aandrijving zwever

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door wvl, 26 nov 2002.

  1. wvl

    wvl Guest

    Wat dacht je hiervan: oud zwevertje 2m spanwijdte; ik denk eraan een speed 600 race in te bouwen, op 7 cellen (2000mah) en uitgerust met een klapschroef 9x5 ? any objections?? :twisted:
     
  2. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Hoe zwaar is ie ?

    De seagull 2200 van robbe, heeft dezelfde afmetingen/moter.
    Doe doet het goed met een 9x5"

    Groeten, Eric.
     
  3. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Ja ik! :lol:

    Reken eens na op http://custompaintjob.com/ezcalc/dma.asp
    De #6312 (speed 600 race 8.4v) moet nog lukken met 30A, maar reken niet op een lang leven.

    De #6370 (speed 600 race 7.2v) probeert 58A te trekken, maar zal vrijwel direct verbranden. Zelfs een 7 x 3 propje is nog te groot (35A)
     
  4. wvl

    wvl Guest

    Dag Harold,
    Ik had zelf al getwijfeld aan die prop 9x5, voor een trage zwever toch wat groot.
    De motor is een Graupner speed 600 race met glijlagers (het goedkope grijze modelletje) en inwendige borstels (de borstels kan men niet vervangen van buitenaf).
    Heb je hiermee genoeg informatie?

    Thanx
     
  5. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Ik had mijn post al weer een beetje aangepast. Bestelnummer is enige wat betrouwbaar het type aangeeft bij graupner. (zoek maar eens op "Harold" "graupner" en "namen")

    Met de 8.4v versie zou het kunnen, al vind ik 8 x 4.5 prop een betere keuze.
     
  6. wvl

    wvl Guest

    Ik zal het bestelnummer opzoeken (zal niet voor direkt zijn), maar ik weet dat het om de 7.2 volts uitvoering gaat.

    Ik denk ook dat 8x4,5 niet onverstandig is.

    Groetjes
    WVL
     

Deel Deze Pagina