aandrijf riem verloopt

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door tom1972, 15 jun 2018.

  1. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    overijssel
    Heeft iemand een idee hoe het kan dat mijn riem die de achter wielen aandrijft zo verloopt als op de foto te zien is?
    Eigenlijk kan ik die ook niet verstellen.kan wel maar dan gaat die helemaal de verkeerde kant op.de getande wielen zijn niet versleten dus scheef is ie niet.wat zou ik hier mee kunnen of moeten doen.zou het graag eens horen.grt Tom
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    overijssel
    Oja op de tekening staat het achter aandrijfwiel wel zo gemonteerd als op de foto afgebeeld.Het lijkt wel of ie beter omgedraaid kan worden maar ja...dat lijkt mij niet juist of zie ik iets over het hoofd
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Of de poelie bij de rem zit niet op positie of je hebt de span-insertjes op de achteras ongelijk zitten.
     
  4. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    overijssel
    Dank voor je reactie beste Roelof.de poelie bij de rem zou van achteren gezien dan iets naar rechts moeten maar daarheen kan niet volgens mij.die zit er al tegen aan.maar ga er zeker naar kijken.de spanisertjes ga ik ook nazien maar ik snap niet wat voor invloed dat heeft op het scheeflopen.dat aandrijf wiel past best nauw lees strak om de as dus hij kan die toch niet hobbellen?als de ruimte er wel zou zijn tussen as en wiel dan kan ik mij dat wel voorstellen maar niet aan de insertjes gedacht dus ga het zeker nazien.hartelijk dank voor je tips roelof.ps...ben echt nog laaaaang niet uitgereden hoor grt Tom
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Kijkend nog eens naar je poelies waarvan de rempoely slecht zichtbaar is blijkt dat je de achteras moet omdraaien.

    De rempoelie en de achterpoelie hebben maar aan 1 kant een rand om de snaar tegen te houden, die werken samen om de snaar in positie te houden.

    Zie ook de manual:
    http://www.serpent.com/file.php?FileID=4903
     
  6. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    overijssel
    Ooo....dat is fijne informatie roelof. Ik heb dat van randje op de poelie (de voorste)niet afgeweten
    Ik daar van het weekend effies rustig voor zitten en bekijken.ik moet ook dan even de pc opstarten want kan op mijn mobieltje je link waarvoor dank,niet openen.ik heb zelf ook de org.manuel als boekje dan weliswaar die zal ik er zeker ook nog eens op naslaan.ik heb onlangs nog wel een en ander vervangen.koppeling,tandwiel set,rem met....poelie en ook dat snaar op die as.ik ga kijken hoor.ook had ik alle lagers vernieuwd maar toch nog speling op alle wielen.vinkniefijn.zouden dat die bussen kunnen zijn of zit.m dat in iets anders.
    Mmmm...zou jammer zijn als dat hoofd tandwiel inderdaad verkeerd om zit want ik had eerlijk gezegd wel minstens drie maal naar die positie van die rand op dat wiel gekeken.en dan toch verkeerd doen. Bedankt Roelof.weer een hoop geleerd.grt Tom
     

Deel Deze Pagina