welke merken zijn degelijk?

ik ben aan het rond neuzen voor een 23cc benzine motor aangedreven 1:8 autootje.

welke merken zijn degelijk?

hpi
xrc racing
ansmann
protech

ben een beginneling in deze wereld dus als iemand mij wat kan vertellen zou het heel fijn zijn.

mvg stefan

hoi
ik denk dat je een 1:5 1:6 autotje bedoeld
als je 1:8 bedoeld dan zit je in het verkeerde forum hier.

groetjes scott

Ansmann en protech maken geen 1/6 wagens.
Over xrc zegt iedereen dat het rommel is, ik heb er zelf geen ervaring mee maar zou zelf zeker en vast geen wagen van dit merk aanschaffen.
Verder heeft HPI de baja 5b,baja 5B 2.0,baja 5T en baja ss wat erg robuuste wagens blijken te zijn.
De grotere merken in de 1:6 klasse zijn:
FG (heb ik zelf een MT van,en ben erg tevreden over de kwaliteit)
hörmann
elcon
wws
carson
lauterbacher
Als je een 1:8 wagen bedoelt rijden die wagens op nitromethanol en hebben kleinere motoren. (bv.3,5cc)

Ansmann en protech maken geen 1/6 wagens.
Over xrc zegt iedereen dat het rommel is, ik heb er zelf geen ervaring mee maar zou zelf zeker en vast geen wagen van dit merk aanschaffen.
Verder heeft HPI de baja 5b,baja 5B 2.0,baja 5T en baja ss wat erg robuuste wagens blijken te zijn.
De grotere merken in de 1:6 klasse zijn:
FG (heb ik zelf een MT van,en ben erg tevreden over de kwaliteit)
hörmann
elcon
wws
carson
lauterbacher
Als je een 1:8 wagen bedoelt rijden die wagens op nitromethanol en hebben kleinere motoren. (bv.3,5cc)

neej echt een 1:6 want wil niet met nitro rijden.

de baja had ik ook al gezien maar is ontzettend duur

welke type's heb je nog meer want dan kan ik daar een beetje meer over zoeken.

zat net bij fg te kijken de baja en marder spreken me wel aan.
zou dat wat zijn?

Laatst bewerkt:
uit je posts te merken wil een offroad auto
fg en hpi baja zijn toppers maar erg prijzig nieuw, 2e hands is ook een optie.
ik zou cker geen bagger merk nemen want ik spreek uit ervaring.

ik heb zelf een fg beetle pro gekocht voor 450 euro op marktplaats egt een top ding wat is je buged ???:confused:

een 600,- heb ik er wel voor over.

had er 1 gezien een fg baja in groningen netshop.nl ofzo meende ik

ik ga die mensen een mail sturen en vragen wat er allemaal precies bij zit.

en eventueel dingen bijvoegen dan ga ik hem volgende week ophalen.

nog tips met inrijden enzovoort?

een 600,- heb ik er wel voor over.

had er 1 gezien een fg baja in groningen netshop.nl ofzo meende ik

ik ga die mensen een mail sturen en vragen wat er allemaal precies bij zit.

en eventueel dingen bijvoegen dan ga ik hem volgende week ophalen.

nog tips met inrijden enzovoort?

Tip: neem iemand mee die verstand heeft van big-scale's, met z'n 2en hoor en zie je meer

Tip: neem iemand mee die verstand heeft van big-scale's, met z'n 2en hoor en zie je meer

ik ken alleen iemand die electro rijd en verder niemand eigelijk.
ja kan wel iemand mee neme die heeft zijn eige winkel in oss maar die doet alleen nitro rijden.
bovendien ziet hij liever dat ik bij hem een wagentje koop

heey stefan haast je niet meer een fg koopen, het is een boel geld en orienteer je gewoon goed dus goed op forum kijken enzo en met inrijden. EN IK WENS JE SUCCES MET DEZE GEKKE DURE VERSLAVENDE HOBBY:d

Als je toch naar Oss gaat dan kun je beter doorrijden naar Den Bosch! Daar zitten tenmindste 2 zaken die 1/5 offroad auto's verkopen. Toeman.nl is er één van, de andere weet ik niet zo uit mijn hoofd. Juist die andere heeft veel tune parts. Bij toemen heb ik mijn FG marder gekocht en de electronica laten inbouwen, bij die andere zaak heb ik mijn tune parts gehaald :D
Jakko

Als je echt op zoek bent naar een big scale auto (1:6)
Dan zou ik zeker een hpi baja aan raden zeer gave en brute auto
Maar ze zijn gewoon duur een tweede hands big scale is daarom zeker, ook een goede optie zorg wel dat je hem rijdend kan zien want ik heb mijn eerste bigscale een marder niet rijdend gezien en wat bleek bij thuis komst de hele motor was aan gort gelopen.
Heb in middels een hpi baja 5b(ook via marktplaats) maar nu heb ik er wat meer verstand van.
Een carson attack is ook een goede auto voor ongeveer 250 a 300 euro kun je er een hebben (2de hands dan he) maar zorg dat je de auto altijd rijdend kunt zien!!!

Als je toch naar Oss gaat dan kun je beter doorrijden naar Den Bosch! Daar zitten tenmindste 2 zaken die 1/5 offroad auto's verkopen. Toeman.nl is er één van, de andere weet ik niet zo uit mijn hoofd. Juist die andere heeft veel tune parts. Bij toemen heb ik mijn FG marder gekocht en de electronica laten inbouwen, bij die andere zaak heb ik mijn tune parts gehaald :D
Jakko

ik heb nu een prijsopgave gekregen van ron krikke uit groningen.
2wdrive 780,- (rijklaar)
4wdrive 880,- (rijklaar)

maar bij toemen had ik ook gekeken maar die prijzen zijn niet mis.

of ik zou de hpi van mike fireblade moete overkopen wil ik een goed verzorgde hpi kopen lijkt me?!

en wat betekend RTR eigelijk?

Laatst bewerkt:
rtr betekend rady to run of rady to race

maar ik zou je niet overhaasten met koopen gewoon veel rond kijken :cool: maar je koop hem nieuw dus dan heb je hem wel goed
kijk eens op rctuningraalte daar hebben ze ook wel leuke wagens :p

oke dat maak alles
duidelijker

ik was een beetje aan het neuzen op marktplaats zag een paar hpi baja staan maar de een zag er slechter onderhoude uit als de andere.

en ook wat fg baja want marder ben ik niet zo kapot van trekt me niet.

heb er 1 gevonden die rtr 720,- kostte.

maar ben nog druk aant zoeken ga er bnog 1 week mee aan de gang en donderdag of vrijdag bestel ik hem.
vond ook een hpi voor 990,- maar niet rtr helaas, dat zelfde bedrijf bied ook een hpi met rtr en die kost dan 1100,- ofzo

een extra druppel olie kan denk ik geen kwaad en rustig laten warm draaien.

heb er 1 gevonden voor 890,- nieuw maar met een chungyang motor is dat wat de naam lijkt me niks namelijk.

en op welke benzine kan ik het beste rijden?

euro 98?
en de olie
kan ik daar ook scooter olie voor gebruike?
castrol tt volledig synthetisch?

Laatst bewerkt:
Back