Welke 2 tact olie?

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door maurice, 17 sep 2004.

  1. maurice

    maurice Guest

    Hallo hier een vraagje van een beginnende rijder.(marder) :D

    Ik zag de 2 tact olie staan van pitsstop het verhaal sprak me wel aan, maar alleen de rembours kosten zijn al 7 euro.

    Hebben jullie ervaringen met andere olie :?: (die wat makkelijker te- verkrijgen zijn)
    En met welk type benzine mengen jullie het. :?:

    Groetjes Maurice
     
  2. M.Bosman

    M.Bosman Guest

    He Maurice,
    Zelf rij ik met Euro 98 gemend met Castrol TTS olie (1:25)
    Je kan deze olie bij gewone autozaken krijgen, en de prijs valt ook nog mee.
    Grs
    Michael
     
  3. DjangoT

    DjangoT Guest

    jah dat is een hele goeie je kan ook die van fg zelf halen, maar die van pitstop zelf is heel goed. Er zij meerdere olies, maar die is goed.
     
  4. DjangoT

    DjangoT Guest

  5. Xander

    Xander Guest

    Met Castrol TTS heb ik hele slechte ervaringen. Met Castrol STT heb ik juist weer hele goede ervaringen. De STT is overigens ook nog eens goedkoper!

    Wil je echt goed smeren dan kan ik je Castrol A747 aanraden. (20e p/l)
     
  6. Jolige_Joffer

    Jolige_Joffer

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Volendam
    Castrol A747 is hetzelfde als wat Pitstop verkoopt.
    (Tenminste dat is wat mij is verteld)

    Het enige verschil is: Castrol A747 kost €18,50 per liter en de olie van pitstop kost €40 per liter.
     
  7. M.Bosman

    M.Bosman Guest

    Jah, ik vind bijna 20 euro voor een liter olie toch veel, zelf heb ik die TTS die kost 9.95 per liter. Daar loopt ie even goed mee. Ook heb ik een keer Motul olie gebruikt (type weet ik ff niet) vondt ik zelf dat ie erg blauw rookte (lijkt mij niet goed).
    Grs,
    Michael
     
  8. Roken maakt niet zoveel uit maar als de rook super dik is!

    is gebruik ook Castrol maar weet niet welke zelfde die in de scooter gaat :p

    groet,
    Frank
     
  9. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    Wij gebruiken in een getunede g230rc de Castrol TTS, dit zelfs tot grote tevredenheid.
    en dat voor maar €11,00
    Ja, en die van pitstop kan wel goed zijn, maar zeker erg duur.
     
  10. Jelle

    Jelle Guest

    vroeger toen ik nog in de scooters zat (14000 rpm) zou ik er nog geen druppel TTS in gooien.... leuk dat ie goed en schoon ontbrandt, hoort olie te ontbranden? Nee het hoort te smeren!

    Top olien: Castrol A747 en 1 stapje minder Castrol R2, motul 800 en 1 stapje minder 600 en als laatste, onbekend maakt onbemind, Silkolene Pro 2. De laatste schijnt de beste te zijn :)

    Maargoed, als ik moest kiezen tussen TTS en STT zou ik gaan voor STT, een vol syntheet is niet altijd beter dan een minerale olie. Je kunt dit niet zien aan kleur, rook of een reclamepraatje. Jarenlange ervaring met olie heb je er voor nodig.

    Ik heb dan wel geen 1:5 auto maar als er ooit nog een marder komt (wat zeker gaat gebeuren ;) ) gaat er of motul 600 in of Castrol STT...
     
  11. maurice

    maurice Guest

    Jongens bedankt voor alle info :D

    Ik ga denk ik voor de Castrol A747 deze kan ik in amsterdam kopen bij een kart winkel.

    Kan iemand mijn vertellen of dit de zelfde olie is als van pitsstop :?:

    Groetjes Maurice
     
  12. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    Lijkt duidelijk toch
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Voor mijn 3.5cc motoren gebruik ik Castrol M50 (mineraal) en Castrol MSSR (syntheet), deze oliën doen het ook zeer goed in de scooter van mijn vriendin.

    Deze oliën zijn ook zeer bekend in de motorcross en kartsport.
     
  14. BlackFox

    BlackFox Guest

    Ik gebruik momenteel 4% Motul 800 (100% synthetisch) olie met superplus (98 dus) van shell, nog geen problemen gehad met de motor ;-)
     
  15. Jolige_Joffer

    Jolige_Joffer

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Volendam
    Hier soms: http://www.kartservice.nl/indexnl.htm
     
  16. Rene K.

    Rene K.

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Weiteveen
    goede keus, A747
    Mengen met Euro 98...
     
  17. maurice

    maurice Guest

    Inderdaad Jolige_Joffer bij v/d spoel maar de olie is ook verkrijgbaar bij bakker motoren in zaandam.

    Ik heb alleen de olie nu gemengt met shell's v power deze heeft een octaan gehalte van 95 % geeft dit problemen :( :?:
     
  18. Jelle

    Jelle Guest

    v-power is redelijk grote onzin maar dat terzijde.

    Het is lastig om te zeggen of een octaanGETAL van 95 problemen geeft omdat wij niet weten wat voor compressie je hebt. Je merkt het alleen door het pingelen (te vroeg ontsteken van je mengsel).

    Speel op safe en ga met Elf 124 rijden ;) octaangetal van 124 !
     
  19. Rene K.

    Rene K.

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Weiteveen
    Geen V-power gebruiken, gewoon euro 98 tanken aan de pomp, mixen met A747.
     
  20. Evodriver

    Evodriver Guest

    95 is geen probleem... Kloppen komt toch niet (of nauwelijks) voor bij onze motoren, vergeleken met een 4takt.
     

Deel Deze Pagina