Hallo, ik heb fg baja pas nieuw maar nu is mijn vraag welke is het beste 1/50 of 1/25 de meeste zaken zeggen 1/50 van het merk aspe welke raden jullie aan ?
Zenoah schrijft in hun service manual een verhouding van 1/25 voor met "high grade" 2-takt olie. Er zijn misschien wel rijders die voor het uiterste restje vermogen gaan en wat met die verhoudingen spelen. Maar als je vooral voor de fun rijdt en een beetje lang hoopt te doen met je motor zou ik dit gewoon aanhouden. Is nog geen garantie natuurlijk dat je lang met je motor doet, maar het helpt wel. Verder gebruik ik ook shell V-power, maar of dat echt helpt merk ik niet echt. Hiervoor pakte ik de goedkoopste euro 95 die ik hier in de buurt had en dat ging ook prima. Misschien dat de V-power de boel wat schoner houd maar ik heb deze motor nog niet open gehad en ik hoop dat dat nog een tijd niet nodig is.
2FG's hier, beide rijden op Shell V-power met castrol TTS olie. Smering niet mee gaan spelen,,,,,, gewoon 1:25 aanhouden. (1 liter olie op 25 liter benzine)
deze types kun je gebruiken en idd smeren 1:25 wil je weten welke beste is? gebruik de zoek functie even zijn kilometers aan draadjes over geschreven hier op forum. gebruik zelf de castrol tts FG Rock Oil Castrol TTS Castrol STT Castrol A-747 2-Cycle Castrol R2 Racingbike Valvoline 2-T Competition Bel-Ray Synthetic Agip Racing 2T ELF HTX-976 Motul 800 Racing 2T Putoline MX-7 Silkolene Pro 2 PSR-2 (pitstop shop) Panolin race olie
Idereen zegt hier 1/25. En jij vraagt weer of 1/50 goed is. Hoeveel keer wil je het lezen? Als je lang met je motor wilt doen, blijf dan 1/25 rijden. Zoals het merendeel hier rijdt. Wil jij gaan experimenteren hoe hard die wagen van je gaat als je 1/50 rijdt, en hoe lang de motor dan mee gaat... Ga vooral je gang, en vergeet ons niet te melden na hoeveel misbruik en liter jouw motor er mee is gekapt. Die Bruine tankt in elk geval 95+ met A747 1/25. Nogmaals, een verhouding die elke replyer hier wel gebruikt en adviseert.
zware kl.te heb pas een bus gekocht lekker 17.95euro weggegooit :/ maarjah weet iemand kort bij limburg in belgie kort bij de nederlandse grens waar je een goede 1/25 naft kan kopen ? dan ga ik mij zo een bus naft halen alvast bedankt :-D
Benzine kun je niet gemengd kopen, is benzine gemengd met olie. Dus bij een benzinestation 5 liter benzine in een jerrycan en daar 200 ml olie bij gooien.
Die is ook goed, is beter gemengd als benzine die je zelf mengt . Aspen is veel zuiverder van samenstelling , ik ken jongens die al jaren met Aspen rijden hier in de buurt en geen problemen hebben. Ik heb laatst een van de zenoah blokjes van binnen gezien , heel zuiver en nergens aanslag te zien. Blijf maar lekker op Aspen rijden met je nieuwe FG Baja.
Dit is wat ik gevonden heb over deze brandstof. (zie tweede stukje) Idd in onze omgeving Ik en BCS rijden verschilende mensen op Aspen. Dit al vele seizoenen en kilometers zonder problemen. Schonere motor is zeker waar. Maar wie moet je nu geloven? De rijders die er mee rondrijden en ervaring of de tegenstanders met 1/25 en hun ervaring? Goeie vraag he? Ik heb namelijk geen idee. Laten we vooropstellen dat de 1/25 verhouding zoals die is voorgeschreven in iedergeval geen kwaad doet aan je motor. Aspen 2T is geschikt voor kettingzagen, bosmaaiers, heggescharen, bladblazers, doorslijpers, grondboren, etc van alle merken. Aspen 2T is te gebruiken voor alle moderne luchtgekoelde tweetakt motoren, die een mengverhouding van 1:50 voorschrijven. Daarnaast kan Aspen 2T in veel gevallen ook gebruikt worden voor tweetakt machines die een mengverhouding voorschrijven van 1:25 (4 % olie) met een minerale tweetakt olie Maar over welke "gevallen" hun het hier hebben????? Onze motoren?? Loek
Kijk , dat is uitleg waar we iets aan hebben Loek. Zo heeft een ieder zijn voorkeur, en je weet hoelang Rene al op Aspen rijdt , als je op die gasten hun tellers kijkt rijden ze toch 2000 km per jaar onroad !!! en dat op Aspen.
Betwijfel het om eerlijk te zijn. het is 2-takt, dus toch al zo vies als wat (met de Olie gemengd in de benzine). en V-Power is ook 95 octaan nu. (is begonnen met 100 octaan, toen was het 98, en nu dus 95 ) Je kunt dus gewoon euro 95 er in doen, zal neits uitmaken.