inrijden zenoah G270RC

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door marcel5b-ss, 26 mei 2009.

  1. marcel5b-ss

    marcel5b-ss Guest

    hallo! ik zal me even voor stellen ik ben marcel en ik rij baja 5b super-sport en ben nieuw op dit forum,ik heb wel vanalles gelezen natuurlijk maar ik had geen account.om gelijk met de deur in huis te vallen wou ik jullie vragen hoe ik het best mijn nieuwe zenoah G270RC kan inrijden.kheb een victory killer-s uitlaat en een rn tuning luchtfilter er op.meng met valvoline 2-takt olie en euro 95 loodvrije benzine 1:25 (200ml olie op 5ltr benzine)ik hoor graag jullie ervaring.
     
  2. Paultje118

    Paultje118

    Lid geworden:
    22 mei 2005
    Berichten:
    224
    Locatie:
    Gouda
    1e tankje moet je even rustig inrijden. Gewoon op de fabrieksinstellingen laten staan. Na dat tankje kan je in principe al lekker rijden hoor. Na 2 tankjes in je motor al goed gesmeerd.
    Zo'n motor is geen nitro'tje. Dus afstellen gaat iets fijner (1/16 per keer).

    Op de site van HPI staat een info filmpie hier over. Hun hebben het ook over dat tankje.
    Of op youtube staat hetzelfde filmpie. Net wat makkelijker voor je is.
     
  3. marcel5b-ss

    marcel5b-ss Guest

    okee dankjewel dat zal ik even opzoeken dan.
     
  4. ian

    ian

    Lid geworden:
    18 jun 2007
    Berichten:
    431
    Locatie:
    Maarssen
    Motor gewoon goed warm laten draaien (niet stationair maar rijdend), eerste tankje een beetje rustig maar wel afen toe iets door trekken op toeren (nog niet te lang)
    En het 2e tankje gewoon knallen ermee!
    Succes
     
  5. Smartie

    Smartie

    Lid geworden:
    2 mrt 2009
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Echteld
    Hallo,

    Ik heb een Zenoah 23 cc sinds kort en om in te laten rijden moest ik eerst een tank stationair laten draaien en 1 schroef indraaien om hem zo rijk mogelijk te laten lopen(kostte me wel 2 bougies maar goed hij was gesmeerd). En daarna 3-4 tanken rustig rijden en zo afstellen dat ik niet volgas kon en dan kon ik pas gaan vlammen!!Wat is nu goed om in te rijden??

    Gr
     
  6. marder_art

    marder_art

    Lid geworden:
    15 mrt 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Ringe(duitsland)
    zo, die is gek zeg....dat kost je veel tijd :)
    Tis inderdaad geen nitro, zo inrijden slaat nergens op eigenlijk.

    zo doe ik het altijd:
    ff de eerste paar minuten stationair, dan rustig tankje max. halfgas leegrijden.
    2e tankje snelheid beetje opvoeren en derde tankje gewoon domweg gas vol open....

    Gebruik je wel de Valvoline 2-T Competition olie?
    Hier een lijstje van de meest gebruikte en geschikte olien: http://www.rcbigscaleforum.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=48
     
  7. Dr.Dre.

    Dr.Dre.

    Lid geworden:
    16 sep 2007
    Berichten:
    383

    @ Tja ken ook te gek hé marder_art, gewoon 2 tankies rustig rijden beetje spelen met het gas, en dan VLAMMEN met dat kreng,gr.Dr.Dre.:D:D;)
     
  8. ian

    ian

    Lid geworden:
    18 jun 2007
    Berichten:
    431
    Locatie:
    Maarssen
    1 tankje stationair laten lopen? het is geen nitro..
    Gewoon eerst even rustig warmrijden dan gewoon rustig gaan rijden en soms wat op toeren trekken maar niet te veel belasten.
    Als je hem stationair gaat laten lopen en daarna heel traag gaat rijden wordt je motor ''lui''
     
  9. Paultje118

    Paultje118

    Lid geworden:
    22 mei 2005
    Berichten:
    224
    Locatie:
    Gouda
    Das hetzelfde wat ik ook zei :D

    Hier was dat video'tje.

    [/QUOTE]​
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    Als de motor daar in dat filmpje nieuw is vind ik dat ze er nogal flink mee op het gas gaan..
    Ik zou toch wat rustiger beginnen, kan alleen maar goed zijn lijkt me.
     
  11. Paultje118

    Paultje118

    Lid geworden:
    22 mei 2005
    Berichten:
    224
    Locatie:
    Gouda
    Deze zal ook niet nieuw zijn. Maar dan zie je wel hoe je moet afstellen :D
     
  12. ian

    ian

    Lid geworden:
    18 jun 2007
    Berichten:
    431
    Locatie:
    Maarssen
    Ik laat mijn blokjes alleen even warm draaien en gewoon het gas erop!
    Alleen niet te lang op vol toeren houden maar gewoon er mee rijden en al mijn blokjes lopen nog als nieuw.
     
  13. marcel5b-ss

    marcel5b-ss Guest

    volgens mij heb ik idd de compitition olie.
    ik denk dat ik het net zo ga doen als jou marder_art.eerst ff rustig aan beetje toerental varieeren beetje gassen en het 3e tankje maar een van bil dacht.luie motoren hebben we niks aan en kappote ook niet.ik weet denk ik wel voldoende.bedankt!!!!

    mvg Marcel5b
     
  14. marcel5b-ss

    marcel5b-ss Guest

    rubbertje om as carberateur

    hallo hebben jullie ervaring met een rubbertje om het asje van de carb.er schijnd zand van buiten tussen het asje en de carb.door je cillinder in te komen.en het zorgt dat je gas kan blijven hangen.wie heeft hier ervaring mee en waar kun je die rubbers krijgen
    mvg Marcel5b
     
  15. ian

    ian

    Lid geworden:
    18 jun 2007
    Berichten:
    431
    Locatie:
    Maarssen
    Ja daar heb k ervaring mee, het helpt wel sinds ik het erop heb geen zand meer in de carb gehad.

    Wat je doet is je haalt eerst het gashendeltje van de stang af dan neem je een stukje brandstofstang van een nitro auto die schuif je op het gasstangetjeen knip je hem gelijk af aan de gasstang dus dat stukje slang moet even lang worden als het uistekende gasstangetje) Dan neem je een een aanfdrijfashoesje van de hpi baja en je knipt daar 3 ribbeltjes vanaf dat schijf je dara overheen en klaar ben je

    Ik hoop dat je het een beetje snapt, het is voor mij ook nog maar ochtend ;)

    Hier op mijn foto kan je het net zien zitten.
    http://picasaweb.google.com/lh/photo/37yjlBUB_0otoC5GaJ7OIQ?feat=directlink
     
  16. marder_art

    marder_art

    Lid geworden:
    15 mrt 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Ringe(duitsland)
  17. kenwood96

    kenwood96

    Lid geworden:
    16 nov 2008
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Stekene
    Ik gebruik bij alle 4-en 2 takt motoren de WOT-methode :D

    Eerst gewoon stationair, of zacht rijdend goed warm krijgen en dan:


    WIDE OPEN THROTTLE!!!!!! :music:

    Deze gast heeft zeker een punt:

    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2009
  18. marcel5b-ss

    marcel5b-ss Guest

    rubbertje voor carb

    kijk daar hebben we wat aan mensen,ik weet genoeg!!
    bedankt voor jullie geniale ideeen.kga er snel wat aan doen.
    mvg marcel5b
     
  19. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Om slijtage aan je zuiger, zuigerveer en cilinder te beperken zou ik toch het eerste tankje op halfgas inrijden, nadat ik lekker warm is getokkeld.
    Daarna goed gevarïeerd gas geven, niet te lang volgas maar verder flink gassen.

    Om tegen te gaan dat je gas blijft hangen, na de carb. aanpassing met O-ring of slangetje, kun je een veertje van een balpoint aan de servo hevel bevestigen of aan de hevel aan de carb. ( net waar je beter wegkomt )
    Werkt als een "mechanisch failsave" als je ontvanger accu leeg is.....
     
  20. marcel5b-ss

    marcel5b-ss Guest

Deel Deze Pagina