Afterrun vraagjes.....

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Kappie1972, 9 aug 2009.

  1. Kappie1972

    Kappie1972 Guest

    Wanneer moet je nu eigenlijk afterburn gebruiken ?
    Elke keer als je je RC wegzet als je gereden hebt of alleen als je gereden hebt en je weet dat je hem voor langere tijd niet gebruikt ?
    En over wat voor tijdsbestek hebben we het dan ?
    Waar moet je je afterburn trouwens indoen/druppelen ?

    Ik denk : Eerst luchtfilter eraf en dan in de carbrateur druppelen en dan een paar keer trekken ? :confused:
     
  2. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    Elders op het forum staan hopen info over deze vragen hoor!

    grtzzz
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Het heet geen afterburn maar afterrun, zal in de zoekfunctie duidelijk betere resultaten geven als ook de stickies het gebruik uitlegt.
     
  4. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    zoek eens op afterRUN en je vind een hele hoop topics :rolleyes:
     
  5. Kappie1972

    Kappie1972 Guest

    Klopt , zat met m`n hoofd bij de vliegtuigen denk ik........ Die hebben wel afterburn(er).
    Toch staan er ook veel tegenstrijdige berichten op. De een zegt zus , de ander zo. Het is voor de leek (ik dus) zodoende best moeilijk de waarheid of het beste te achterhalen. Ik heb wel een paar leden waarvan ik inmiddels alles klakkeloos zou geloven maar toch.
    Bijvoorbeeld : iemand zegt afterrun in de cilinderkop , de ander weer van niet. Weer iemand anders zegt ong. 10 druppels ,de ander 3 รก 4.

    Wat is waar ???????
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Een flinke scheut in de carb en wat startbewegingen.

    Denk je dat een paar druppels op de zuiger genoeg bescherming zal geven op de lagers en krukas wat de de werkelijke roestende delen in de motor zijn?

    En dan is het motto: baat het niet schaad het niet
    Je kunt vertrouwen hebben in je brandstof maar je kunt er ook lelijk op miskijken. Als je het niet zeker weet gewoon aan het eind van de dag in de olie zetten.
     
  7. mixit

    mixit Guest

    Volgens mij kan je ook in het gat van je gloeiplug druppelen, wel de plug eruit
     
  8. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    kijk naar de posts voor je, en vooral naar de van Roefol...
     
  9. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Ja en dan een paar x startbeweging maken en dan ligt het hele zooitje in je uitlaat. Ik prefereer carb gat, zoals Roelof zeg een flinke scheut en baat het niet dan schaad het niet.
    Leg wel een doekje onder de auto overtollig afterrun kan uit het voorste lager eruit lopen en zo op de keukentafel druppelen:p
     

Deel Deze Pagina