Probleem met afstellen van Zenoah 26cc motor

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door ploman74, 8 mei 2009.

  1. ploman74

    ploman74

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    298
    Locatie:
    Zwijndrecht
    Ik heb een probleem met het afstellen van mijn zenoah 26cc motor.
    Hij heeft een poosje stil gestaan en nu wil ik hem weer draaiende krijgen omdat ik de auto waar hij in zit wil gaan verkopen.

    Nu heb ik de afstelling van de motor standaard gezet (H 1 1/4 slag en L 1 slag) dat is normaal gesproken goed en vanaf daar meestal nog een klein beetje bijstellen en dan is het goed.

    Nu heb ik het probleem als hij standaard staat en ik start de motor dan gaat hij al gelijk flink hard lopen, zeker als ik de wielen los van de grond hou.

    Ik heb al een andere carborateur, nieuwe bougie en een ander luchtfilter geprobeert.

    Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn?
     
  2. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Aanzuiging van valse lucht?
     
  3. ploman74

    ploman74

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    298
    Locatie:
    Zwijndrecht
    Ik zou niet weten waar. tussen carb en motor ... en tussen carb en luchtfilter zit een goede pakking, ook dat heb ik gecontroleerd.
     
  4. marder_art

    marder_art

    Lid geworden:
    15 mrt 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Ringe(duitsland)
    is de isolator tussen carb en blok niet krom?
    Hoever staat je gasklep open als je het luchtfilter eraf haalt en erin kijkt?
     
  5. ploman74

    ploman74

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    298
    Locatie:
    Zwijndrecht
    die isolator heb ik nog niet naar gekeken, zal ik straks even doen.
    De gasklep is dicht als er geen gas gegeven wordt. Het uiteraard ook met de stationair schroef gespeelt, ook als die helemaal uitgedraaid is heb ik het probleem
     
  6. spamfighter

    spamfighter

    Lid geworden:
    15 aug 2006
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Zuid Holland
    Zit je koppeling niet vast toevallig?? Dan gaan je wielen direct meendraaien.

    Of hij krijgt continue te weining brandstof (mischien filter dicht vanaf je tank, of onluchting van je tankdop) dan gaat hij ook sneller lopen en je wielen meedraaien.
     
  7. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
    hij staat op de l naald te arm, dan gaat hij hard stationair lopen.
    gewoon een kwart slag verder open, dan is het over..

    succes, grtz.

    Erwin
     
  8. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    beginnen met allebei de naalden op 1,5 slag uit te draaien ....
     
  9. klompie

    klompie Guest

    goedenavond,ik heb ook een probleem met de marder.....hij loopt dus staionair te hard en ik kan hem niets stellen met de stationair stelschroef,kan hem er gewoon uit draaien maar veranderd allemaal niets.....kweet nie of ik het hier goed post,maar dan hoor ik het vanzelf wel....

    mvg mark
     
  10. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    Misschien staat ´ie dan wel veel te arm, probeer de L schroef eens wat uit te draaien.
    Kan ook een ander probleem zijn hoor, bijvoorbeeld een lekke pakking of krukaskeering.
     
  11. klompie

    klompie Guest

    oke zal het is ff proberen..maar ook als ik heel langzaam gas wil geven vind hij het nie zo lekker....maar als die een keer gaat is hij nie te houden,...zo hard lopen ....als ik voorzichtig gas geef dan lijkt net of hij verzuipt of zoiets.....kweet ook nie precies

    mvg
     
  12. klompie

    klompie Guest

    probleem gevonden,carburateur zo lek als een mandje bij de gasas en bij de pakkingen....spoot er een beetje remreiniger op en meneertje viel meteen uit.......
    new carburateur is er dinsdag.......plus alle nieuwe pakkingen....dinsdagavond weet ik meer......

    mvg mark
     
  13. G60force

    G60force

    Lid geworden:
    20 mei 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Leusden
    Ff vraagje ik heb alle genoemde dingen in dit topic vervangen behalve de carb zelf want ik heb speling op de gas as idd is daar niks anders aan te doen dan vervangen?
     
  14. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Er zijn mensen die er een lager er in kunnen maken, maar dan heb je nog wel een nieuwe gasstang nodig.
    Want de oude is versleten er daar kun je niks mee.
    Dan kun je weer rijden je kunt ook een nieuwe carb kopen.
     
  15. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Daar zou ik geen garantie op geven Wilbert.

    Als er een behoorlijke speling op de as komt, gaat de klep / venturi behuizing ook mee.
    Het ligt te jutteren en maakt het van kwaad tot erger, als je enkel de as vervangt en een lager plaatst, ben je de juiste pasvorm kwijt.

    Bij een carburateur die nog goed / vers is, gaat het wel weer op en is het een goede optie ;)


    John.
     
  16. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon

    Je woont niet zo ver van mij vandaan, kom een bakkie doen ;)

    John.
     
  17. G60force

    G60force

    Lid geworden:
    20 mei 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Leusden
    Ok mensen tis duidelijk, heb nog wel een paar carbs. liggen maar die zijn nog niet gecontrolleerd... Gauw ff doen, thnx
     
  18. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Ik zou sowieso niet besparen op een carburateur, uiteindelijk bepaald die je a/f* verhouding welke je ten alle tijden zo goed mogelijk wilt blijven houden, en als je teveel speling hebt op je as regelt ie je a/f/s* verhouding.
    Schade kan veel meer kosten dan een carb en eventueel een met lagers.

    *air/fuel verhouding + air/fuel/sand verhouding.
     
  19. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Als het het er toch af heb, haal de isolator er ook even af en hou deze even tegen een vlakke plaat.. als het goed is hij vlak, als hij wiebelt en / of je kijk er onderdoor is vervangen (of vlakken op de draaibank)

    John.
     
  20. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Briljant.. :D :)
     

Deel Deze Pagina