M
Muxje
Guest
(1e post op dit forum! Hallo allemaal
)
Ik heb een hele tijd geleden eens een autogyro gebouwd. Ik ga binnenkort weer vliegen, en ik wil dit ding ook weer de lucht in krijgen. Waar ik een beetje mee zit is de motor.
Ik heb dit toestel in eerste instantie gevlogen met een .40 (6,5cc) 2-takt. Het kwam uiteindelijk de lucht wel in, maar niet echt met overtuiging. Latere pogingen met een .46 (7,5cc) 2-takt waren wat beter, maar nog steeds wat underpowered.
Dit is een toestel dat langzaam vliegt, en met een zeer grote luchtweerstand (zie het plaatje
) Iemand adviseerde mij ooit om daarom een 4-takt met een lekkere grote prop te nemen. Klopt het dat een 4-takt met dezelfde paardekrachten meer trekkracht zal leveren bij een lagere topsnelheid? Dat laatste is bij dit vliegtuig nou niet bepaald een probleem.
Ik geloof dat de ontwerper van dit ding een .48 4-takt adviseert, maar dat lijkt me wat weinig gezien de ervaringen met de 2-takts die ik geprobeerd heb. Ik dacht zelf meer aan een .70 Kan iemand adviseren?

Ik heb een hele tijd geleden eens een autogyro gebouwd. Ik ga binnenkort weer vliegen, en ik wil dit ding ook weer de lucht in krijgen. Waar ik een beetje mee zit is de motor.
Ik heb dit toestel in eerste instantie gevlogen met een .40 (6,5cc) 2-takt. Het kwam uiteindelijk de lucht wel in, maar niet echt met overtuiging. Latere pogingen met een .46 (7,5cc) 2-takt waren wat beter, maar nog steeds wat underpowered.
Dit is een toestel dat langzaam vliegt, en met een zeer grote luchtweerstand (zie het plaatje

Ik geloof dat de ontwerper van dit ding een .48 4-takt adviseert, maar dat lijkt me wat weinig gezien de ervaringen met de 2-takts die ik geprobeerd heb. Ik dacht zelf meer aan een .70 Kan iemand adviseren?
