Robbe Moskito conquest verstandige koop?

Ik heb alleen ervaring met de Moskito Basic, en dat vond ik recht uit de doos een nou niet direkt geweldig vliegend ding maar de contest schijnt wel (een heel stuk) beter te zijn.

Ik heb geen flauw idee of de onderdelen goed verkrijgbaar zijn.

Maar linksom of rechtsom, zeker tegenwoordig zijn er veel betere heli's te koop (Raptor serie, T-Rex serie, zowel E als N) dus je moet het alleen doen als je absoluut niet van plan bent geld in de hobby te stoppen. Maar dan is "gewoon niet mee beginnen" een beter advies denk ik...

Groet, Bert

ik sluit me aan bij brutus, ga liever voor een type heli waar je nog makkelijk onderdelen kan voor vinden, niet alle shops hebben hem standaard bij hun gamma zitten terwijl je altijd aan Raptor en Trex onderdelen kan raken,
beter investeren in een heel bekend merk dus ;-)

Het zijn prima helietjes, en onderdeeltjes zijn er nog wel, alhoewel die duur zijn. De kans is groot dat dit een bakkie ellende is, en dan is het geen aanrader. Als beginner kun je beter iets nieuw kopen.

De onderdelen zijn naar mijn weten bij Q. nog goed verkrijgbaar.

De heli is een rustige startersheli
Ik heb er hier nog een hangen met een R22 kapset

Mijn tweede Heli was destijds een Robbe Moskito Conquest XXL.
De Moskito is een prima Heli waarvan je nog steeds bij Robbe onderdelen kunt bestellen, onderdelen zijn iets duurder dan bijvoorbeeld Raptor onderdelen.
Moskito is een stabiele Heli en zeker een aanrader voor beginners, neem wel iemand mee die verstand heeft van heli's om teleurstellingen te voorkomen.
Informeer bij de verkoper even welke motor en uitlaat is gemonteerd?

Ik ben het wel met voorgaande schrijvers eens dat het voor een beginnende Heli-vlieger goed is om nieuw te kopen en zelf je heli te bouwen, reparaties zijn dan makkelijker.

Succes met je leuze.

Ronald

Hallo,

Ik ben het met een ieder eens hierboven, als je genoeg geld hebt om een nieuwe te kopen zou ik dat doen, maar ik ben van mening als je een tweede hansje koopt kun je ook goed met heli vliegen beginnen. Voordeel wat ik hier in zie is, dat je dan een heli kunt tegen komen welke nog in prima staat is echter die er niet meer uitziet en dan een uitdaiging is om hem weer vliegend te krijgen. Omdat je alles uitelkaar moet halen om alles te controleren leer je gelijk hoe een heli inelkaar zit en waar de eventuele gebreken kunt tegen komen. En hier zou je dus je eigen meningen en die van een ander kunnen toe passen en waarnodig gelijk kunt verbeteren. In ieder geval is dit mijn mening ben zelf bezig om de robbe futura`s in ere te herstellen. Een robbe futura contest bijna weer vliegklaar en binnenkort gaat er een futura gold helemaal uit elkaar en weer in elkaar.

groet Thomas

@ happydribbel,

om een heli tweedhands te gaan nakijken, verbouwen en herstellen moet je echt wel veel ervaring hebben met heli's, ik weet niet of de topicstarter dit in gedachten had.

Back