motor start niet

  • Topicstarter Topicstarter jan baja ss
  • Startdatum Startdatum
J

jan baja ss

Guest
gisteren uurtje gereden met paar tussen stoppenliep goed.
op eens sputterde hij een paar keer maar liep toch door.
opeens sloeg hij af en heb hem nooit meer aan de praat gekregen.
andere bougie erin nieuwe zonder resultaat.
vonkt goed bobiene vorge week afgesteld omdat hij ook niet starte.
heeft lichte groef in me vliegwiel gemaakt maar heeft nog gelopen dus dat lijkt me het ook niet te zijn.
vonkt ook goed mooi in het midden en blauw.
krijgt benziene luchtfilter schoon gemaakt nog niks.
carberateur eraf gehaald beetje schoon gemaakt niet uit elkaar gehaald want hij krijgt benziene.
wordt er gek van wat nu beetje einde raad.
 
dus ik moet me motor eruit halen en gaan kijken.
3.5 liter gelopen. vreemd
 
ik zou de cilinder er eens af haalen dan kun je het zien

cy blokken zijn minder kwaliteit dan zenoah
 
ja is wel makkelijk kan je over al bij maar hoeft niet perse

ander voeg mij even toe op msn als je vraag hebt



gr Bart
 
cilnder is er af nu ziet er crhoom en grijs uit.
wat is je msn bart
 
als hij chroon is is het goed
maar al er ook grijs bij zit kan je een nieuwe cilinder gaan kopen!
Kijk maar even in mijn fotoalbum hier onder daar kan je zien hoe hij niet moet zijn!

PS:
Ook mij kan je even toevoegen:
ian_auto_fan@hotmail.com!
 
was ok zo bij mij ik hoef geen cy blok meer dat is zeker

gr Bart
 
past er een zenoah cilinder op een cy motor 26cc.

mijn cilinder is chroom met hier en daar wel wat grijs hoord dat niet zo dan.

hij start niet de beziene kom gewoon in me luchtfilter na een tijdtje starten geeft ook geen pruttel of hij aan wil slaan.
 
als er grijze plekken in je cillinder zitten dan is dat een teken van slijtage ik had het met men zenoah gd230 wou ook niet meer lope andere cillender der op en klaar!!:rolling:
 
tja naar hoeveel liter was dat deze heeft nog maar 4 liter gelopen zonder in het zand te rijden ook nog.
stond nog rijk afgestelt ook en een mengsmeering van 110 cc olie op 2.5 liter benziene.
stond op fabriek afstelling.
 
Ik weet niet of je al de nodige hopups erop hebt zitten ,maar als je origineele koppelingsklok er op heb zitten,dan heb je grote kans dat de koppelingsklok scheel is.
Dat houd in dat de klok in een overdreven ovaal rond loopt en daardoor je krukaslagers sloopt.
En als je ruimte krijgt op je krukaslagers,dan krijg je ook van die slijttage plekken in je cillinder.
Dus controleer niet alleen de cillinder maar ook je krukas op spelling,als daar een goed voelbare tik in zit ( van boven naar beneden ) dan moet je ook je meteen je krusaslagers vervangen en als je dan toch bezig bent ,zet er dan meteen een elcon koppeling op ;)

Ik zelf had 5 a 6 tankjes gereden,doen kwamen bij mij de problemen :mad:
 
krukasspeling voel ik nog niet me koppeling is een elcon en mee klok is nog de orgineele me houder is nog kunstof en me buitenste lager waar me koppelingsklokas door loopt drukt hij soms iets naar buiten snap niet hoe dat kan.
als ik een andere klutshouder neem welke moet ik dan nemen en welke koppelingsklok is beter dan die er bij zit.
 
Back
Top