Cy 26CC Start niet meer

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Svenne, 12 jul 2008.

  1. Svenne

    Svenne

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Sint-Katelijne-Waver
    Hey,

    Heb net mijn tot gisteren perfect lopende CY motor voorzien van een TPS XL2008 offroad filter systeem, een jetpro V2 en een alu meenemer vr de trekstarter en alle bijhorende outwears filterhoezen. Ik heb de choke uit de carbu gehaald zoals in de bijsluiter van de filter stond te lezen. Nu heb ik net op't terras de motor is proberen te starten om de sound te horen maar deze deed niets meer. Benzine blijven pompen nog niets. Dan bougie is afgehaald en die was natuurlijk wat nat. Afgekuisd en is een paar keer aan de starter getrokken zodat de overtollige naft wegvloeid. Dan is gekeken of ik ontsteking had en dat is in orde. Even laten verdampen terug gemonteerd en nog vele malen getrokken maar helemaal niets. Wat moet ik doen? Alvast bedankt
    Grtz Sven
     
  2. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Probeer eens een nieuwe bougie... een bougie die buiten de cilinder een ontsteking heeft, hoeft dat in de cilinder onder druk niet te hebben...

    Hoeveel luchtfilterolie heb je op je filter gedaan? Bij teveel olie verandert het lucht/brandstof mengsel (in verhouding meer brandstof dan lucht), kans dat je de motor verzuipt is dan heel groot...
     
  3. Svenne

    Svenne

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Sint-Katelijne-Waver
    Heb de luchtfilter zelfs niet ingeolied wou net op't terres is horen hoe de jetpro zou klinken. Was niet van plan om te rijden. Ik heb al liggen kijken met de zoekfunctie en vrees dat de kans bestaat ik de isolator er verkeerd heb opzitten. Iets met het kleine g
    aatje heb ik gelezen. Is nl de eerste keer ik em van de motor heb gehaald en niet zo goed opgelet. Heeft er iemand foto's of uitleg hoe ik het mooi moet monteren. Dat het de Bougie is betwijfel ik omdat deze gisteren voor ik de carb eraf haalde nog perfect werkte startte steeds na een hooguit 2X keer trekken.
     
  4. Svenne

    Svenne

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Sint-Katelijne-Waver
    Ondertussen heb ik de carbu er eens afgehaald om te kijken hoe het nu precies zit met dat ''kleine gaatje'' was nogal vaag in het andere topic (voor een noob zoals ik toch )
    En heb ik tevens de bijsluiter vd TPS Xl 2008 nog eens doorgenomen en daar staat in :
    het alu afstandstuk hebt u niet meer nodig. Gaat dit over dat plaatje dat tss de moter en de carbu zit? Zit langs 2 kanten zwart aan en in het midden ijzer of alu en dan heb ik er nog een blauwe dichting bij en een zwarte rond ringetje. Zou ik dat dikste er vantussen moeten laten? Alvast bedankt
     
  5. Svenne

    Svenne

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Sint-Katelijne-Waver
    oké, zijn wat verder in het proces : )
    het alu plaatje is er vantussen, nieuwe bougie steekt erop en geeft nog steeds geen krimp. Hetgeen wel werkt is de bougie even onderdompelen in de benzine en dan is de motor bij de eerste trek weg. en loopt mooi. Leg ik he stil kan ik zo weer starten maar w8 ik 10min ofzo dan is het weer niets tot ik de bougie eruit haal. Iemand enig idee wat ik hieraan moet doen want vind het maar dom om steeds te moeten vijzen als ik eens wil starten.
     
  6. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    De L naald wat verder open tijdens het starten.
     
  7. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom je de choke uit de carburateur hebt gehaald? Alleen omdat het in de beschrijving van het luchtfilter stond?

    Ohja, een motor zonder choke, die start je "koud" het eenvoudigst door bij de eerste 2x trekken even het luchtfilter dicht te drukken = hetzelfde effect als de choke erop zetten!

    Een ander luchtfilter monteren kan het gevolg zijn dat je motor anders moet worden afgesteld. Als je het niet meer weet, zet beide naalden (H en L) 1.5 slag open, daarmee zou de motor moeten starten (mits er niets defect is)...
     
  8. Svenne

    Svenne

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Sint-Katelijne-Waver
    Ja bent niet de enige hebben er nog al gezegd dat ze het niet begrijpen dak die choke er uit em gehaald.
    Was vooral omdat er vermogenwinst werd beloofd door de betere airflow, wat ook wel waar is trekt nu wheelies zonder iets en daarvoor ging het moeilijker.
    En heb ook de gouden tip binnengekregen thx. De naalden toe en terug 1.5 open, drie keer met gas open trekken , gas toe nog is trekken en weggaat ie.
     
  9. blackie

    blackie Guest

    waarheen richting vuilnisbak????? lol
     
  10. blackie

    blackie Guest

    nu weet ik nog niet waarheen PARIJS????? AFRIKA
     
  11. Tiemen

    Tiemen

    Lid geworden:
    16 nov 2007
    Berichten:
    468
    Locatie:
    Genemuiden
    Een oud topic, maar toch even een vraag:

    Welk alu plaatje wordt hiermee bedoelt? Ik heb ook een TPS filter, en inderdaad beschrijft de handleiding een alu plaatje, maar welke is dat?

    M.vr.gr.

    Tiemen
     
  12. mkabel

    mkabel

    Lid geworden:
    1 sep 2008
    Berichten:
    597
    Locatie:
    nieuwegein
    hij heeft de choke eruit gehaald.
    dat is een alu plaatje dat als je de choke indrukt voor de luchtinlaat van je carb komt waardoor er minder lucht in je mengsel zit als je hem start.

    deze heeft hij er tussenuit gehaald.
     
  13. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    Mkabel
    Sorry maar snap je zelf nu wat je schrijft.
    Het alu plaatje is een verhoging die zorgt dat de choke open en dicht kan zondere vast te lopen.(Op het lucht filter of eventueel de lucht filter flens als die opening te klein is.)
    De choke verwijderen kan zeker maar vergeet dan niet de open gaatjes af te stoppen met stel schroefjes anders haalt de motor valse lucht via die openingen.
    Alleen het plaatje van de choke weg halen kan ook maar dan blokkeerd het asje nog steeds de lucht stroming.
    De lucht stroming verbeteren>>>>
    Dat is dus de bedoeling van het verwijderen van de choke.
     

Deel Deze Pagina