Beginnen met bigscale

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door stephan_eggy, 14 apr 2009.

  1. stephan_eggy

    stephan_eggy

    Lid geworden:
    29 apr 2008
    Berichten:
    298
    Locatie:
    Kinderdijk
    Hoi,

    Ik heb nu 2 nitro autos en een brushless e-revo gehad. Nu zit ik na te denken over een big scale auto. Ik ben er echter nog niet uit welke.

    Waar ik over heb nagedacht, en eventuele minpunten die ik vind:
    2e hands HPI Baja - Duur
    2e hands FG Marder - Vaak afgeragt
    Nieuwe Reely carbon fighter Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek - Geen idee of er reserve onderdelen verkrijgbaar zijn

    Ik zoek dus een 2e hands of een goedkope nieuwe, mijn budget is zon 450 euro. Wat raden jullie aan?
     
  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    HPI Baja. Ik zou zelf niet voor een goedkope nieuwe bigscale gaan. veel liever voor een dure 2e hands. Ik heb verder tot nu toe alleen maar te horen gekregen dat de Baja een veel betere wegligging heeft dan de FG's. (kan ik zelf geen uitspraak over doen, maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij een FG beter vond rijden dan een HPI Baja. :) )
     
  3. Chronoholic

    Chronoholic Guest

    Dacht dat je gestopt was met autos?
    (dit was namelijk de reden dat je die revo verkocht)
    hoop niet dat er een andere reden blijkt te zijn als ik die revo binnen krijg?
    Posted via Mobile Device
     
  4. stephan_eggy

    stephan_eggy

    Lid geworden:
    29 apr 2008
    Berichten:
    298
    Locatie:
    Kinderdijk
    Hoe bedoel je Chroniholic met je laatste zin:
    Ben me aan het orienteren, de revo die jij binnen krijgt is zoals in de advertentie: 100% werkend :)
     
  5. ok.c.jager

    ok.c.jager Guest

    Hallo Allemaal.....

    Ik heb met de pasen een fg carson monstertruck aangeschaft 26cc
    Hij is lopend gezien en getest ! Hij was zo vies dat ik er een middag voor ben gaan zitten en het meeste uit elkaar gehad heb en schoon en gangbaar gemaakt. Ik heb wel de carburateur eraf gehad maar niet aan de stelschroeven gezeten! Alles heb ik met wd 40 een doek en luchtruk schoon gespoten! Nu ben ik zover om ermee te gaan rijden en ik krijg m niet meer aan! Ik weet bijna zeker dat hij geen of weinig brandstof krijgt het is overigens wel nieuwe verse benzine gemengd 1:25 met stroke olie! Als ik de bougie eruit haal en check heb ik een prachtige vonk! Dat is het dus niet.. Als ik een beetje benz. in he bougie gat doe , bougie erin en start dan loopt hij eventjes maar slaat weer snel af! Dus ik neem toch aan dat er geen of te weinig brandstof is..
    Ik weet niet veel van deze auto,s ben kyosho 1:8 gewend en daar dient de uitl.als brandstof pomp, maar ik neem aan dat hier de brandstof word aangezogen ??

    Wie heeft tips ??
    Zit er geen sproeier in de carburateur die dicht kan zitten?
    Ik kan nl. geen sproeier vinden, Wel stelschroeven!

    Graag hoor ik van jullie wat tips..
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  6. Console

    Console Guest

    - Toevoer van de benzine wel goed aangesloten? Als je op het pompje drukt vult hij zicht dan met benzine?
    - De dop van de tank er goed opzitten?
     
  7. snoeksel

    snoeksel Forum veteraan

    Lid geworden:
    24 feb 2008
    Berichten:
    6.264
    Locatie:
    (Stucadoorswerken) Velserbroek
    Kan ook nog wezen dat er WD 40 in je carberateur is geslopen.Wil ie ook niet echt starten ;)
     
  8. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    als je de carburateur hebt schoongemaakt met wd40 en compressor kan er ook een membraam gescheurd zijn inwendig of er zit nog wd40 in je carb.check ook even je pakkingen, 9 van 10 keer kan je ,als de carburateur los haalt,de pakkingen weggooien en moet je nieuwe monteren(pakkingen zoiezo nooit twee keer gebruiken)

    dat je een vonk hebt wil niet zeggen dat de bougie goed is .....:)
     
  9. spamfighter

    spamfighter

    Lid geworden:
    15 aug 2006
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Zuid Holland
    Stephan_eggy.

    Tip: Spaar een poosje door en koop een nieuwe en niet andermans troep, 2 hands spul is altijd afgeragd zeker als er offroad mee gereden is.

    PS kies dan de HPI Baja en geen FG Marder, de marder valt heel snel om vooral in zand. De Monstertruck heeft hier veel minder last van.

    Greetings,
    Sp@nky
     
  10. mkabel

    mkabel

    Lid geworden:
    1 sep 2008
    Berichten:
    597
    Locatie:
    nieuwegein
    nou een monstertruck die ligt ook nogal snel op zijn kant.
    ook heb ik op verschillende fora gelezen dat er na verloop van tijd erg veel speling optreed in het stuur gedeelte(zie eerdere post in de topic) wat bij fg niet het geval blijkt te zijn(niet over kunnen vinden)
     
  11. spamfighter

    spamfighter

    Lid geworden:
    15 aug 2006
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Zuid Holland
    MKabel,

    Heb je een stabilisator op de MT?
    De mijne valt bijna nooit om, we hebben een zandcircuit en zelden last van rollen.

    Ps met offroad rijden komt er overal speling op in zeer korte tijd, ik moet regelmatig kogels vervangen omdat er giga speling op zit.
     
  12. mkabel

    mkabel

    Lid geworden:
    1 sep 2008
    Berichten:
    597
    Locatie:
    nieuwegein
    moet zeggen dat ik geen monstertruck heb. en juist met de reden dat ik ze nogal vaak zie om kieperen
     

Deel Deze Pagina