlopig ) een bigscale benzine auto er niet in zit (1000€is zowat 3-4 maanden aan hobbygeld )
    ga ik toch maar eerst voor een electro savage.

    MAAR.. ik vind t nog steeds n coole hobby.. dus zal ff n 6 maandjes braaf 200€ wegleggen steeds... en dan een goeie kopen.

    mochit iemand hier natuurlijk een 2e hands hebben voor een leuk prijsje houd ik me aanbevolen natuurlijk :)
     
  11. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    ik ga binnenkort mijn fg marder verkopen, deze is inmiddels bijna vol in alu
    en heeft zenoa 26RC motor, k&n filter, fm zender
    mag weg voor 550 euro.
     
  12. Frankyman

    Frankyman

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Laren
    als je ook even invult waar je woont, kan er misschien iemand mee gaan kijken als je een leuke 2e hands auto hebt gevonden.
     

Deel Deze Pagina