mijn Marder verkopen? HPI baja SS kopen?

ik heb mij marder net afgebouw na half jaar... nu wil ik mij marder verkopen en HPI baja SS kopen...

ik heb mij marder stuk voor stuk onderdeel gekocht

denk jullie ook voor Baja doen? anders koop ik gewoon bouwpakket;)
 
Wablief? Probeer nu eens in een volledige zin opnieuw te vragen wat je wilt?
 
ik heb mij Marder elke onderdeel gekocht (niet compleet) was super om mee bouwen
nu wil ik nog verder met HPI baja ik dacht gewoon aan compleet bouwpakket van SS OF bouw ik nog elke onderdeel voor onderdeel?
 
waarom wil je nu dan een baja??
Ik heb hier zelf ook aangedacht, maar voor het bash werk, doet voldoet mijn fg ook prima... bij mij dan:D

Frankyman
 
baja zie strak uit! en ik wil ook full aluminum inbouwen (stukie goedkoop dan FG)

heb zelf FG sportline is nog allemaal plastic en 2 jaar paar onderdeel kapotgaan
 
Als je de onderdelen los koopt en zo een baja ss opbouwt dan word dat veel te duur. Kijk maar eens wat de onderdelen los kosten. Als je een kit koopt dan ben je voor minder dan de helft klaar.
 
Ik snap eigenlijk totaal niet waarom je je zou bezig houden met élk onderdeeltje apart te gaan kopen? :?
Zoiets is gewoon abnormaal duur.
 
Als je de onderdelen los koopt en zo een baja ss opbouwt dan word dat veel te duur. Kijk maar eens wat de onderdelen los kosten. Als je een kit koopt dan ben je voor minder dan de helft klaar.
ja idd... ik heb nu rond 900 kwijt aan Marder
in winkel kost al maar paar honderden goedkoper

ik heb gewoon zin om onderdeel los kopen want ik heb zoveel onderdeel over van mij sportline.... wel zo 6 draagarms en 3 of 4 blok A&B enz enz...

ik denk maar ik gewoon wel compleet kit kopen van Baja
 
Vinniie, mag ik eventjes vragen wat je moedertaal is? Want aan je spelling te lezen ben je niet zo bekend met de Nederlandse taal denk ik?
 
ik ben Nederlands hoor... (kan niet horen, dus ben doof... PUNT UIT!)

ik maak NGT Nederlands Gebaren Taal..
dat is echt anders dan je denk


Bigscale is super! heb 3 auto's bij me!
 
Ho maar, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor. :? Ik vroeg me gewoon af waarom je zo slecht Nederlands schreef, ik beeldde me al wel in dat daar één of andere reden voor was. Ik wou weten welke, zodat ik er rekening mee kon houden...
 
Vinniee, maak je niet druk over de taal, m'n vrouw is slecht horend en het is een stuk wat de SH/D niet goed kunnen - Horende zullen dat NOOIT begrijpen :)

maar over je keuze.. Ik zou je voor GEK verklaren als je je Marder 'weg doet' voor een Baja SS.. .die SS is een mooi ding, dat geef ik zeker toe.. maar wat ik gezien en gehoord/gelezen heb is het niet zo'n STERKE kar als een FG... het gaat zo snel stuk - ALLES is open en blood, al is hoe je ermee omgaat natuurlijk wel invloedrijk of het heel blijft... Ik hou het op m'n FG, chassie is sterker en stabieler, en voor snelheid moet onroad gaan scheuren maar dan hebbie VEEL heel VEEL asvalt nodig.. :)

Ga je in de verkoop, dan zou ik hem compleet verkopen, niet in onderdelen, - je blijft altijd met onderdelen zitten en gooi je misschien wel weg uiteindelijk....Mijn mening maar jouw keuze natuurlijk. :)
 
Vinniee, maak je niet druk over de taal, m'n vrouw is slecht horend en het is een stuk wat de SH/D niet goed kunnen - Horende zullen dat NOOIT begrijpen :)


Hmmmm, volgens mij begreep ik na de eerste zinnen gelezen te hebben van Viniie al dat hij "anders" is (lees= er een goede reden is om geen algemeen beschaafd nederlands te typen).

Na zijn uitleg vind ik het zeer begrijpelijk.

Ik vermoed dat de zinsopbouw in gebarentaal heel anders is, heb me er nooit echt ion verdiept maar zou het wel leuk vinden die taal te leren opdat taalbarriere's verdwijnen.

Misschien een idee om deze taal verplicht te stellen op scholen, of draaf ik weer wat te ver door :p

Goed, sorry voor de offtopic.
 
Vinniee, maak je niet druk over de taal, m'n vrouw is slecht horend en het is een stuk wat de SH/D niet goed kunnen - Horende zullen dat NOOIT begrijpen :)

maar over je keuze.. Ik zou je voor GEK verklaren als je je Marder 'weg doet' voor een Baja SS.. .die SS is een mooi ding, dat geef ik zeker toe.. maar wat ik gezien en gehoord/gelezen heb is het niet zo'n STERKE kar als een FG... het gaat zo snel stuk - ALLES is open en blood, al is hoe je ermee omgaat natuurlijk wel invloedrijk of het heel blijft... Ik hou het op m'n FG, chassie is sterker en stabieler, en voor snelheid moet onroad gaan scheuren maar dan hebbie VEEL heel VEEL asvalt nodig.. :)

Ga je in de verkoop, dan zou ik hem compleet verkopen, niet in onderdelen, - je blijft altijd met onderdelen zitten en gooi je misschien wel weg uiteindelijk....Mijn mening maar jouw keuze natuurlijk. :)



Ik heb dat juist precies andersom ervaren en daarom ben ik overgestapt op de hpi baja.
Mijn fg heb ik na elke keer rijden problemen mee gehad.
Met de baja heb ik nu al zeker 5 tankjes er door gereden(op de zelfde plek en met de zelfde rijstijl dan met de fg)en ik alleen 1 verbogen schokdemper gehad.
Maar die buig je zo weer terug en kost dus niks.
Bovendien is het ook niet zo dat het chassis slapper is want een fg plaat is 3mm dik en vlak,en een hpi baja plaat is 4mm en uit 1 stuk gebogen waardoor je een doos achtige vorm krijgt wat help bij de stevigheid en stijfheid van het chassis.

Wil je verder niet aanvallen of een ruzie laten ontstaan,ik wil alleen zorgen dat er geen fabeljes aan deze topic opener worden vertelt.

Ik vind trouwens zelf ook dat ie zn marder moet houden hoor.
 
Ik vermoed dat de zinsopbouw in gebarentaal heel anders is

Ik denk dat mischien verleden tijd en woorden zoals 'de' etc niet voorkomen in gebarentaal. "in winkel" bijvoorbeeld :) ik heb nog maar een paar keer mensen gebarentaal zien gebruiken, maar dat ging al absurd snel, kan me voorstellen dat ze woordjes weg laten omdat het anders gewoon niet te doen is.


Maar, ik zou die marder niet weg doen, teminste mits je tijden net zo leuk vind als bouwen :) Ik vind het altijd mooi als je een tijdje bezig bent geweest met iets, en eht dan ook mooi werkend kunt zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat juist precies andersom ervaren en daarom ben ik overgestapt op de hpi baja.
Mijn fg heb ik na elke keer rijden problemen mee gehad.
Met de baja heb ik nu al zeker 5 tankjes er door gereden(op de zelfde plek en met de zelfde rijstijl dan met de fg)en ik alleen 1 verbogen schokdemper gehad.
Maar die buig je zo weer terug en kost dus niks.
Bovendien is het ook niet zo dat het chassis slapper is want een fg plaat is 3mm dik en vlak,en een hpi baja plaat is 4mm en uit 1 stuk gebogen waardoor je een doos achtige vorm krijgt wat help bij de stevigheid en stijfheid van het chassis.

Wil je verder niet aanvallen of een ruzie laten ontstaan,ik wil alleen zorgen dat er geen fabeljes aan deze topic opener worden vertelt.

Ik vind trouwens zelf ook dat ie zn marder moet houden hoor.

Nou... ik heb een Baja 5b SS en een FG Stadium Truck waarbij de laatste toch meer de techniek heft van een Flinstone auto. De Baja is veel meer doordacht en beter te besturen op hogere snelheden. FG heb ik ook een hoop plezier van, maar dan bij het raggen.

Beide dus leuke auto's maar qua techniek niet te vergelijken.
 
Ga je in de verkoop, dan zou ik hem compleet verkopen, niet in onderdelen, - je blijft altijd met onderdelen zitten en gooi je misschien wel weg uiteindelijk....Mijn mening maar jouw keuze natuurlijk. :)

natuurlijk ga ik hem in compleet verkoop... heb nog wat onderdeel van mij tourwagen en F1
ik ga zeker heel even met marder pleizer mee, dan verkoop ik marder wel

ik heb nog nooit fg chassis probleem mee... sportline chassis dus heb hem wel versterken met carbon, zie zeker strak uit:cool:
 
Nou... ik heb een Baja 5b SS en een FG Stadium Truck waarbij de laatste toch meer de techniek heft van een Flinstone auto. De Baja is veel meer doordacht en beter te besturen op hogere snelheden. FG heb ik ook een hoop plezier van, maar dan bij het raggen.
Die "Flinstone-auto" bestaat dan ook al enkele jaren, terwijl de Baja 5b nog maar net komt kijken... Niet vreemd dat de techniek die daarin zit "anders" is als bij de "Flinstone-auto"...

Het verschil in rijgedrag tussen deze twee is makkelijk te verklaren. Er zit een behoorlijk verschil in het zwaartepunt van de auto en de wielbasis...

Geef je de FG een langere wielbasis, zal je merken dat deze ook makkelijk te besturen is... en het gas open trekken kunnen we allemaal, gaat goed tot het eerste bochtje en dan weten we wie er wel en wie er niet kunnen sturen (of geluk hebben).

Beide merken hebben zo hun "zwakke" punten, maar heeft het zin dat een HPI rijder een FG afkraakt of andersom? Terwijl een dergelijke zinloze discussie plaatsvindt kan je beter met de hobby zelf bezig zijn, lekker wat brandstof verstoken en lol hebben... of dat nu met een HPI of FG is (of welk ander merk dan ook)...
 
Die "Flinstone-auto" bestaat dan ook al enkele jaren, terwijl de Baja 5b nog maar net komt kijken... Niet vreemd dat de techniek die daarin zit "anders" is als bij de "Flinstone-auto"...

Het verschil in rijgedrag tussen deze twee is makkelijk te verklaren. Er zit een behoorlijk verschil in het zwaartepunt van de auto en de wielbasis...

Geef je de FG een langere wielbasis, zal je merken dat deze ook makkelijk te besturen is... en het gas open trekken kunnen we allemaal, gaat goed tot het eerste bochtje en dan weten we wie er wel en wie er niet kunnen sturen (of geluk hebben).

Beide merken hebben zo hun "zwakke" punten, maar heeft het zin dat een HPI rijder een FG afkraakt of andersom? Terwijl een dergelijke zinloze discussie plaatsvindt kan je beter met de hobby zelf bezig zijn, lekker wat brandstof verstoken en lol hebben... of dat nu met een HPI of FG is (of welk ander merk dan ook)...


ja ik ben het helemaal met je eens!
 
Die "Flinstone-auto" bestaat dan ook al enkele jaren, terwijl de Baja 5b nog maar net komt kijken... Niet vreemd dat de techniek die daarin zit "anders" is als bij de "Flinstone-auto"...

Het verschil in rijgedrag tussen deze twee is makkelijk te verklaren. Er zit een behoorlijk verschil in het zwaartepunt van de auto en de wielbasis...

Geef je de FG een langere wielbasis, zal je merken dat deze ook makkelijk te besturen is... en het gas open trekken kunnen we allemaal, gaat goed tot het eerste bochtje en dan weten we wie er wel en wie er niet kunnen sturen (of geluk hebben).

Beide merken hebben zo hun "zwakke" punten, maar heeft het zin dat een HPI rijder een FG afkraakt of andersom? Terwijl een dergelijke zinloze discussie plaatsvindt kan je beter met de hobby zelf bezig zijn, lekker wat brandstof verstoken en lol hebben... of dat nu met een HPI of FG is (of welk ander merk dan ook)...

Daarom ben ik ook blij dat ik beide heb en hou! ;-)
 
Back
Top