schoonmaken auto na het rijden [onroad]

Hallo,

Ik heb al veel gelezen over hoe je de motor van je nitro auto van binnen kan schoonmaken met diesel, maar waarmee maken jullie hem schoon na het rijden? Ik vind dat de nitroresten altijd een beetje vet blijven en vind alleen een stuk keukenrol niet genoeg.

Ik zie dat er een speciale reiniger voor is, is dit de moeite of zijn er ook huismiddelen die goed werken en het plastic niet aantasten?

Groet,

gewoon hele wagen?

ik haal altijd de wielen er af motor er af

en dan met idd rem remrijniger en blokje rode diesel van buiten met een borstel en als je het helemaal goed wilt doen

alle electronica er uit en dan hele maal schoon spuiten met water en dan droog maken en met de wd40 de lagers en alle metalen delen die roesten af spuiten :D

hier zijn ook meedere topics over

Olie haalt het ook goed weg mijn handen zijn met 1 doekje altijd vetvrij en niet meer zwart, bij de auto zal het niet anders zijn. Schijnbaar is babypoep erger dan olie ;)

:D ok, morgen even langs de Etos. Ik ben benieuwd, spaart een ieder geval een hoop in vergelijking met die speciale spray à 11 euro :rolleyes:.

Even naar de action, bus remmenreiniger halen.. werkt perfect, en spul kost geen drol daar.

Als je de productbladen (bron Kroon Oil) leest van remreinigers wordt je niet direct blij.

Handschoenen dragen, goed afschermende bril ed.

Kortom is niet echt een fijn product voor de mens....dan zijn die doekjes toch heel wat plezierig denk ik

Om de auto's schoon te maken haal ik eerst wat makkelijk te verwijderen grote delen eraf(beetje afhankelijk van type auto) Grof vuil eraf met doekjes (nitroresten etc.) Dan eerst met de compressor erop, vervolgens met een paar verschillende grootte kwasten zoveel mogelijk overal tussen proberen te komen. Weer met de compressor erop, weer met de kwasten prutsen en dan met (baby)doekjes het zaakje oppoetsen.
Ach en eens in de zoveel tijd helemaal uit elkaar.

De motorblokjes wil ik er nog weleens direct na elke keer rijden af halen en schoonmaken. Die zet ik dan weg en monteer ik pas weer vlak voor het rijden...

En jij denkt in de avond gezonde groenten op tafel te krijgen?
Als je weet wat daar allemaal mee gebeurd is denk je ook dat je alleen maar gif zit te eten.
Remmenreinigers, brandstoffen etc, zijn pas echt gevaarlijk voor de gezondheid als je er langdurig mee bezig bent.

En jij denkt in de avond gezonde groenten op tafel te krijgen?
Als je weet wat daar allemaal mee gebeurd is denk je ook dat je alleen maar gif zit te eten.
Remmenreinigers, brandstoffen etc, zijn pas echt gevaarlijk voor de gezondheid als je er langdurig mee bezig bent.

De waarschuwingen in de product bladen geven je niet te denken?

Ik meld dit maar omdat wellicht weinig mensen zich realiseren dat deze producten nogal impact hebben op de gezondheid.

Wat je op tafel zet moet je zelf weten, maar je kunt de risico's wel zo beperkt mogelijk houden lijkt mij.

Als je zo min mogelijk risico's wil lopen moet je in je bed blijven liggen.
Begrijp me niet verkeerd maar aan bijna alles zit wel een risico, het gaat er vooral om dat je dingen met je verstand doet/gebruikt.
Bedrijven zullen overal waarschuwingen opzetten om maar te voorkomen dat ze aangeklaagd worden, je weet dus nooit hoe schadelijk een product nu werkelijk is. Als het echt heel schadelijk was zou het niet vrij verkrijgbaar zijn op de markt.
Een beetje remmenreiniger op je hand zal volgens mij geen kwaad kunnen, als je er elke dag mee werkt en het constant op je hand krijgt moet je misschien handschoenen gaan dragen.

Laatst bewerkt:
ik haal sowieso regelmatig het blok eraf, en die goed schoonmaken, dan is de rest aan de beurt, door bijvoorbeeld een oude tandenborstel te gebruiken, gaat het nog beter.

luchtfilter maak ik schoon door er een beetje nitro erover te doen, en dan schoonmaken met water en zeep.

voor de rest is het gewoon met een oude doek, en een schroevendraaier alles schoonmaken.

Vandaag de Babydoekjes geprobeert op mijn auto die ik een paar dagen geleden al grondig had schoongemaakt met keukenrol en St. Marc's.

Nou die doekjes werken inderdaad perfect. Kwam nog een hoop zwart vanaf en nu is ie niet zo vet meer. Tnx voor de tip!

Back