A10 Hobbyking

Discussie in 'EDF forum' gestart door Fkestuntelaar, 31 jul 2010.

  1. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    Hobbyking (HC) A10 warthog

    Batterij inbouwen:

    [​IMG]

    Dan nog wat data:

    Gewicht voor de verbouwing. 970 gram zonder lipo
    Gewicht na verbouwing 1400 gram zonder lipo

    Met 4S 3300 lipo 1600 gram

    Ik heb nog een lipo 3S 4500 mah besteld om te kijken hoe die zich op 3S houd. Rest nog de Ducted fan balanceren en de originele A10 Warthog camouflage kleuren erop schilderen.

    Nou nog de Maiden met de nieuwe motoren. Echter pas na de geluidskeuring :):rolleyes:
     
  2. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    A10 rudder uitslag niet evenredig

    Enige tijd geleden had ik rudders gemaakt op de A10 maar de uitslag is niet gelijk. Het werkt wel maar hoort niet zo. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?



    [​IMG][​IMG]
     
  3. MartinT

    MartinT

    Lid geworden:
    24 aug 2008
    Berichten:
    116
    Mooi gedaan allemaal!

    Jammer dat het de tweezitter is, daar bestond er überhaupt maar 1 van , en die vliegt ook al lang niet meer...
    VWB het afbreken vd vleugel: zit er wel een wingspar in? Ik had ook eens een goedkope A10, en daarmee het zelfde euvel: tijdens g trekken in een bocht vouwden de vleugels zich mooi op...Bleek dat er dus geen spar in zat...Als je die er niet in maakt is het een kwestie van tijd voor het weer een x gebeurt...
    De hoek van de controlrods (stangetjes) van de rudder servo naar de hevel in de rudders is te groot/klein (afh. van waar je meet ;-) ), daardoor krijg je verschil in uitslag. Als je de servo meer naar voren doet gaat de hoek meer richting de 90* en wordt het verschil in uitslag kleiner. Als het qua zwaartepunt nog kan kan je ook de servo helemaal achterin de staart doen, en de stangen beide op het zelfde punt van de servo arm bevestigen. Dat lost het "probleem" helemaal op.
     
  4. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    A10 rudder uitslag niet evenredig

    Hoi Martin,

    Klopt van die 2 zitter. Zij van HC hobby hebben denk ik wat speciaals willen maken want ook de decals zijn nogal vreemd te noemen.
    De D'day kleurstellingen zijn ooit eens gebruikt op een A10 op een jubileum dag van D'Day. Ter ere van deze dag hebben zij de A10 in die kleuren gezet. Ik ga mijn A10 weer omzetten naar de originele camouflage decal.

    Het afbreken van de vleugel is onstaan nadat er door de vele landingen een scheur was onstaan. De spar die er in zit of liever gezegd gedeeltelijk in zit was onvoldoende gelijmd. Dat heb ik inmiddels verbeterd. Op de foto van het inbouwen van de retracts kan je de spar zien zitten. De spar loopt echter niet over de gehele vleugel. Dat zou nog een verbetering kunnen worden.

    De servo verplaatsen zou inderdaad een goede optie zijn. Helaas heb ik net de juiste batterijen en de boel goed in balans. Eerst maar even kijken hoe die vliegt dan maar alvorens de boel weer in onbalans te brengen :(

    bedankt voor jouw antwoord.

    gr,
    Frans
     
  5. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    A-10 hobbyking is niet meer

    Helaas heeft het noodlot toegeslagen. Eind vorig jaar brak de rechtervleugel af maar doordat de kist werd opgevangen door het hoge gewas kon ik hem toen nog herstellen. Afgelopen week brak tijdens de 4e vlucht de linker vleugel af. Helaas was er nu nog geen gewas want dat moet nog groeien dus smakte de A-10 vol op de harde klei. A-10 is onhelstelbaar en helaas ook niet meer te koop. Alle upgrades waren het wel waard. De snelheid was goed en met de retracts was ie nog mooier in de lucht. Echt vreselijk balen maar het is niet anders. Nu maar sparen voor de Lanxiang A10 die groter en mooier is want een A-10 moet er weer komen

    [​IMG]

    gr,
    Frans
     
  6. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    met foam jets is het altijd aam te raden een staaf koolstof door de vleugol te maken
    dat voorkomt dit
    zonde de a10 is een leuk model
     
  7. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    Hoi,
    Die zat erin of eigenlijk half erin en half onder gelijmd. Helaas 1 kant onvoldoende lijm.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015

Deel Deze Pagina