alternatief gevraagd voor after-run

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Guzzio, 15 okt 2004.

  1. Guzzio

    Guzzio Guest

    Geen van de twee modelbouw winkels in de buurt heeft after run op stock. Aangezien ik tijdens het aanhoudende slechte weer niet rij, had ik graag uit voorzorg m'n motortje ingesmeerd met after run. Heeft iemand een alternatief voor after run? Mag ik via de gloeiplug CRC of WD 40 in het motortje spuiten of niet?

    Wat doe ik het best om m'n motortje in goede conditie te stallen?
     
  2. jock

    jock Guest

    WD40 beschermd (kortstondig) tegen roest maar tast tevens rubbers aan zoals de rubbers die in je carburtateur zitten.
    Wat een goede alternatieven zijn versnellingsbak olie of airtool olie. De laatste gebruik ik zelf.

    Jock
     
  3. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    WD-40 om te reinigen en zure resten te neutraliseren.
    ATF of de pure olie zoals deze in je brandstof zit als langdurige bescherming.

    Groeten,
    Gerben
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Gewoon zelf je brandstof mengen met Castrol MSSR en M50 oliƫn en afterrun is niet meer nodig :)
     
  5. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Of je afterrunolie moet gebruiken hangt natuurlijk ook af van HOE LANG je niet gaat rijden... is het 1 a 2 weekjes dan kan je de auto gerust aan de kant zetten zonder dat dat direct om problemen vraagt.

    Maareh het zal toch niet zo lang duren voor ze afterrunolie besteld hebben voor je?
     
  6. RayxM

    RayxM

    Lid geworden:
    3 jun 2004
    Berichten:
    108
    Slechte zaak, een modelbouwwinkel zonder afterrunolie :? .

    Ray
     
  7. Xearo

    Xearo Guest

    waar en niet waar.

    slecht dat ie het niet heeft, maar wel logisch als de klant voor jou bijvoorbeeld 20flesjes kocht.
     

Deel Deze Pagina