60 mm buis aluminium (waar te krijgen)

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Janssen, 22 apr 2004.

  1. Janssen

    Janssen Guest

    Ik hoop dat ik het in het goede vakje heb geplaatst, Ik ben op zoek naar een stuk 60 mm buis aluminium (10 a 15 cm lang zou al genoeg zijn, het mag ook 2 stukjes van 5cm zijn)

    Ik ben al bij ijzerwaren winkels geweest maar je raad het al dan moet ik minimaal een bepaalde lengte afnemen, stukjes afval krijg ik nie mee.

    Ben ook al bij doe-hetzelf zaken geweest maar dan krijg je 70mm en dat is te dun (net blik),

    Het moet goed tegen warmte kunnen, en het moet niet te slap zijn, want er moet een slangenklem om heen kunnen zonder dat het gaat verbuigen, iemand ideeen?
     
  2. Guest

    Guest Guest

    Zoek eens op constructiebedrijven in je omgeving.
    Botenwerven, oudijzerboeren, stijgerbouwers....

    CU,Rob
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Waar heb je het voor nodig? Misschien zijn er alternatieven.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ron ik ben het helemaal met je eens.
    In de scheepsbouw werken pijpen buigers zo noemen wij ze altijd.
    Die werken wel met die maten voor een reling bijvoorbeeld.
    Maar dat is 4 tot 6 mm dik. ik denk niet dat je dat zoekt.
     
  5. Janssen

    Janssen Guest

    Het is niet echt modelbouw gerelateerd :lol:

    Het is voor mijn 1:1 auto voor het aansluiten van mijn lucht filter. ik heb 2 flexibele slangen die ik moet koppelen, dus daartussen wilde ik een stukje pijp doen van 60mm, dat tegen flinke warmte kan (het loopt precies boven mijn motor)

    maar ik had me al helemaal suf gezocht en nog niets gevonden.
    ik dacht ik gooi hier eens een balletje op, misschien wisten jullie iets wat eigenlijk bedoelt is voor wat anders wat ik hier voor kon/kan gebruiken.

    Ik ben ook al bij diversen auto / rally winkels geweest maar die rekenen zo 20 euries voor een mooi stukje (5 cm) gepolijst /geanoniseerd aluminium, wat je toch niet ziet :lol:
     
  6. skiff

    skiff

    Lid geworden:
    16 okt 2003
    Berichten:
    1.397
    Locatie:
    Banned user
    Dan zoek je het ook verkeerd. Autoboeren moeten het ook weer ergens vandaan halen.

    Gewoon naar een aluminiumverwerkend bedrijf gaan. Ik weet niet waar je woont (staat niet in profiel) maar er zijn er zomaar zat in Nederland.

    Twee mooie adressen:
    www.goudengids.nl
    www.abc-d.nl

    Alles wat je hebben wilt....

    Aluminium Service Breukelen is er 1, in Harmelen zit er 1, Metaalmarkt in Utrecht en Rotterdam, Slangen Staal in Gouda, Veratio in Gouda (RVS).

    En anders een stuk steigerpijp....
     
  7. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    In Utrecht De Metaalmarkt 030-2310975.

    Levert alles "op maat", ook kleine stukjes, maar het is lang geleden dat ik er voor het laatst was, dus of dat nog zo is...??
     

Deel Deze Pagina