Hallo, Weet niet wat je uit wilt geven maar laat je niet gek maken door allerlei termen zoals kn filter tuned dit en tuned dat... Vraag jezelf eerst af wat je ermee gaat doen(parkings of echt wedstrijden of showmodel)en kijk dan wat je wil. Let op compressie van de motor,let op het filter(of deze goed schoon is)kogelkoppen(of deze uitgelubberd zijn)aandrijfassen(of ze recht zijn en de steekassen veel slijtage vertonen)bodemplaat(of deze veel krassen heeft en recht is). Je hebt al een 1 op 5 voor ongeveer 600 euro(zonder electronica)en met een beetje fatsoenlijke electronica(servo's zender en accu,s)ben je ongeveer 300 verder. Let wel,je koopt vaak de ellende van een ander en ik weet het want ik praat uit ervaring.... Succes en voor betrouwbare adressen kun je me ff mailen, Gr Rogier
Goed omschreven hierboven! Ik heb een Tourwagen gekocht (sportsline) maar later nog allerlei alu gekocht, andere uitlaat enz. enz. maar rij er te weinig mee puur omdat je met een FG echt wel een behoorlijke plek moet hebben om lekker te kunnen rijden. waarschijnlijk ga ik mijn tourwagen verkopen, en komt er een Monstertruck voor in de plaats. bekijk van tevoren goed wat je met je FG wil gaan doen :wink:
Kan me voorstellen dat je als noob (iemand die net begint met deze hobby), je niet weet hoe je de compressie van een motor kunt controleren... je niet weet welke vorm een bodemplaat behoort te hebben en of steekassen wel of niet versleten zijn. Er wordt heel wat ROMMEL aangeboden, waar je als beginner maar beter niet aan kan beginnen. Bij de aankoop van een 2de hands auto is het dan altijd raadzaam iemand mee te nemen die wel verstand van zaken hebt... anders zit je inderdaad straks opgescheept met de problemen van een ander en wordt de "goedkoop" toch een "duurkoop" en had je beter een nieuwe kunnen kopen. Er worden ook prima 2de hands auto's aangeboden hoor, je zal er alleen ff naar moeten zoeken... en ook dan is het raadzaam om iemand mee te nemen als je gaat kijken... twee zien meer als een!
autonoob ben ik niet, heb 2 nitro gehad en heb nog steeds een electro. motorisch moet ook wel lukken, ben actief met brommers/scooters..... ik ben op zoek naar de slijtagepunten of dingen waar ik specifiek op moet letten..... verder zijn er verschillende typen motoren voor een fg. Welke zijn de betere? En welke kan ik beter mijden?
Je kan letten dat er op de draagarmen enz. niet teveel speling staat, dat de aandrijving goed loopt dat het soepel gaat en als je op circuit zou gaan rijden is aluminium een must anders merk je wel dat je de plastieke onderdelen zal moeten vervangen.
welke motoren moet ik mijden? ik hoorde dat solo motoren niet zo goed waren? de trucks trekken mij wel... ik neem aan dat die bodys gewoon op een touringcarchassis kunnen?
Ga der van uit dat alles kapot kan,zelfs de hele goeie motoren. Ik heb geen ervaring met solo motoren maar hoor ook wel eens wat en dat is toch vaak van mensen die het ook weer van horen zeggen. Ik heb een zenoah rc04 blok(getuned)en ik ben dik tevreden! Zorg voor een goede mengsmering en een goed luchtfilter,hou je blok schoon dan heb je er lang plezier van.(En natuurlijk de afstelling enzenz) In mijn eerste antwoord op jouw topic gaf ik al aan waar je op moet letten en natuurlijk kun je niet in de motor kijken maar draai de bougie er eens uit,kijk of dat ie mooi bruin is dan verbrand ie in ieder geval goed,let op lekkages bij de pakkingen en let op de compressie(als deze goed is dan kun je de auto optillen zonder dat de cilinder een slag maakt.Niet met een ruk omhoog en ook niet de hele auto de lucht in maar rustig omhoog trekken dat merk je vanzelf. Wat betreft ombouwen naar truck,je hebt nodig een lang chassis,andere kapsteunen,andere banden,andere tandwielverhouding,brede draagarmen achter(zelfde als van de marder)en een kap en voila a truck is born! Mijn truck is ook van oorsprong een toerwagen geweest dus als je wat wilt weten dan mail maar ff of kijk ff op mijn site.