Dit maakt deel uit van mijn job en kan zo een aantal boeken en een reeks artikels/tijdschriften aanraden, maar kort:
Er is natuurlijk variatie in welk type Zcorp, maar algemeen stel ik dat de machines geschikt zijn voor visuele prototypes, maar niet voor functionele.
Het zijn de snelste machines momenteel beschikbaar en de enige die in kleur kunnen "printen", maar de materiaaleigenschappen zijn naar mijn idee in de meeste toepassingen te slecht.
Maar goed, ontegensprekelijk hebben zo voordelen, mij kunnen ze slechts weinig bekoren in vergelijking met alternatieven.
Ik scheer hier veel over één kam, ellenlange discussies kunnen hier volgen en heb ik ook al gehad op menig studiedag/beurs.
Ikzelf had zo'n (instap)machine een aantal maanden in demo staan. Uiteraard is meer ervaring nodig dan dat om er het uiterste uit te halen, maar op meerdere vlakken gebaseerd zou ik weinig bedrijven aanraden om hierin te investeren als beste keuze. Daarentegen heb ik wel goeie contacten met verdelers en service bureaus hiervan, waardoor dus duidelijk mag zijn dat ik altijd een grijze positie inneem ipv zwart of wit.