dag , Ik heb verleden jaar een TT01 gekocht en daar een paar maanden mee gereden . Toen heb ik de plastiek roulementen vervangen door "echte kogellagers" . Bij het vervangen echter heb ik de aandrijfas die in het midden zit ( plastiek versie ) ergens te veel verbogen bij het terug ineen zetten . Als nu gas geef maakt die veel herrie en ik zie ze ook serieus "slaan" . Normaal ben ik niet zo onhandig met monteren en demonteren maar hier moet me toch iets ontgaan zijn . Heeft er iemand een goed filmpje zitten of duidelijke foto's waar er aandacht moet besteed worden bij het plaatsen van die middenste as ?
1 diffhuis of diff loschroeven om ruimte te krijgen en netjes in de outdrives van de diffs steken als je de losse diffhuis of diff weer terug zet.
download anders ook ergens de montage beschrijving van de TT01 , dan kan je ook zien in welke volgorde e.e.a. gemonteerd moet worden.
Weet er iemand of de as van de TT02 ook past op de TT01? Ik ga het zelf ook opzoeken maar hoe meer meningen ...
Passen weet ik niet maar het verschil tussen een plastic an de alu shaft is de flex. De plastic heeft veel flex welke mogelijk er voor zorgt dat de voorwielaandrijving er later in komt dan achter. Voor een leek die over de straat scheurt zal je er weinig van merken, probeer je serieus rondjes op een circuit te rijden kan de auto in de bochten onbetrouwbaar aanvoelen.
Ondertussen metalen drive shaft gekocht , moet ze wel nog steken . Er zat zelfs geen mousse in de banden , ook gekocht .
de centrale as van de TT-02 past niet in de TT-01 (of andersom die voor de TT-01 past ook niet in de TT-02) en voor montage goed de handleiding van de auto volgen!!!!
ik neem aan dat je de handleiding voor je TT-01 hebt, anders kan je er hier wel eentje vinden http://www.tamiya.de/de/service/servicedaten.htm?sSS=tt-01