FG Baja Start niet meer

• Topicstarter Topicstarter Mikatjuh11
  • Startdatum Startdatum
M

Mikatjuh11

Guest
Hallo forumlezers,

Ik heb sinds een paar weken een FG Baja aangeschaft en bevalt tot nu toe zeer goed.
Na 2 tanks te hebben ingereden wil de motor niet meer starten.
Ik heb de bougie al schoongemaakt maar dat heeft ook geen nut gehad.
Wie weet wat ik verder kan doen?

Groeten, Mika

Kijk eens ook bij uitknop van je blok, uitknop kan vastzetten door zand.

Dit probleem had ik ook bij mij hpi baja..

Blader even een paar pagina's door dit forum. Er zijn nog een paar leden die niet meer kunnen starten. De oplossingen zijn gegeven.

bougie schoonmaken helpt niet altijd. probeer eens een nieuwe ;). hoor het wel vaker dat hij na een paar tankjes inrijden kapot gaat. een nieuwe dr in, en je kan een hele tijd vooruit :). (maar altijd handig om er een paar van te hebben ;)!)

Groeten,

Ruben

bougie schoonmaken helpt niet altijd. probeer eens een nieuwe ;). hoor het wel vaker dat hij na een paar tankjes inrijden kapot gaat. een nieuwe dr in, en je kan een hele tijd vooruit :). (maar altijd handig om er een paar van te hebben ;)!)

Groeten,

Ruben

Kan de bougie al zo snel kapot gaan dan ? ?

Groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
ik hoor veel verhalen dat bij de eerste paar tanks de bougie kapot gaat ja ;).
maar daarna kan je heel lang (mits goed afgesteld) met een bougie doen :).

Groeten,

Ruben

Okeej dankjewel ga morgen gelijk ff kijken ;)

Groetjes,
ik hoor veel verhalen dat bij de eerste paar tanks de bougie kapot gaat ja ;).
maar daarna kan je heel lang (mits goed afgesteld) met een bougie doen :).

Groeten,

Ruben

Probleem is opgelost.
Bougie was naar de knoppen gegaan gelijk nieuwe opgezet en opnieuw afgesteld en rijdt weer als een zonnetje :D
Bedankt voor alle informatie iedereen!

Schoonhouden gaat niet. Gewoon een gaatje in boren en een parkertje erin draaien dan kun je de knop zo weer uit trekken.

Bougie

Als je bougie het niet meer doet, hoef je hem nog niet meteen weg te gooien.
Schoonmaken is vaak een oplossing,,,,,,,,

Juiste afstelling:

Door een verkeerde carburateur afstelling geven veel bougies de geest, dit komt omdat een groot deel van het mengsel onverbrand achter blijft in de motor. In vaktermen heet dit “carbonfouling”, d.w.z. dat op het keramiek van bougie een laagje achter blijft. Daardoor vonkt de bougie niet meer op de punt, maar tussen het keramiek en het huis, vaak is de bougie niet kapot en kun je met een oude harde tandenborstel met remmenreiniger 0.i.d. de bougie weer tot leven wekken. Een standaard koppeling kan in combinatie met een verkeerde afstelling het probleem vergroten, dit komt omdat de motor zijn vermogen niet kwijt kan.

Het schoonmaken doe ik vaak met een staalborstel en wat wasbenzine.

hoe kan je die uitknop schoonmaken zodat die niet meer vastzit dan??

gr brent;)

Gewoon niet meer gebruiken kan hij ook niet vast gaan zitten ;-)
Koop een killswitch en zet je motor voortaan uit via je zender, is nog eens een stuk veiliger ook.

Probleem is opgelost.
Bougie was naar de knoppen gegaan gelijk nieuwe opgezet en opnieuw afgesteld en rijdt weer als een zonnetje :D
Bedankt voor alle informatie iedereen!

Bij mij HPI Baja was de bougie ook al na een tankje inrijden dood (weliswaar een eerder gebruikte bougie).

Gewoon niet meer gebruiken kan hij ook niet vast gaan zitten ;-)
Koop een killswitch en zet je motor voortaan uit via je zender, is nog eens een stuk veiliger ook.
Je moet altijd zorgen dat er een werkende uit-knop op je auto zit, waarmee IEDEREEN wanneer het nodig is de motor kan uitschakelen...

Een killswitch is leuk, maar hoe meer rommel in de ontvangerbox, des te meer kans op storing...

Je moet altijd zorgen dat er een werkende uit-knop op je auto zit, waarmee IEDEREEN wanneer het nodig is de motor kan uitschakelen...

Een killswitch is leuk, maar hoe meer rommel in de ontvangerbox, des te meer kans op storing...

dat maakt niet veel uit , want aan-uit knop blijft dan toch zitten.
en met een kill switch kun je hem op afstand uitschakelen ,dan hoef je niet achter de knop aan te rennen.

Back