Lanceer inrichting mbv elastiek/bungeekoord.

BYM

Forum veteraan
Na de voorlaatste keer desastreus mijn twister tegen de grond gewerkt te hebben, en tot de conclusie gekomen te zijn dat ik enkelt met z'n twee-en kan vliegen (1 opgooien en 1 sturen :p ) wil ik een lanceer inrichting gaan maken.

Ik ben me ervan bewust dat er al vaker lanceer inrichtingen zijn gemaakt door diverse forumleden, echter ik vind dat nergens terug, ik heb al een beetje zitten struinen hier in het edf forum maar nada.....

Heeft iemand een technische tekening, of wat duidelijke foto's cq een how-to hoe zoiets op simpele en goedkope wijze in elkaar te flansen?

Alvast bedankt!

dat opsmijten is maar een kwestie van paar keer doen hoor:), tenzij ik iets aan persoonlijke kennis onbreekt is dit gemakkelijk aan te leren, desnoods paar keer smijten om in vrije vlucht direct terug te landen om het onder de knie te krijge

Dank je wel Serge, ik ga even kijken :)

dat opsmijten is maar een kwestie van paar keer doen hoor:), tenzij ik iets aan persoonlijke kennis onbreekt is dit gemakkelijk aan te leren, desnoods paar keer smijten om in vrije vlucht direct terug te landen om het onder de knie te krijge

Dat vraag ik toch niet?

Ik vraag een lanceer inrichting?

Ik heb mijn bungee koord besteld bij Jepe of RBC kits en zelf een launch pedal gemaakt. Gewoon 2 aluminium U-profielen van verschillende breedte, waarvan ik er 1 verbogen heb door er met 2 man op te gaan staan. Boutje erdoor, pen in de grond en schieten met die hap. 8)

sniper_launchpedal_01.jpg

sniper_launchpedal_02.jpg

sniper_launchpedal_03.jpg

Ik heb mijn bungee koord besteld bij Jepe of RBC kits en zelf een launch pedal gemaakt. Gewoon 2 aluminium U-profielen van verschillende breedte, waarvan ik er 1 verbogen heb door er met 2 man op te gaan staan. Boutje erdoor, pen in de grond en schieten met die hap. 8)

sniper_launchpedal_01.jpg

sniper_launchpedal_02.jpg

sniper_launchpedal_03.jpg

Zoiets bedoelde ik dus, simpel, snel te maken, en bovenal, goedkoop :p

Ik ga mijn licht eens opsteken bij de Gammix en Praxa ;)

De Dolly van Jepe + bedrijfszekere versie pedel post 352-362

http://www.rcgroups.com/forums/show...0&page=12&pp=30

Mijn Piranha/miniviper post 293-321:
http://www.rcgroups.com/forums/show...6&page=10&pp=30
Het waarschijnlijkst is mijn versie de laatste uitrusting bouwt één (BONEN), geen 2de hand

Dit dolly en versiesysteem zijn over de beste methode men kan maken. Laatste mod. was een 1m speld van de staaldraad in plaats van korte gepost. Het nylon koord kon op dan het versiepedaal springen wordt ingegeven.

Bewijs van systeem: http://airtoimedia.nl/web/upload/Em...ik_8-7-2007.wmv

Neem van nota de draden onder het vliegtuig NIET onder het vliegtuig wanneer vrijgegeven maar verblijven op het gras zullen hangen. Als dit kan de draad niet over de steek springen

Vriendelijke groeten, Erik

Handig, dat Babelfish. ;)

even goed lezen of laten vertalen. Staat duidelijk beschreven.

Succes, Erik

Nou, noooouuuu. Zo duidelijk engels vind ik het nou ook weer niet. Beschreven dan, uit de plaatjes valt het wel af te leiden.

De lus van het voetpedaal word in het ringetje van de dolly gehouden door een pinnetje. Als je het pedaal indrukt word dit lusje los gelaten en glijd het van het pinnetje af waardoor de dolly aan de bungee weg schiet.

Had alleen graag een plaatje van de onderkant van het toestel gezien, hoe de dolly er precies aan zit. Dacht iets van twee verankerde V vormpjes waar de as in kan draaien en gewoon weg valt.

IIG, was hier ook naar op zoek. Geen zin om steeds EDF'jes te werpen...

Laatst bewerkt:
Back