afterrunolie

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door MikeB, 22 aug 2008.

  1. MikeB

    MikeB Guest

    hallo ik heb een vraagje kan iemand mij vertellen wat afterrun olie is en inhoud en waneer ik dat moet gebruiken en hoe ik dat het beste kan gebruiken ik weet dat je dat moet gebruiken na het rijden maar hoelang of elke keer na het rijden of eens in de zoveel tijd kan iemand mij uitleg geven alvast bedankt.....GR MikeB
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  3. MikeB

    MikeB Guest

    haha nee bedankt hoor hier ben ik nog wel zoet meen.....
     
  4. MikeB

    MikeB Guest

    maar zou ik afterrun olie na elke rit moetten gebruiken ook korte ritten of als je echt maanden niet meer gaat rijden ik start mijn auto´s elke zondag
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Je rijdt Tornado... dan zou ik het aan iedere eind van de dag doen wanneer je gereden hebt.
     
  6. MikeB

    MikeB Guest

    oke harstikke bedankt dan zal ik dat ff vandaag ophalen......
     
  7. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    En eens in het half jaar motor uit elkaar halen om al de slijm en viezigheid te verwijderen. Hebben laatst motor uitelkaar gehaald had gelopen op tornado, wat zij in de nitro doen weet ik niet maar het zag er niet uit.

    Zelf gebruik ik geen afterrun olie, bij ons in de modelbouw winkel word zelf gemengt. Door de olie die daar wordt toegevoegd is het niet nodig om afterrun olie tegebruiken.
     
  8. MikeB

    MikeB Guest

    oke wat voor olie gebruik jij dan kan ik die ook gebruiken dan of kan ik nu aleen maar op tornado rijden en ff nog een vraagje over locktite raad je dat aan of is dat niet nodig eens in de zoveel tijd draai ik ook elke schroef weer aan ...
     
  9. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    weet niet wat voor olie ze gebruiken bij ons in de winkel. Jij kan altijd andere nitro gaan rijden, wat de locktite betreft metaal op metaal zou ik wel wat locktite gebruiken. In de modelbouwwinkel hebben ze speciale voor schroefjes en moertjes, ff informeren. plastic hoeft niet gelijmt te worden
     
  10. Gerco1992

    Gerco1992

    Lid geworden:
    15 mrt 2007
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht (Zuid Holland)
    Locktite altijd gebruiken. Locktite is een soort lijm, zodat je schroeven "vastgelijmd" zitten in je chassis, waardoor ze niet los trillen, door de trillingen van je motor;-)

    b.t.w.: je hoeft alleen de schroeven van je motor bevestiging te lijmen

    Gerco
     

Deel Deze Pagina