Weer beginnen met de hobby, advies gevraagd

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Timmeh, 27 mei 2009.

  1. Timmeh

    Timmeh

    Lid geworden:
    27 mei 2009
    Berichten:
    38
    Hallo allemaal,

    ik heb min of meer besloten weer te beginnen met de 1/5 onroadhobby. Een aantal jaar geleden heb ik gereden met een FG sportsline (eens en nooit meer) en een FG evo (perfect!) Ik heb dus inmiddels geleerd dat goed beginnen het halve werk is, ipv goedkoop beginnen en achteraf duur uit te zijn.
    Op marktplaats etc is redelijk wat te vinden, maar je weet uiteraard nooit wat je krijgt (verborgen gebreken etc.)

    Daarom wil ik graag jullie expertise gebruiken :rolleyes:
    Een gebruiker die hier goed bekend staat en iets te koop heeft, danwel iets weet is altijd beter dan een blinde gok op het grote web!

    Wie weet welke wagens een goede aanschaf zijn en voor een nette prijs.

    Nieuw vind ik te duur, dus een 2e hands evo/competition etc is ideaal! Ik hoef niet voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten, het mag best wat kosten (1000 is zo'n beetje de max, alles daaronder is mooi meegenomen voor latere uitgaven/reparaties.)

    Zelf had ik deze al gezien maar ik heb zo'n vermoeden dat 1000 niet echt toereikend zal zijn :p (Zijn voor Harm trouwens makkelijk onderdelen te verkrijgen?)
    Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen

    Tevens vraag ik mij af of er nog adviesen zijn betreffende lang/middel/kort chassis? Ik heb met de sportsline met een breed chassis gereden (mercedes slkgrt) maar dat is zo ongangbaar dat ik dat in ieder geval niet meer wil. De evo was een honda kap(geen idee welke maat) maar veel gangbaarder en dus fijner!

    Hoop dat jullie mooie adviezen hebben.

    grtz Timmeh
     
  2. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Je kan eens met snoebel contact zoeken. Hij heeft net een hele auto tiptop gemaakt en deze staat te koop.
     
  3. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
    Als je denkt aan een Harm kan ik je daar alleen maar gelijk ingeven, de auto op de foto is een wat oudere uitvoering van het sx3 chassis, deze is echter volledig te modificeren naar het nieuwste model mocht je daar de behoefte aan hebben. Ikzelf heb met Fg en Lauterbacher gereden en een Harm doet echt niet onder voor deze merken wat kwaliteit enz. betreft. Onderdelen zijn ook goed verkrijgbaar, voor een sx3 is in ieder geval altijd alles op voorraad. Ik denk niet dat ik hier reclame voor een bepaalde firma mag maken maar als je goed kijkt dan weet je genoeg..
    Ik wil je niet direct een Harm aanpraten maar naar mijn mening is het gewoon een merk wat goed mee kan met de andere merken en op sommige vlakken zelfs beter is.
    Volg gewoon je eigen gevoel en orienteer je goed voordat je wat koopt,het is toch een hele investering die je gaat maken..

    Succes met je beslissing,

    grt. Erwin

    ( ik zou trouwens op zeker voor een lang chassis kiezen, ongeacht het merk)
     
  4. Timmeh

    Timmeh

    Lid geworden:
    27 mei 2009
    Berichten:
    38
    Hoi Erwin,

    bedankt voor de info, daar heb ik wat aan.

    Heb jij enig idee wat deze Harm reeel waard is?
     
  5. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
    Wat de auto waard is zal voor ieder een ander bedrag zijn, geen idee wat de verkoper er voor in gedachten heeft maar ik reken toch op een bedrag ergens tussen de 750 en 900 euro.Ik kan me niet voorstellen dat het veel meer zal zijn, het kan wel in een goede staat zijn maar het is toch een model van 5 jaar oud, ondertussen is er al best een hoop veranderd aan de auto's. Kijk anders maar eens op de Harm site, dan weet je een beetje wat 1 en ander nieuw kost en wat er tegenwoordig anders aan is. H.A.R.M. Racing - High Tech im Maßstab 1:5
    Er zitten al wel megatech remmen op zie ik trouwens, dat zijn zeer goede remmen.

    grtz. Erwin
     
  6. Console

    Console Guest

    Heb zelf laatst ook een onroad competitie auto aangeschaft, een Lauterbacher SP X-Link. Auto is in perfecte staat, 3pm zender, 3 kappen, extra set banden en getuned blokje van KME Racing hier en daar zaten er verkeerde boutjes en stuurstangen waren krom, dit direct vervangen en heb nu een goeie auto.

    Er staat ook nog een Harm SX3 op voor 600 euro, deze wou ik ook eerst kopen maar toen kwam ik de Lauterbacher tegen, en een super wagen kwa opbouw en afstellingen.

    Gewoon goed zoeken en er komt wel wat op je pad, en inspecteer de auto grondig voordat je het koopt ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2009
  7. Timmeh

    Timmeh

    Lid geworden:
    27 mei 2009
    Berichten:
    38
    De Harm uit mijn 1e post komt te vervallen, gezien de vraagprijs ver boven mijn te besteden budget valt.
    De zoektocht gaat dus door. Ben me inmiddels goed aan het inlezen en de diverse fora's aan het doorspitten.

    Krijg er toch wel weer erg zin in om te gaan beginnen. Na mijn FG ervaringen ben ik nog ff op een dwaalspoor geweest met een serpent, maar dat vond ik toch niets.

    Als het rijden op het circuit uiteindelijk weer net zo leuk is als alles in de fora uitzoeken, dan ben ik tevree! :D

    Zwaar verslavend!
     
  8. mgr

    mgr

    Lid geworden:
    26 jan 2005
    Berichten:
    192
    Locatie:
    rotterdam
    waar woon je dit weekend club wedstrijd bij de baanbrekers in ruchpen


    groetjes marcel
     
  9. Timmeh

    Timmeh

    Lid geworden:
    27 mei 2009
    Berichten:
    38
    Noord-Holland,

    toen ik nog in het zuiden woonde reed ik met mijn FG's bij Mac. Helaas dus iets te ver vanuit hier nu.
     
  10. sx 3 driver

    sx 3 driver

    Lid geworden:
    15 okt 2008
    Berichten:
    8
    hey je hebt pb
     
  11. Timmeh

    Timmeh

    Lid geworden:
    27 mei 2009
    Berichten:
    38
    Beetje vreemde wending, maar heb uiteindelijk toch besloten om rustig te beginnen met 1:10. Dan is het allemaal wat minder kostbaar, kan ik eerst weer leren sturen, en achteraf altijd nog overstappen naar 1:5.

    Heb inmiddels een leuke set gevonden, en ga deze omende week ophalen en hopen op goed weer om mijn eerste meters te maken.

    Bedankt voor alle info!
     

Deel Deze Pagina