Welke naft ?

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door YS Buggy, 3 feb 2009.

  1. YS Buggy

    YS Buggy

    Lid geworden:
    1 feb 2009
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Hamont (Belgie)
    Hallo, ik heb fg baja pas nieuw :p maar nu is mijn vraag welke is het beste 1/50 of 1/25 de meeste zaken zeggen 1/50 van het merk aspe welke raden jullie aan ?
     
  2. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    1/25 Castrol nog wat groene fles geloof ik
     
  3. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Heb nog even gekeken in het magazijn

    Castrol Racing A747 met Shell V-Power
     
  4. FrankyMarder

    FrankyMarder Guest

    Zenoah schrijft in hun service manual een verhouding van 1/25 voor met "high grade" 2-takt olie. Er zijn misschien wel rijders die voor het uiterste restje vermogen gaan en wat met die verhoudingen spelen. Maar als je vooral voor de fun rijdt en een beetje lang hoopt te doen met je motor zou ik dit gewoon aanhouden. Is nog geen garantie natuurlijk dat je lang met je motor doet, maar het helpt wel.

    Verder gebruik ik ook shell V-power, maar of dat echt helpt merk ik niet echt. Hiervoor pakte ik de goedkoopste euro 95 die ik hier in de buurt had en dat ging ook prima. Misschien dat de V-power de boel wat schoner houd maar ik heb deze motor nog niet open gehad en ik hoop dat dat nog een tijd niet nodig is.
     
  5. RonW

    RonW

    Lid geworden:
    27 apr 2007
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Ommen
    2FG's hier, beide rijden op Shell V-power met castrol TTS olie.
    Smering niet mee gaan spelen,,,,,, gewoon 1:25 aanhouden.
    (1 liter olie op 25 liter benzine)
     
  6. DiSrUpTeR

    DiSrUpTeR

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Spijkenisse
    deze types kun je gebruiken en idd smeren 1:25
    wil je weten welke beste is? gebruik de zoek functie even zijn kilometers aan draadjes over geschreven hier op forum.
    gebruik zelf de castrol tts

    FG Rock Oil
    Castrol TTS
    Castrol STT
    Castrol A-747 2-Cycle
    Castrol R2 Racingbike
    Valvoline 2-T Competition
    Bel-Ray Synthetic
    Agip Racing 2T
    ELF HTX-976
    Motul 800 Racing 2T
    Putoline MX-7
    Silkolene Pro 2
    PSR-2 (pitstop shop)
    Panolin race olie
     
  7. kenwood96

    kenwood96

    Lid geworden:
    16 nov 2008
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Stekene
    De Valvoline 2-T is een aanrader!

    Er zijn crossmoto-teams die hier zelfs 1:100 mee rijden!
     
  8. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    TTS is ook goed, mengverhouding 1:25 is iig belangrijk ;).
     
  9. YS Buggy

    YS Buggy

    Lid geworden:
    1 feb 2009
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Hamont (Belgie)
    Maar is ASPE 1:50 goed deze raden ze me aan
     
  10. Die Bruine

    Die Bruine

    Lid geworden:
    28 jul 2008
    Berichten:
    41
    Idereen zegt hier 1/25. En jij vraagt weer of 1/50 goed is. Hoeveel keer wil je het lezen? Als je lang met je motor wilt doen, blijf dan 1/25 rijden. Zoals het merendeel hier rijdt. Wil jij gaan experimenteren hoe hard die wagen van je gaat als je 1/50 rijdt, en hoe lang de motor dan mee gaat... Ga vooral je gang, en vergeet ons niet te melden na hoeveel misbruik en liter jouw motor er mee is gekapt.

    Die Bruine tankt in elk geval 95+ met A747 1/25. Nogmaals, een verhouding die elke replyer hier wel gebruikt en adviseert.
     
  11. YS Buggy

    YS Buggy

    Lid geworden:
    1 feb 2009
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Hamont (Belgie)
    zware kl.te heb pas een bus gekocht lekker 17.95euro weggegooit :/ maarjah weet iemand kort bij limburg in belgie kort bij de nederlandse grens waar je een goede 1/25 naft kan kopen ? dan ga ik mij zo een bus naft halen alvast bedankt :-D
     
  12. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Benzine kun je niet gemengd kopen, is benzine gemengd met olie.
    Dus bij een benzinestation 5 liter benzine in een jerrycan en daar 200 ml olie bij gooien.
     
  13. bcs

    bcs

    Lid geworden:
    7 aug 2006
    Berichten:
    796
    Locatie:
    Bladel N-BR
    Die is ook goed, is beter gemengd als benzine die je zelf mengt .
    Aspen is veel zuiverder van samenstelling , ik ken jongens die al jaren met Aspen rijden hier in de buurt en geen problemen hebben.
    Ik heb laatst een van de zenoah blokjes van binnen gezien , heel zuiver en nergens aanslag te zien.

    Blijf maar lekker op Aspen rijden met je nieuwe FG Baja.
     
  14. loekvanbergen

    loekvanbergen

    Lid geworden:
    29 nov 2003
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Bladel
    Dit is wat ik gevonden heb over deze brandstof. (zie tweede stukje) Idd in onze omgeving Ik en BCS rijden verschilende mensen op Aspen. Dit al vele seizoenen en kilometers zonder problemen. Schonere motor is zeker waar. Maar wie moet je nu geloven? De rijders die er mee rondrijden en ervaring of de tegenstanders met 1/25 en hun ervaring? Goeie vraag he? Ik heb namelijk geen idee. Laten we vooropstellen dat de 1/25 verhouding zoals die is voorgeschreven in iedergeval geen kwaad doet aan je motor.

    Aspen 2T is geschikt voor kettingzagen, bosmaaiers, heggescharen, bladblazers, doorslijpers, grondboren, etc van alle merken. Aspen 2T is te gebruiken voor alle moderne luchtgekoelde tweetakt motoren, die een mengverhouding van 1:50 voorschrijven. Daarnaast kan Aspen 2T in veel gevallen ook gebruikt worden voor tweetakt machines die een mengverhouding voorschrijven van 1:25 (4 % olie) met een minerale tweetakt olie

    Maar over welke "gevallen" hun het hier hebben?????
    Onze motoren??

    Loek
     
  15. bcs

    bcs

    Lid geworden:
    7 aug 2006
    Berichten:
    796
    Locatie:
    Bladel N-BR
    Kijk , dat is uitleg waar we iets aan hebben Loek.

    Zo heeft een ieder zijn voorkeur, en je weet hoelang Rene al op Aspen rijdt , als je op die gasten hun tellers kijkt rijden ze toch 2000 km per jaar onroad !!!
    en dat op Aspen.
     
  16. kenwood96

    kenwood96

    Lid geworden:
    16 nov 2008
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Stekene
    Is ook mogelijk dat er in de Aspen benzine nog lood zit... Geeft op zich ook een mooiere smering.
     
  17. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Betwijfel het om eerlijk te zijn. het is 2-takt, dus toch al zo vies als wat (met de Olie gemengd in de benzine). en V-Power is ook 95 octaan nu. (is begonnen met 100 octaan, toen was het 98, en nu dus 95 ) Je kunt dus gewoon euro 95 er in doen, zal neits uitmaken. :)
     

Deel Deze Pagina