Probleem met afstellen van Zenoah 26cc motor

Ik heb een probleem met het afstellen van mijn zenoah 26cc motor.
Hij heeft een poosje stil gestaan en nu wil ik hem weer draaiende krijgen omdat ik de auto waar hij in zit wil gaan verkopen.

Nu heb ik de afstelling van de motor standaard gezet (H 1 1/4 slag en L 1 slag) dat is normaal gesproken goed en vanaf daar meestal nog een klein beetje bijstellen en dan is het goed.

Nu heb ik het probleem als hij standaard staat en ik start de motor dan gaat hij al gelijk flink hard lopen, zeker als ik de wielen los van de grond hou.

Ik heb al een andere carborateur, nieuwe bougie en een ander luchtfilter geprobeert.

Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn?
 
Ik zou niet weten waar. tussen carb en motor ... en tussen carb en luchtfilter zit een goede pakking, ook dat heb ik gecontroleerd.
 
is de isolator tussen carb en blok niet krom?
Hoever staat je gasklep open als je het luchtfilter eraf haalt en erin kijkt?
 
die isolator heb ik nog niet naar gekeken, zal ik straks even doen.
De gasklep is dicht als er geen gas gegeven wordt. Het uiteraard ook met de stationair schroef gespeelt, ook als die helemaal uitgedraaid is heb ik het probleem
 
Zit je koppeling niet vast toevallig?? Dan gaan je wielen direct meendraaien.

Of hij krijgt continue te weining brandstof (mischien filter dicht vanaf je tank, of onluchting van je tankdop) dan gaat hij ook sneller lopen en je wielen meedraaien.
 
hij staat op de l naald te arm, dan gaat hij hard stationair lopen.
gewoon een kwart slag verder open, dan is het over..

succes, grtz.

Erwin
 
goedenavond,ik heb ook een probleem met de marder.....hij loopt dus staionair te hard en ik kan hem niets stellen met de stationair stelschroef,kan hem er gewoon uit draaien maar veranderd allemaal niets.....kweet nie of ik het hier goed post,maar dan hoor ik het vanzelf wel....

mvg mark
 
Misschien staat ´ie dan wel veel te arm, probeer de L schroef eens wat uit te draaien.
Kan ook een ander probleem zijn hoor, bijvoorbeeld een lekke pakking of krukaskeering.
 
oke zal het is ff proberen..maar ook als ik heel langzaam gas wil geven vind hij het nie zo lekker....maar als die een keer gaat is hij nie te houden,...zo hard lopen ....als ik voorzichtig gas geef dan lijkt net of hij verzuipt of zoiets.....kweet ook nie precies

mvg
 
probleem gevonden,carburateur zo lek als een mandje bij de gasas en bij de pakkingen....spoot er een beetje remreiniger op en meneertje viel meteen uit.......
new carburateur is er dinsdag.......plus alle nieuwe pakkingen....dinsdagavond weet ik meer......

mvg mark
 
Ff vraagje ik heb alle genoemde dingen in dit topic vervangen behalve de carb zelf want ik heb speling op de gas as idd is daar niks anders aan te doen dan vervangen?
 
Er zijn mensen die er een lager er in kunnen maken, maar dan heb je nog wel een nieuwe gasstang nodig.
Want de oude is versleten er daar kun je niks mee.
Dan kun je weer rijden je kunt ook een nieuwe carb kopen.
 
Daar zou ik geen garantie op geven Wilbert.

Als er een behoorlijke speling op de as komt, gaat de klep / venturi behuizing ook mee.
Het ligt te jutteren en maakt het van kwaad tot erger, als je enkel de as vervangt en een lager plaatst, ben je de juiste pasvorm kwijt.

Bij een carburateur die nog goed / vers is, gaat het wel weer op en is het een goede optie ;)


John.
 
Ik heb een probleem met het afstellen van mijn zenoah 26cc motor.
Hij heeft een poosje stil gestaan en nu wil ik hem weer draaiende krijgen omdat ik de auto waar hij in zit wil gaan verkopen.

Nu heb ik de afstelling van de motor standaard gezet (H 1 1/4 slag en L 1 slag) dat is normaal gesproken goed en vanaf daar meestal nog een klein beetje bijstellen en dan is het goed.

Nu heb ik het probleem als hij standaard staat en ik start de motor dan gaat hij al gelijk flink hard lopen, zeker als ik de wielen los van de grond hou.

Ik heb al een andere carborateur, nieuwe bougie en een ander luchtfilter geprobeert.

Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn?


Je woont niet zo ver van mij vandaan, kom een bakkie doen ;)

John.
 
Ok mensen tis duidelijk, heb nog wel een paar carbs. liggen maar die zijn nog niet gecontrolleerd... Gauw ff doen, thnx
 
Ik zou sowieso niet besparen op een carburateur, uiteindelijk bepaald die je a/f* verhouding welke je ten alle tijden zo goed mogelijk wilt blijven houden, en als je teveel speling hebt op je as regelt ie je a/f/s* verhouding.
Schade kan veel meer kosten dan een carb en eventueel een met lagers.

*air/fuel verhouding + air/fuel/sand verhouding.
 
Ok mensen tis duidelijk, heb nog wel een paar carbs. liggen maar die zijn nog niet gecontrolleerd... Gauw ff doen, thnx

Als het het er toch af heb, haal de isolator er ook even af en hou deze even tegen een vlakke plaat.. als het goed is hij vlak, als hij wiebelt en / of je kijk er onderdoor is vervangen (of vlakken op de draaibank)

John.
 
Back
Top