ik ben al een tijdje aan het kijken voor een andere uitlaat voor op m'n marder, welke uitlaat/uitlaten vinden jullie een goede keus? ps zo rond de 100/150€
uitlaat De RN uitlaat is de beste keus, maar in dit geval buiten jou budget zoals jij aangeeft. RN 6004 Fat power S t.b.v. FG marder. Verder heb je 2 goede uitlaten die binnen jou budget passen. Samba Jetpro (via RC Tuning Raalte) Ikzelf zou dan voor de samba gaan. Wel het nieuwe type (foto), niet de oude modellen.
Deze uitlaat is een flinke herrie maker. Wel meer vermogen dan standaard, maar minder bruikbaar als ik zo hier en daar de oordelen hoor. Ook zorgt deze uitlaat voor flink wat trillingen in de auto. Echt alles schijnt los te lopen daardoor.
Ik heb hier nu een chromen Dominator Torque pipe liggen. Komt van een showtruck af die ook letterlijk op de schoorsteenmantel heeft gestaan. Ding is gewoon gloednieuw. Ik heb deze nu gemonteerd op m'n FG MT maar vind de uitlaat, hoofdzakelijk aan de achterkant, veel te ver doorlopen en daardoor kwetsbaar worden... Zo'n samba als op de foto is veel meer naar mijn smaak. Dominator heeft maar 1x zo'n 5 minuten op een lopende motor gezeten. Dus... zoek je een Dominator en heb je een Samba nieuwe type, dan komen we er vast wel uit! Porto
Hm ik heb er nu helaas het geld er nog niet voor. Maar zou een stadiumtruck(fg) een wheelie kunnen trekken op het asfalt met een samba pijp?
Nee oke ook van je blok en je hoe stijf je dempers staan enz enz. Maar bij een CY27.2 cc blok en redelijk strakke vering.
wheelie Ik rij met 26cc zenoah standaard cilinder. Spoelkanalen carter exact aangepast op cilinder. Met standaard koppeling en met 16/48T op koppelingsklok/tussenas en 16/48T op tussenas/diff vertanding. Met een RN Fat Monster Power S uitlaat en K&N filter. En met monsterwielen trek ik nog gemakelijk wheelie's. En de topsnelheid is ook lekker hoog.
Ik rij met standaard fg mt tandwiel verhouding(was 18/46 dacht ik)en ik heb de koppeling ook helemaal standaard(met zwart fg veertje)
tandwiel let op! Tandwiel verhouding tusen Marder, monstertruck en stadiumtruck zijn niet te vergelijken. Dit ligt aan de diameter van de wielen. Maar ga er maar vanuit dat je met een RN uitlaat met een 2 tanden grotere tussenas-tandwiel (16T i.p.v 14T) nog wheelie's kunt maken. Bij een samba weet ik dit niet. maar met standaard tandwielen moet een wheelie met een samba mogelijk zijn.
ik heb de zelfde vraag :$ welke uitlaat is nou beter de ddm jetro of samba (dat is ongeveer mijn budget anders ook nog big power ) ik wil meer trekkracht een een hogere top speed (en als het kan een mooi geluid lekker hard dus ) kan iemand mij helpen alsjeblieft gr beetle king (rick)
dan zijn er twee dingen die je wel hoeft te weten , een uitlaat kies je meestal afhankelijk waar je je power wil hebben , oftewel wil je meer top of wil je meer onderin , maar beide kan niet . een tweetakt heeft zen kracht maar in een heel klein toerengebied , zit je eronder komt je auto haast niet weg , zit je erboven lijkt ie plat te vallen qwa versnelling welke pijp dan geschikt is voor jouw motor , moet je weten hoe je motor getuned is , of voor lage of voor hoge toeren , je gaat geen hoge toeren pijp op een lage toere motor zetten zeg maar . mail de verkopers van dergelijke pijpen maar een keer en vraag ze wat info over de spullen , die zullen je wel verder kunne helpen met je vraag
Als eerst lekker hard is geen mooi geluidhoor wordt je snel zat. Als er meetings worden gehouden enz is het erg iritant als er een paar met een , SCHREEUW uitlaat rond rijden. Een samba heeft in het hele gebied wat goeds en een heel mooi geluid wat ook nog binnen de normen valt. Dit ook ivm wedstrijden enz. Je vertanding aan passen doet soms ook wonderen. Ik zou het wel weten. Kijk anders eens hier . http://www.rcbigscaleforum.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=2552 veel suucses.
bedank voor de info ik denk dat ik toch voor de samba ga ik heb trouwens een CY blokje 27cc ik heb een carson comanche aleen nu me een andere rolkooi gemaakt voor een beetle bedankt nogmaals gr beetle king (rick)