hallo! ik zal me even voor stellen ik ben marcel en ik rij baja 5b super-sport en ben nieuw op dit forum,ik heb wel vanalles gelezen natuurlijk maar ik had geen account.om gelijk met de deur in huis te vallen wou ik jullie vragen hoe ik het best mijn nieuwe zenoah G270RC kan inrijden.kheb een victory killer-s uitlaat en een rn tuning luchtfilter er op.meng met valvoline 2-takt olie en euro 95 loodvrije benzine 1:25 (200ml olie op 5ltr benzine)ik hoor graag jullie ervaring.
1e tankje moet je even rustig inrijden. Gewoon op de fabrieksinstellingen laten staan. Na dat tankje kan je in principe al lekker rijden hoor. Na 2 tankjes in je motor al goed gesmeerd. Zo'n motor is geen nitro'tje. Dus afstellen gaat iets fijner (1/16 per keer). Op de site van HPI staat een info filmpie hier over. Hun hebben het ook over dat tankje. Of op youtube staat hetzelfde filmpie. Net wat makkelijker voor je is.
Motor gewoon goed warm laten draaien (niet stationair maar rijdend), eerste tankje een beetje rustig maar wel afen toe iets door trekken op toeren (nog niet te lang) En het 2e tankje gewoon knallen ermee! Succes
Hallo, Ik heb een Zenoah 23 cc sinds kort en om in te laten rijden moest ik eerst een tank stationair laten draaien en 1 schroef indraaien om hem zo rijk mogelijk te laten lopen(kostte me wel 2 bougies maar goed hij was gesmeerd). En daarna 3-4 tanken rustig rijden en zo afstellen dat ik niet volgas kon en dan kon ik pas gaan vlammen!!Wat is nu goed om in te rijden?? Gr
zo, die is gek zeg....dat kost je veel tijd Tis inderdaad geen nitro, zo inrijden slaat nergens op eigenlijk. zo doe ik het altijd: ff de eerste paar minuten stationair, dan rustig tankje max. halfgas leegrijden. 2e tankje snelheid beetje opvoeren en derde tankje gewoon domweg gas vol open.... Gebruik je wel de Valvoline 2-T Competition olie? Hier een lijstje van de meest gebruikte en geschikte olien: http://www.rcbigscaleforum.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=48
@ Tja ken ook te gek hé marder_art, gewoon 2 tankies rustig rijden beetje spelen met het gas, en dan VLAMMEN met dat kreng,gr.Dr.Dre.
1 tankje stationair laten lopen? het is geen nitro.. Gewoon eerst even rustig warmrijden dan gewoon rustig gaan rijden en soms wat op toeren trekken maar niet te veel belasten. Als je hem stationair gaat laten lopen en daarna heel traag gaat rijden wordt je motor ''lui''
Als de motor daar in dat filmpje nieuw is vind ik dat ze er nogal flink mee op het gas gaan.. Ik zou toch wat rustiger beginnen, kan alleen maar goed zijn lijkt me.
Ik laat mijn blokjes alleen even warm draaien en gewoon het gas erop! Alleen niet te lang op vol toeren houden maar gewoon er mee rijden en al mijn blokjes lopen nog als nieuw.
volgens mij heb ik idd de compitition olie. ik denk dat ik het net zo ga doen als jou marder_art.eerst ff rustig aan beetje toerental varieeren beetje gassen en het 3e tankje maar een van bil dacht.luie motoren hebben we niks aan en kappote ook niet.ik weet denk ik wel voldoende.bedankt!!!! mvg Marcel5b
rubbertje om as carberateur hallo hebben jullie ervaring met een rubbertje om het asje van de carb.er schijnd zand van buiten tussen het asje en de carb.door je cillinder in te komen.en het zorgt dat je gas kan blijven hangen.wie heeft hier ervaring mee en waar kun je die rubbers krijgen mvg Marcel5b
Ja daar heb k ervaring mee, het helpt wel sinds ik het erop heb geen zand meer in de carb gehad. Wat je doet is je haalt eerst het gashendeltje van de stang af dan neem je een stukje brandstofstang van een nitro auto die schuif je op het gasstangetjeen knip je hem gelijk af aan de gasstang dus dat stukje slang moet even lang worden als het uistekende gasstangetje) Dan neem je een een aanfdrijfashoesje van de hpi baja en je knipt daar 3 ribbeltjes vanaf dat schijf je dara overheen en klaar ben je Ik hoop dat je het een beetje snapt, het is voor mij ook nog maar ochtend Hier op mijn foto kan je het net zien zitten. http://picasaweb.google.com/lh/photo/37yjlBUB_0otoC5GaJ7OIQ?feat=directlink
Ik gebruik bij alle 4-en 2 takt motoren de WOT-methode Eerst gewoon stationair, of zacht rijdend goed warm krijgen en dan: WIDE OPEN THROTTLE!!!!!! :music: Deze gast heeft zeker een punt: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
rubbertje voor carb kijk daar hebben we wat aan mensen,ik weet genoeg!! bedankt voor jullie geniale ideeen.kga er snel wat aan doen. mvg marcel5b
Om slijtage aan je zuiger, zuigerveer en cilinder te beperken zou ik toch het eerste tankje op halfgas inrijden, nadat ik lekker warm is getokkeld. Daarna goed gevarïeerd gas geven, niet te lang volgas maar verder flink gassen. Om tegen te gaan dat je gas blijft hangen, na de carb. aanpassing met O-ring of slangetje, kun je een veertje van een balpoint aan de servo hevel bevestigen of aan de hevel aan de carb. ( net waar je beter wegkomt ) Werkt als een "mechanisch failsave" als je ontvanger accu leeg is.....
rubbertje nou marder_art ik mijn as van de carb ook voorzien van o-ringetjes en benzine slang.in 1 woord......superrrrr.nergens last van.briljant ideee thankzzzz mvg Marcel5b