reconstructie oude Marder: oud Zenoah G2D blokje aansluiten en afstellen
Op het moment ben ik bezig een oude Marder nieuw leven in te blazen (is weer eens wat anders na jaren nitro). Hij is al helemaal uit elkaar geweest en alles is schoongemaakt. Ook zijn de nodige onderdelen vervangen. Nu ben ik bezig met het afmonteren van het chassis en nu kom ik tot de conclusie dat ik niet meer weet hoe de motor aangelsoten was... :?
Het is een Zenoah G2D blokje. Er zaten aanvankelijk 2 slangen naar de tank aan, 1 met en 1 zonder filter. Ik gok op een aanvoer en een terugvoer slang? Kan iemand mij vertellen welke aansluiting op de carburetteur ik nodig heb voor welke slang? Misschien nog een stukje uitleg over de functie van 2 slangen?
Is de procedure voor het in/afstellen van deze motor gelijk aan die van de recentere modellen of zijn er andere beginwaarden voor de stelschroeven?
Alvast bedankt!
Op het moment ben ik bezig een oude Marder nieuw leven in te blazen (is weer eens wat anders na jaren nitro). Hij is al helemaal uit elkaar geweest en alles is schoongemaakt. Ook zijn de nodige onderdelen vervangen. Nu ben ik bezig met het afmonteren van het chassis en nu kom ik tot de conclusie dat ik niet meer weet hoe de motor aangelsoten was... :?
Het is een Zenoah G2D blokje. Er zaten aanvankelijk 2 slangen naar de tank aan, 1 met en 1 zonder filter. Ik gok op een aanvoer en een terugvoer slang? Kan iemand mij vertellen welke aansluiting op de carburetteur ik nodig heb voor welke slang? Misschien nog een stukje uitleg over de functie van 2 slangen?
Is de procedure voor het in/afstellen van deze motor gelijk aan die van de recentere modellen of zijn er andere beginwaarden voor de stelschroeven?
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt: