FG Baja of FG Marder

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door tegomi, 9 sep 2009.

  1. tegomi

    tegomi

    Lid geworden:
    3 sep 2009
    Berichten:
    76
    Ik ben zo verslaafd aan het rc rijden geraakt dat ik nu overweeg om een bigscale erbij te kopen.

    IK kan helaas niet kiezen tussen de FG Marder of de FG Baja?

    Kunnen jullie mij het verschil uitleggen en wat lijkt een verstandige keuze.
     
  2. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Verschil zit 'm in het uiterlijk, wagens zijn op body en banden en misschien de tandwielverhouding na identiek.
    Alle FG's gebruiken dezelfde bodemplaat.
    Kijk maar eens bij bijv. www.bigscale.nl of bij http://www.pitstop-shop.nl/
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2009
  3. Sco

    Sco

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    894
    mwaaa , niet alleen uiterlijk
    ik vind dat een baja toch wat lekkerder aanvoelt , de fg is toch wat meer houteriger dan de baja
    je moet maar is naar een winkel gaan die ze allebij heeft staan en dan zelf maar even voelen en kijken.

    groetjes scott
     
  4. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Sco, volgens mij bedoelt ie de FG baja, niet de HPI baja :D

    Het is maar net wat je leuker vindt.
    Zelf zou ik voor de FG Baja Beetle 4x4x gaan..........
     
  5. Sco

    Sco

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    894
    lol idd
    you are totaly right
    ik zal ook niet meer zo vroeg in de ochtend replyen :-D 0_o
     
  6. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    ik zelf heb je baja en ik ben wel tevreden. alleen het plastic is niet super stevig. Maar eigelijk is de leopard ook wel mooi.

    gr.

    robert
     
  7. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    No offence, maar er wordt niet gevraagd naar wat er mooi of beter is, maar de verschillen tussen een FG Baja en een FG Marder.. ;)

    het verschil tussen de marder en baja is inderdaad de eerdergenoemde kap, wielen en rijhoogte.

    heb zelf alleen ervaring met een marder, de baja is voor mij onbekend wat betreft rijgedrag ;).

    Groeten,

    Ruben
     
  8. Eef1972

    Eef1972

    Lid geworden:
    19 sep 2005
    Berichten:
    369
    Locatie:
    utrecht
    Wat ik gedaan heb is google gestart, en gezocht op verschil + "fg baja" + "fg marder"
    Praktische ervaringen heb ik niet met beide modellen. Maar wel dit stukje tekst van rc-junkies gevonden. Waar je zelf ook wat aan hebt.

    Het grote nieuws van FG is dit jaar de FG Baja Buggy, een zeer fraaie offroad buggy met een geheel nieuwe stijl. Als je de auto voor het eerst ziet, denk je dat het een geheel nieuw model is, maar onder de zeer mooi vormgegeven body schuilt een 'normale' FG Marder offroad buggy. Op basis van dit zeer populaire model hebben de ingenieurs van FG een nieuwe stijl ontwikkeld met bijpassende nieuwe wielen en low-profile banden die de FG Baja Buggy een zeer aggresieve en snelle look geven.

    Met deze tekst ga ik er van uit dat de rij eigenschappen dan ook het zelfde zijn.
     
  9. Sco

    Sco

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    894
    de 4wd versie zal toch wel heel anders rijden als de 2wd
    en als ik mocht kiezen dan koos ik voor de 4wd , want ik kom toch wel afentoe vast te staan in het zand met mijn 2wd

    groetjes :)
     
  10. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    naja, ik bedoel te zeggen dat hij net iets hoger op zn pootjes staat, en met die banden wat meer grip schijnt te hebben. heb ze op meetingen nog wat sneller om zien kiepen dan een marder.
    maar dat hangt natuurlijk ook van de rijstijl af ;).

    Groeten,

    Ruben
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2009
  11. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.

    Absoluut !!
    Een 4x4 rijd heel anders dan een twee wiel achter aangedreven wagen.
    Een 4x4 trek zich makkelijker recht en "vreet" zich meer vast in na de bocht.

    Maar ook een 4x4 kan komen vast te staan :D
    Banden en ondergrond moeten op elkaar zijn afgestemd.
     
  12. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.

    Doordat ie hoger op de wielen staat rolt ie zeker makkelijker om.
    Maar door het weglaten van stabilisator stang rolt ie al beter de bocht door. Ook andere schokbreker olie geeft een heel ander weggedrag.
    Ik weet nu niet zeker maar dacht deze versie 4 schokbrekers heeft, mijn ST/MT had er 8 en dan moet je aanpassen met olie.

    De banden hebben meer grip, maar door dat ze platter zijn springen ze ook weer sneller.

    Zelf heb ik een ST en een MT gehad (en een hormann HT2) banden keuze en afstellen is een must.
    Zo heb ik de hormann bandjes op de ST ( eigenlijk een marder ) gehad in de manege en daar kon geen marder of HT tegen op :D
    Juiste afstelling en rijstijl aanpassen aan de baan noodzakelijk.

    Oooh ja, PaSe blokje met RN Fatpower deed ook wel ""iets" bij dragen :D :D :D
     

Deel Deze Pagina