7.2 volt accu

• Topicstarter Topicstarter doesd00
  • Startdatum Startdatum
D

doesd00

Guest
Hallo,

Ik heb een voerbootje voor het karpervissen en die werkt uitstekend.
Ik heb er een 7.2 volt accu op zitten en de regelaar is ook 7.2 volt.
Alleen het motortje is 6 volt? Gaat dit niet stuk een keer? Want het motortje wordt heel erg warm!
Regelaar blijft gewoon op goede temperatuur!

gr

Dion

Motoren gaan (in eerste instantie) niet stuk van spanning maar van stroom. Om de stroom lager te krijgen, moet je motor minder belasten door een kleinere schroef te monteren. Of door wat minder gas te geven, uitslag op gaskanal begrenzen.

Op welke frequentieband voor je? 35MHz band is sinds november 1999 (weer) gereserveerd voor uitsluitend modelvliegen.

Volgas varen doe ik zoiezo bijna nooit want daar is hij niet voor bedoeld!
Dus als ik rustig vaar dan kan het geen kwaad?

De keer at ie zo warm was heb ik wel veel volgas gevaren! Vooral aan het eind!

Gr

doesd00

De servo´s zijn eigenlijk ook voor 6V alleen de regelaar heb ik ooit gekocht voor in een 7.2 volt bootje.. Kan deze ook voor 6V?

Zo ja, is het dan handig om een 6V (lood)accu te kopen?

Goede avond wie kan mijn vertellen waar alle freqentie,s staan het zij hier op MODELBOUWFORUM of ergens anders .van 40, 35, 27, enz ik wil dat toch wel eens weten en waar ze voor dienen ! alvast vriendelijk bedankt mvg albert300

Voo frequenties kijk eens hier: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
De boot werkt nog perfect maar zit er toch over te denken om 6V loodaccu te kopen.
Op mijn regelaar zit gewoon zo´n aansluiting voor een nimh accu.
Kan ik op de lood accu 2 draden solderen en dan zo´n stekkertje eraan maken?
En kan de regelaar dit aan? Want ik heb hem gekocht voor 7.2 volt die regelaar.

De regelaar kan het wel aan, de spanning is zelfs lager. Er kan echter wel een voltage cut-off op de regelaar zitten waardoor de regelaar denkt dat er een lege accu aangesloten zit (6V). Hierdoor kan de regelaar besluiten om de motor geen stroom te gaan geven. Dit moet je even nakijken. Kijk ook even naar de werkspanning van de regelaar.

Back