7e Heli Oldie en Scale helimeeting 30-31 mei 2015 Eibergen

Discussie in 'meeting algemeen' gestart door Joppo, 22 jan 2015.

  1. Helibobter

    Helibobter

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    137
    Locatie:
    Ergens in Maas en Waal.. (RMVC-Cumulus)
    Kon er helaas niet bij zijn.. Zijn er foto's van al het moois?
     
  2. Joppo

    Joppo

    Lid geworden:
    25 dec 2009
    Berichten:
    59
    7e Heli Oldie en Scale helimeeting 30-31 mei 2015 Eibergen

    Terugkijkend op het Oldie-weekend kan gezegd worden dat we, ondanks wat sombere weersvooruitzichten enorm geboft hebben.
    Op de zaterdagmorgen een klein buitje, maar daarna de gehele dag droog weer, zonovergoten, en wat winderig.
    Er werd dan ook de hele dag door gevlogen met de "Oldie's" schaalmodellen etc.
    De zaterdagavond was ingeruimd voor een voordracht van Dieter Schlüter die uitvoerig ging over het onstaan van het modelhelivliegen wat hij
    eind 60e en begin 70e jaren van de vorige eeuw ontwikkeld heeft, via een beamer, met foto's en oude films van die tijd.
    Aansluitend was er ook nog een diashow over o.a. de 1e EK F3C in Eibergen.
    Ook op de zondag werd druk gevlogen, met af en toe een buitje, maar dit was door extra tenten
    geen probleem om de modellen droog te houden.

    Foto's van het weekend staan nu online op de site van ERMVC www.ermvc.nl klik op fotoboek en vervolgens op meeting 2015.

    Voor 2016 zal er weer een vervolg zijn, wat betreft datum, dit zal nog nader bekend worden gemaakt.

    Gr. Joop van Lent
     
  3. JPV

    JPV

    Lid geworden:
    21 mei 2009
    Berichten:
    303
    Hallo.

    Inderdaad een erg leuke meeting, goed dat zoiets wordt georganiseerd, mijn dank hiervoor.

    Wat een beetje weemoedig stemt is dat je tijdens een meeting van dit soort wel met de neus op de feiten wordt gedrukt, ik bedoel, de tijd staat niet stil :(. Goed om te zien dat "ze" er allemaal nog zijn, maar je kent de gevestigde namen vooral omdat die "altijd al voorbij kwamen in de modelheli-wereld", een soort tijdloos gegeven als het ware, en als je dan Herr Schlüter met een stokje, of Len Mount, voorbij ziet wandelen realiseer je je toch ook dat het leven gewoon door gaat.
    Toevallig heb ik datzelfde weekend mijn stapel clubblaadjes van de NRCHA nog eens doorgelezen, de verslagen, de aankondigingen van meetings, zelfs de advertenties. Ondanks dat er tegenwoordig van alles mogelijk is op heli-gebied zou ik toch wel terug willen naar die tijd. Of ben ik nu zelf een ouwe man aan het worden?;)

    Groet, Jan.
     
  4. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Nee hoor Jan, ook ik denk regelmatig terug aan vroegah, helaas kon er weer niet bij zijn in Eibergen om al het mooie oude spul te bekijken. Ikzelf heb tussen de jaren 1984 en 1990 met heli's gevlogen en in die tijd was er geen internet en moest je veel zelf maken. En ook ik weet hoe spannend elke keer weer was om met een heli in die tijd te vliegen. Mijn eerste jaar was er echt eentje met vallen en heel veel repareren maar heb ook ongelofelijk veel lol gehad. Ook ik deed mee met de meetings en wedstrijden van de NRCHA en reed overal naar toe in die goeie ouwe tijd.....
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik bén nog niet eens zo oud, en ik zou wel terug willen.... dan toch minstens naar een jaar of twintig terug, toen electro nog slechts een niche was en nét de .30 klasse ook goed vliegende heli's had, en de "grote" heli's ook nog goed in de kofferbak van de meeste auto's pasten.... Ondanks alle moois wat er tegenwoordig te koop is, dat was toch wel de mooiste tijd: de tijd dat het nog een uitdaging was om je heli goed vliegend te krijgen....

    Groet, Bert
     
  6. Joppo

    Joppo

    Lid geworden:
    25 dec 2009
    Berichten:
    59
    8e Heli Oldie en Scale Helimeeting Eibergen 21-22 mei 2016

    Zoals vermeld in het laatste bericht bijgaand de datum voor 2016,
    Dit is 21-22 mei 2016
    De gehele opzet zal niet veranderen, zie de aankondiging van 2015.
    Begin volgend jaar zal e.e.a. nog worden vermeld.

    Tot dan en groeten,

    Joop van Lent
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2015
    heimhelicopters vindt dit leuk.
  7. Starscreamer

    Starscreamer

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Eibergen (Achterhoek)
    Ik woon pratisch mijn hele leven al in Eibergen wist niet eens dat we daar een club en meetings hadden :p
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    je was te goed verstoppt in de Eibergen Achterhoek,
    da heb je ze niet gehoord (en gezien), ha ha
    .. grapje
     
    Starscreamer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina