Vraagjes over setup MPX Acromaster en meer/

• Topicstarter Topicstarter Koenderidder22
  • Startdatum Startdatum
K

Koenderidder22

Guest
Hallo,

Het is dus duidelijk dat mijn nieuwe vliegtuig een Acromaster van Multiplex wordt.. Het vliegtuig zelf kost rond de 100 euro maar de setup (zonder accu) kost 109... Ik hoorde al van een paar mensen dat Hobbcity of zoiets een goeie site was.. Daar eens gaan kijken en inderdaad het is goedkoop..

Nu wil ik daar graag mijn motor enzo gaan bestellen omdat dat veel goedkoper is... Zo'n 30 euro ofzo..

Nu, weet iemand een goeie setup voor mij? Hiervoor al hartelijk dank..
Nu nog iets..

De originele aandrijfset die MPX adviseert is met zo'n Motorshot:
854454263888.png

Vanonder in het midden te zien. Dat is een soort van kunstof denk ik speciaal voor dat elapor..

Nu bij hobbycity verkopen ze dit soort dingen dan:
MT2820_26.jpg

Hoe krijg je nu zo een soort metalen kruis tegen je acromaster aan? Dat ding is van elapor? Dat kan je toch niet bevestigen met veisjes:D:D

Bedankt alvast

Groeten
Koen

Dat witte motorschot komt in de neus van je acromaster..
Bust_Motor_Mount_002_copy_sx.JPG

..tussen die twee (gelijmde) plastic bevestigingspunten links en rechts.
Daar kan je dan weer de motor opschroeven.

AH ok super bedankt..
IS dat de standaardaandrijving die jij neemt of iets van Hobbycity of?

Groete
Koen

Hoi Koen,

Is allemaal te vinden met de zoekfunctie. Ik zal je even op weg proberen te helpen.

Voor het geval je 'm niet gevonden had, zou ik eens door het Acro Master topic bladeren, hier het linkje. Via zoekfunctie had ik daar direct een foto te pakken, kijk hier maar eens. Ik heb niet verder gezocht, vast nog wel meer te vinden.

Kijk anders eens vast in de handleiding, zie MPX site, of via deze directe link.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes met verder samenstellen van de setup! :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt meneer Rob,
erg vriendelijk van u..
Ja ik zocht op Acromaster aan elkaar en niet op Acro master, daarom dat ik het bouwverslagje niet vond..

Groeten
Koen

Bestel er maar meteen een fatsoenlijk landingsgestel bij . de standaard zijn crappy

En de onderzijde neus is nogal zwak bij een ongewild harde landing.
Je ziet daar wel eens verstevigingen.

;)

Hallo,

Ik heb zowat een setup samengesteld maar ik weet niet of ie goed is.
Jullie weten het vast beter...
Maar wat ik me nog afvroeg: Is de kwaliteit van Hobbycity OK? Merk je bv. vershillen met pakweg een robbe brushless motor ofzo? Ik wil best wel wat meer betalen maar als het met minder kan...
Dus, hieronder de setup:

- Regelaar: Natterer Modellbau - ROXXY BLControl 835-6 (2-6Li 046192
- Motor: Natterer Modellbau - ROXXY BL Outrunner 3536/06 045019
- En dan nog een of andere 3cell lipo rond de 2000mAh ofzo?

Bedankt alleszinds

Koen

Die regelaar en motor zijn perfect voor de Acromaster. Dan een 11*5.5 of 12*6 prop erop, en gaan met die banaan. Vermogen genoeg, en niet te zwaar.

Als lipo zou ik gaan voor rond de 2200 mAh, dan haal je zo'n 10 minuten vliegtijd.

De Roxxy motoren, met name de 3536-06, zijn gewoon goed. De UH/Hobbycity motoren zijn an sich goed, zeker qua prijs/kwaliteit, maar het kan zijn dat je bv. nog een magneet opnieuw moet lijmen, ze zijn doorgaans wat slordiger gebouwd.

Als je het financieel kunt behapstukken, zou ik zeker voor de Roxxy-setup gaan. Die is misschien wat duurder, maar dan weet je zeker dat je goed spul hebt. Ik vlieg zelf met die combo op een kleine houtbouw extra, en bij ons op de club vliegen er meerdere acromasters met die setup, en dat vlieg gewoon goed. Meer vermogen dan de multiplex 'tuning' set en je zou vliegklaar net onder de kg moeten blijven.

Ah OK, bedankt voor het snelle antwoord:D
Ja, die setup had ik eigenlijk een beetje van jou 'afgekeken'. Ik zag em in een ander draadje staan, daarom:D
Maar ik vraag me nog steeds af hoe je dan dat motorshot doet.. Wie zegt dat dat precies past?

GRoeten
Koen

Niemand zegt dat dat precies past; ik heb op mijn parkmaster hetzelfde schotje en heb er wat gaatjes bij moeten maken om mijn motor erop te kunnen zetten...

En hoe bevestig je dat motorshotje dan?
Met vijsjes tegen die witte plastiekjes ofwat?

Groeten
Koen

Hobbycity heeft heel goed spul, maar ook hel slecht spul. Lees altijd even het commentaar wat onder de items staat, daar kun je al heel veel uithalen. Dingen die mij heel goed bevallen:
Turnigy regelaars, evt met programming card.
Turnigy motoren - goed, goedkoop en een enorm assortiment.
Assan 2,4 Ghz systeem
Zippy Lipo's, ook de rhino's zijn van Zippy.
Servo verlengkabels, CA lijm, HXT 900 servo's, allemaal prima spul.

Succes met kiezen!

Hallo,

Ik heb zowat een setup samengesteld maar ik weet niet of ie goed is.
Jullie weten het vast beter...
Maar wat ik me nog afvroeg: Is de kwaliteit van Hobbycity OK? Merk je bv. vershillen met pakweg een robbe brushless motor ofzo? Ik wil best wel wat meer betalen maar als het met minder kan...
Dus, hieronder de setup:

- Regelaar: Natterer Modellbau - ROXXY BLControl 835-6 (2-6Li 046192
- Motor: Natterer Modellbau - ROXXY BL Outrunner 3536/06 045019
- En dan nog een of andere 3cell lipo rond de 2000mAh ofzo?

Bedankt alleszinds

Koen

De reviews bij Hobbycity moet je juist niets van aantrekken, daar wordt je enorm mee gelicht. Negatieve reviews halen ze weg en je krijgt korting bij een positieve review, dus echt objectief zijn die niet.

De Turnigy motoren heb ik vrij recent een van gezien waarvan magneten loszaten, scheef verlijmd, op onregelmatige afstanden.. en dat was geen kleintje, was bedoeld voor op een 2m F3A kist. Een ander van exact hetzelfde type zag er totaal anders uit en was wel goed gelijmd. De kwaliteit kan dus varieren..

Ah ok bedankt bas, hezik en emanuel
Dan wordt het waarsschijnlijk de RObbe roxxy setup...
Valt toch nog zo'n 25 euro onder de Tuning set van mulltiplex en toch goeie kwaliteit, denk ik...

Nogmaals bedankt iedereen
Koen

Beste,

Zoals hezik al zei: Als het in het finnancieel plaatje past, dan neem ik best de Robbe ofzo... Bij Natterer valt die prijs goed mee zelfs...
Maar toch, wegens nog een andere hobby die eigenlijk prioriteit heeft heb ik toch besloten om het via Hobbycity te doen. Geld is en blijft geld.

Dus heb ik ff deze setup samengesteld.
Oordeel maar:

Motor: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: 2820) $21.00
Regelaar: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 40amp Speed Controller $34.95
Accu: Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C $19.95
Rolroerservo's: Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65
Hoogte-en richtingroerservo's: Hobbycity Online R/C Hobby Store : VS3 16.2g / 2.5kg / .09sec Servo $5.95
Props: 12x6 en 11x5.5 APC
Nieuw landingsgestel: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Carbon Fiber Landing Gear 100mm $11.16
Wieltjes: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Super Light 5 Spoke Wheel D36xH8 1pc $0.51

Alvast bedankt
Koen

Motor, Regelaar, accu: prima.

Ik zou alleen geen HXT servo's nemen, maar daar toch wat extra budget voor uittrekken en goede servo's kopen.

Ahja ok.
Bv.. op hoogte en richting: Hitec HS-81
En op de roeren: Hitec HS-55

Bijvoorbeeld.. dat zijn bewezen goede servootjes.. een motor hoeft alleen maar te draaien, daar luistert het niet zo nauw, maar gare servo's verpesten wel je hele toestel.. vandaar dat ik daar geen HXT's voor zou nemen..

Back