marder start wel maar rijd niet??

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door iceberg, 4 aug 2004.

  1. iceberg

    iceberg Guest

    hallo vraagje......


    ik heb net een marder race gekocht en ben dus nog beginnend (LEEK).

    nu heb ik net gereden en nu start ie wel maar hij rijd niet weg til ik de auto op dan gaan de wielen wel draaien maar zodra ik hem neerzet doet ik niks ja herrie maken .......iets van een koppeling ofzo???ik zie niets loszitte en ja heb hem net heb der nog niet echt veel verstand van wie kan me helpen?

    groetjes willem
     
  2. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Misschien een meenemer van je tandwielen niet goed zitten?

    Probeer is om de auto van de grond te zetten(wielen van de grond). Daar na dan je koppelinghuis vast te houden en aan je achterwielen draaien (wel alle 2 te gelijk anders gaat je diff werken). Kijk dan of hij de aandrijving ergens slipt. zo jah dan kijken waar die slipt. zo ne dan misschien je koppeling die niet aan grijpt.
     
  3. Oregon

    Oregon Guest

    Als van de grond je wielen wel draaien ,en op de grond niet , dan ligt het zonder twijfel aan je differentiel....( ook wel Diff genoemd)
    Dat is die ijzeren cilinder tussen de beiden achterwielen.

    Rij je soms op steentjes? Want als dat tussen je Diff raakt , loopt het meestal niet gezond af.
    Kijk dus eens of er krassen of inkepingen te zien zijn in die Diff , controleer ook of er geen steentje zit in het zwarte omhulsel aan de onderkant van het Chassis.

    Voor alle zekerheid nog eens de overbrengingen controleren ( Dogbone's)
    Laat ons meer weten
     
  4. iceberg

    iceberg Guest

    oke tnks ga ik ff uit proberen elke x dat ik rij is er gvd wel iets
     
  5. iceberg

    iceberg Guest

    nee rijd meestal alleen op gras en dat cillindertje heeft wel wat krasse op de buiten kant en inderdaad hou ik de wielen van de grond dan draaien de wielen wel maar bij contact met de grond niets...
     
  6. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
  7. Evodriver

    Evodriver Guest

    Kunnen zeer veel zaken zijn.... Dingen om te checken: (vanaf motor naar wielen)

    Koppeling die losgekomen is van de krukas (praktisch onmogelijk)
    Koppeling die slipt. Kleine kans, komt niet opeens opzetten.
    Loszittend tandwiel op koppelingsklok of het pinion. Kan zeer goed opeens voorkomen.
    Defect meenemer (plastic) of losse meenemer (alu). Kan ook opeens voorkomen.
    Loszittend difftandwiel, kan eveneens opeens voorkomen.
    Inwendige werking van het diff, zal vermoedelijk niets mis mee zijn.
    Gebroken Dogbone (normale aandrijving) komt soms voor. Een doorgedraaide kogelaandrijving komt vrij dikwijls voor.
    Een loszittende wielmeenemer kan ook voor problemen zoals hierboven beschreven zorgen.
    Een loszittende Velg, of een velg waar het hart uitgetrokken is ook.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Gewoon goed kijken waar er iets wel draait en het ophoud met draaien, dan zit daar je probleem.
     
  9. iceberg

    iceberg Guest

    oke het grote plastic tandwiel was kapot en de meenemer waarschijnlijk door teveel springen en niet het gas loslaten in de lucht?
    in iederegeval bedankt voor de reacties
     
  10. Savage-Racer

    Savage-Racer Guest

    heej laad ff je accu uit de auto op dit had ik ook :roll:
     
  11. Evodriver

    Evodriver Guest

    Wat een antwoord.... :roll:

    Accu heeft niets hiermee van doen. Probleem zit hem gewoon in de aandrijving. Motor loopt, maar als je gas geeft is er geen aandrijving. Zie mijn post hierboven voor de oplossing....
     

Deel Deze Pagina