Tadango
Forum veteraan
Op onze club willen we een verplichte toestel keuring instellen. Dit om problemen te voorkomen. Vooral voor beginners die met een nieuwe toestel het veld op komen en niet altijd inzien dat sommige constructies gevaarlijk zijn.
Nu zijn er een hoop punten die om aandacht vragen :
- Echt 100% verplicht stellen en sancties op overtreden?
- Wie / Hoe bepaalen wat niet meer kan? Ervaring?
- Aparte klasses voor electro en nitro?
- Kan je oude (wel goed werkende) zender afkeuren voor snelle vliegtuigen of vliegtuigen met veel vermogen?
- enz...
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Natuurlijk houden we altijd in de gaten wie met wat vliegt en de meesten nemen ons advies altijd aan maar er zijn er soms bij die het niet willen inzien en zonder regels kan je daar niets tegen doen. Vandaar het idee voor een verplicht keuring voor ieders veiligheid.
Brand maar los met opmerkingen en tips
Nu zijn er een hoop punten die om aandacht vragen :
- Echt 100% verplicht stellen en sancties op overtreden?
- Wie / Hoe bepaalen wat niet meer kan? Ervaring?
- Aparte klasses voor electro en nitro?
- Kan je oude (wel goed werkende) zender afkeuren voor snelle vliegtuigen of vliegtuigen met veel vermogen?
- enz...
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Natuurlijk houden we altijd in de gaten wie met wat vliegt en de meesten nemen ons advies altijd aan maar er zijn er soms bij die het niet willen inzien en zonder regels kan je daar niets tegen doen. Vandaar het idee voor een verplicht keuring voor ieders veiligheid.
Brand maar los met opmerkingen en tips
