Terugroepactie Multiplex zenders Royal EVO en Cockpit SX

Laat nu net mijn cockpit SX al opweg zijn naar Corrien. Of mijn zender hetzelfde probleem heeft als in de link weet ik niet, maar hij is wel uit die periode. Dit maakt me wel iets geruster, zeer zeker als dit het probleem is waardoor ik nu op korte tijd enkele modellen heb verloren.

Jouw winkelier zal ongetwijfeld op de hoogte zijn hiervan.
Ik zou hem dus daar brengen.

Enige toelichting op deze terugroepaktie, waarvoor alle servicediensten reeds woensdag werden geïnformeerd. Doordat deze informatie naar mijn oude e-mail adres werd verzonden was ik hiervan nog niet eerder op de hoogte, vandaar de wat late reaktie.

Allereerst deze mededeling: Die Rückrufaktion ist eine reine Vorsorgemaßnahme und dient der Qualitätssicherung..

Er zijn dus gelukkig nog geen schadegevallen bekend, maar uit voorzorg wil men alle zenders terug zien. Er wordt daarnaast geadviseerd er niet meer mee te vliegen totdat de zender terug is geweest.
Doordat men de gemelde problemen pas zeer recentelijk heeft ontdekt en men wettelijk verplicht is, dit onmiddellijk kenbaar te maken, loopt de berichtgeving vooruit op de te nemen maatregelen. Momenteel heeft men in Duitsland zelf de benodigde delen nog niet voorradig, dus er zal wat vertraging optreden. Om deze reden heeft men dan ook in eerste instantie besloten alleen de Zwitserse servicediensten bij deze terugroepaktie te betrekken. Uiteraard heb ik daartegen bezwaren aangetekend en inmiddels de volgende toezegging ontvangen:
Sobald uns das erforderliche Material zur Verfügung steht, können Sie auch eingebunden werden und die Arbeiten selbst zu den üblichen Bedingungen durchführen.
Er werd ook geadviseerd zenders, die worden ingestuurd, hier te houden zodat ze in Nederland bewerkt kunnen worden. Op 11-06-2008 volgt nadere berichtgeving en zijn hopelijk de benodigde delen ontvangen.

Samengevat:
- alle Royal Evo en Cockpit SX zenders, die tussen 01-01-2007 en eind mei 2008 werden uitgeleverd worden teruggeroepen.
- zenders met de sticker MPX 08/05 zijn inmiddels aangepast en behoeven niet terug te worden gestuurd.
- men kan de zender inleveren bij de winkelier of zelf opsturen naar de servicedienst. Hierbij kan men kiezen of men deze naar de Nederlandse servicedienst stuurt of naar Multiplex Duitsland. Ook Belgische eindgebruikers, die gewend zijn hun zender in Nederland te laten servicen hebben dezelfde keuzemogelijkheid.
- zenders, die naar de Nederlandse servicedienst worden gestuurd, worden met voorrang behandeld zodra de benodigde materialen binnen zijn.
- zodra er meer informatie bekend is, wordt dit hier gemeld.

Jan van Mouwerik, Multiplex Service Nederland.

Alle winkeliers hebben donderdag 5 juni bericht gekregen, dus ze zijn geïnformeerd. Of ze allemaal al hun e-mail en/of faxberichten hebben gelezen is uiteraard niet bekend.

Wat is de klacht die de zenders vertonen(de link wil niet openen)
Ik heb mijn zender in dit voorjaar laten repareren onder garantie omdat de trimmen bleven hangen.
Er is toen een nieuwe print ingezet met ook de mededeling dat deze het gemodificeerde type is.

Mvgr Hans

Men heeft bij Multiplex het document vervangen door een nieuw exemplaar. Hier de nieuwe link:
http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/startseite/rueckrufinfo_080606.pdf

Er is voor gekozen geen verdere gegevens te verstrekken. Alle zenders, die t/m eind mei zijn uitgeleverd wil men terug zien. Dit betreft ook exemplaren, die reeds voor reparatie zijn geweest. Alle zenders krijgen trouwens ook een kosteloze servicebeurt.

Laatst bewerkt:
Er zijn dus gelukkig nog geen schadegevallen bekend, maar uit voorzorg wil men alle zenders terug zien. Er wordt daarnaast geadviseerd er niet meer mee te vliegen totdat de zender terug is geweest.
Doordat men de gemelde problemen pas zeer recentelijk heeft ontdekt en men wettelijk verplicht is, dit onmiddellijk kenbaar te maken, loopt de berichtgeving vooruit op de te nemen maatregelen. Momenteel heeft men in Duitsland zelf de benodigde delen nog niet voorradig, dus er zal wat vertraging optreden. Om deze reden heeft men dan ook in eerste instantie besloten alleen de Zwitserse servicediensten bij deze terugroepaktie te betrekken. Uiteraard heb ik daartegen bezwaren aangetekend en inmiddels de volgende toezegging ontvangen:
Sobald uns das erforderliche Material zur Verfügung steht, können Sie auch eingebunden werden und die Arbeiten selbst zu den üblichen Bedingungen durchführen.
Er werd ook geadviseerd zenders, die worden ingestuurd, hier te houden zodat ze in Nederland bewerkt kunnen worden. Op 11-06-2008 volgt nadere berichtgeving en zijn hopelijk de benodigde delen ontvangen.

Ow chips, dat wordt een tijdje niet vliegen............

Ach ja dan krijgen de leerlingen iets meer tijd om te vliegen........................

En Corrien gaat wat extra vakantiegeld verdienen. Zoals een groot filosoof uit Betondorp ooit sprak: "Elk nadeel hep sijn foordeel".

Corrien,

Mijn zender ( Royal Evo 9 ) is gekocht op 6 Juli 2006 bij Modellhobby.de
Moet mijn zender dan ook retour of naar jou gestuurd/gebracht worden.

Er is voor gekozen geen verdere gegevens te verstrekken. Alle zenders, die t/m eind mei zijn uitgeleverd wil men terug zien. Dit betreft ook exemplaren, die reeds voor reparatie zijn geweest. Alle zenders krijgen trouwens ook een kosteloze servicebeurt.

Haha, durven ze niet zeggen wat er niet deugt aan hun spullen ? Geeft mij in elk geval weinig vertrouwen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cody
corrien betreft de terugroep actie dan ook zenders die in 2006 zijn uitgeleverd?

Uitsluitend zenders, die vanaf 01-01-2007 zijn uitgeleverd worden teruggeroepen

Gelukkig, zag mijn vakantie al uit de lucht vallen. :p

Back