aanschaf Smit Rotterdam

Discussie in 'Werkschepen' gestart door dune01, 25 okt 2002.

  1. dune01

    dune01 Guest

    Even jullie aandacht voor het volgende,

    Ik wil een Smit Rotterdam kopen 2ehands, maarnu blijkt dat het stuurhuis vast zit aan de boot. Is het makkelijk om deze los te halen en er dan motoren in te bouwen zonder de boot te veel te beschadigen?

    Groet,

    Martijn
     
  2. bol

    bol

    Lid geworden:
    30 apr 2002
    Berichten:
    736
    Locatie:
    poeldijk gem:_Westland
    hoe groot is het model?

    zitten de schroef-assen al in?

    zijn de roeren al voor bewerkt?
     
  3. dune01

    dune01 Guest

    het model is 90 cm groot, heb hem alleen op foto gezien, dus meer info moet ik nog inwinnen.

    Martijn
     
  4. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

  5. dune01

    dune01 Guest

    Precies Jan dat is hem,

    Martijn
     
  6. bol

    bol

    Lid geworden:
    30 apr 2002
    Berichten:
    736
    Locatie:
    poeldijk gem:_Westland
    het zal niet eenvoudig zijn om de opbouw schadevrij los te maken
    in het achterdek zal je ook een of meer luiken moeten maken voor het inbouwen va de div. onderdelen

    en als de standaard schroef-assen van bb gebruikt zijn is het vragen om problemen want een standaard as van bb is geheel van messing (=messing as in messing lagers)
     
  7. dune01

    dune01 Guest

    Bedankt voor de tips, ziet ernaar uit dat ik zelf maar ga bouwen ipv van 2ehands.

    Martijn
     
  8. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Hoi Martijn,

    Ik weet niet hoeveel bouwervaring je hebt. Want de Smit Rotterdam/London is vrij pittig om te bouwen. En anders even op de site van hmbc kijken (www.hmbc.nl). Daar heb je een vraag en aanbod, en daar staan soms ook wel een Smit Rotterdam te koop.

    Groeten,

    Jan
     
  9. dune01

    dune01 Guest

    Hoi Jan,

    Net even met de secretaris gesprokenm van de Ymond modelgroep, het is mogelijk om het los te wrikken maar zal wel erg beschadigen.

    Mijn bouwervaring met Bote is klein, zat meer met treintjes te klooien maar heb behoefte aan frisse lucht vandaar nu de intresse in boten, ben niet een bouwer dus inderdaad de Rotterdam is wat hoog gegrepen.

    Heb verschillende aanbiedingen gehad maar alle dekken waren vastgelijmd :x

    Martijn

    Kijk nu nog naar een happy Hunter, maar weet nog niet of die gelijmd is, het dek dan....
     
  10. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

  11. dune01

    dune01 Guest

    Heb net even gebeld maar deze boot is al weg.

    Martijn
     
  12. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Das jammer!!
     
  13. ronaldoj

    ronaldoj Guest

    je kan ook ff kijken op marktplaats.nl
    ik heb daar een smit r'dam zien staan, met een paar spanten op de kiel wordt deze voor weing aangeboden. :D
     
  14. dune01

    dune01 Guest

    Bedankt voor je tip

    Martijn
     
  15. mslb Atla

    mslb Atla

    Lid geworden:
    1 jan 2014
    Berichten:
    100
    Locatie:
    Veghel
    wat vast gelijmd zit is moeilijk los te maken zonder schade aan het schip wordt er niet mooier op zou zonde zijn
    heb het zelfde gehad met de Logi is ook een beetje fout gegaan met schade maar kom goed
    Sucses er mee gr Ton mslbAtla
     

Deel Deze Pagina